söndag, december 28, 2008

Veckans Fotoriss: Välj en av tre


Bild tagen genom bilfönstret, en trekantigt formad snäcka och händer.

Dags för årets sista Fototriss. Tillsammans har ni bidragit med nästan 3.400 trissbidrag sen jag gav er det allra första temat den 29 juni i år. Sammanlagt mer än 10.000 olika trissbilder alltså! Tack till er alla, det har varit otroligt roligt att få titta på era bilder varje vecka!

2008 avslutas med en triss i teman. Jag har nämligen tittat på alla tidigare veckoteman och valt ut tre av dem - och det är upp till var och en nu att välja ETT av alternativen som ni vill använda i er Fototriss. De ni kan välja bland är dessa:
  • Fotografera på temat GENOM (från omgång nr 6).
  • eller leta motiv med en specifik form: TREKANTIGT (omgång nr 11)
  • eller låt KROPPSDELAR vara huvudmotivet i era bilder (från omgång nr 13).
(Klicka på respektive temaord för att se deltagarna från förra gången
temat var med, för att hitta inspiration till era nya bilder)
.

Tack för i år och ett gott nytt 2009!

Önskar Helena på Bildbloggerian.

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Reglerna att tänka på är tre:
1. I ditt inlägg ska du visa 3 bilder på det tema du valt
2.
I ditt inlägg ska du länka tillbaka till Fototriss
3.
Skriv direktlänken till ditt trissinlägg i formuläret nedan

(länka inte till din bloggs startsida)

Mer info om Fototriss och direktlänkar finns här och i högerspalten.

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Deltagare i Fototriss del 27: Välj en av tre
(Genom, Trekantigt eller Kroppsdelar)

1. En Autografsamlares Värld
2. ONE SMALL DREAM
3. Eemeliie
4. dahlarna
5. annette
6. ELLAS INSPIRATION
7. Veronica
8. Erik "Semlan" Kling
9. AkroGirl
10. Fia
11. Veronica-ifokus
12. SysterLilli
13. Subwaystar fd eva b
14. lilalili
15. Bo på Ormberget
16. SyStEr EvA
17. Kimaneros Fotoblogg
18. akson foto
19. Megera
20. Artlover
21. Synne.
22. Nukke
23. Tildé
24. AnFo
25. Solvarma Irene
26. tivago
27. Pysen73
28. Trebarnsmamman
29. marie roxbro
30. Var Dag ett Äventyr
31. Anette
32. Ingrid
33. Kurator Pia
34. Golfhustrun
35. TIINDRA
36. Goldiesmatte
37. Wickan
38. Lissen
39. ela
40. Camilla - Rabarbermarmelad
41. Kerstin J
42. Emsvardag
43. Kadermo
44. Sarahs Bildbloggeria
45. Isabels värld
46. Nettan
47. Kerstin
48. Anna-Carin
49. Linda P
50. Pialotta:-)
51. N som i Norrland
52. WHATTHEFUCKDOTCOM
53. Moas
54. Rajson
55. Hönsakadorran
56. Annica
57. Karin
58. Marie
59. Zippo
60. Sindri bloggar
61. Annasphoto blogg
62. MITT LILLA LIV
63. Rijo
64. Avsändare Margareta
65. Carro5344
66. solgudinna
67. Tankebubblor
68. Hanna
69. Jo
70. Cissi
71. Equaltonone
72. Milla
73. Jea
74. ämmas fotoblogg
75. petralin
76. Vella
77. Epithimia
78. Veras Photo
79. Karro
80. MagicMushrooms foton
81. AnnaKK
82. Jasmine
83. Znogges album
84. Cecilia /Svengland
85. Fia- neverkeso
86. OVERDRAMATIC
87. Anna Hammar
88. Frk F
89. Photos by Storm
90. Lusthuset
91. Jeepinger
92. SESS!
93. Sarasland
94. Mamma Russin
95. isis
96. Nordqvist.cc - Fotoblogg
97. Gunvor
98. Baronessan
99. Jeanette//photogalen
100. Boel_L
101. Petra - i ord och bild
102. Famos/Menageriet
103. Sol
104. Proforma
105. ursula
106. Kin@ 2.0
107. Lairama
108. tjusigt
109. Hasse
110. Tant Malin
111. Bella\'s Web
112. Fotocilla
113. Pz2
114. Fröken Fröjdh & CO
115. Laila
116. Cina
117. Susannes fotoblogg
118. Grethe
119. Cecilia Artista
120. Jah Hollis
121. imsy
122. FruL
123. Kristina
124. Trädgårdsturisten
125. Bengavoice
126. Fru_Vår
127. Lottie
128. Amanda "mou"
129. kalltkaffi
130. AKO
131. jessis trädgård
132. kan du blogga johanna?
133. Petra C
134. Mickes bilder och filmer
135. Samlaren
136. ormbunke
137. ormbunke
138. Emma
139. Marie utmaning 2
140. Kadermo - nr 2
141. DaisyAndMe
142. equaltonone del 2
143. Anna - livsfokus
144. Avsändare Margareta
145. DAHLARNA
146. WHATTHEFUCKDOTCOM
147. Gunvor
148. Black Cat
149. veronica-ifokus, nr 2
150. Avsändare Margareta
151. jeanette//photogalen
152. Fia- neverkeso utmaning 2
153. Petra C del 2
154. Samlaren - del 2
155. AKO
156. AKO II
157. millarocker
158. Jegor
159. Jamie
160. Fru_Vår - del 2
161. Carpe Diem
162. Mikaela
163. Princexswe

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.


Eftersom jag kommer att vara utomlands nästa söndag så kommer ingen ny triss då, därför har ni hela två veckor på er att vara med i den här omgången av Fototriss. Om ni skulle drabbas av trissabstinens, kan ni naturligtvis välja ytterligare ett av de tre alternativen nästa vecka och lägga upp er nya länk i formuläret här då.

Och eftersom jag är bortrest kommer jag att ha begränsad möjlighet att svara på frågor eller åtgärda ev fel, men jag hoppas allt kommer att flyta på bra även utan min dagliga närvaro här! =)

Theme of the week is: Choose one of three (Through, Triangular or Body parts)
For information in english - CLICK HERE


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Mina egna tidigare bidrag till respetive tema finns här:
Genom - Trekantigt - Kroppsdelar

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



41 kommentarer:

annette sa...

Ja, då får det bli en triss av de andra alternativen nästa vecka, ha det så skönt och God Fortsättning!

annette

Anonym sa...

Jaha du, så du reser bort, lyckos! Men då var du fiffig att göra som du gör. Själv väljer jag "genom" denna vecka, få se vilket tema jag ska välja nästa..?
Gott nytt år!
Och ha det så skönt Helena! :-)

Anonym sa...

Det fick bli gamka bilder. Men på mina käraste fotoobjekt!

Veronica sa...

Dags för årets sista Fototriss. Året slutar jag med Kroppsdelar. Vill passa på att tacka Helena som håller i fototrissen för et otroligt roligt år och alla trissare för alla fina kommentarer. Ser framemot det nya året. Kram på er
/ Veronica

Anonym sa...

Jag önskar alla Ett Gott Nytt År, och vill tacka dig Helena för att du orkar hålla på med den här jätteroliga fotoutmaningen. Vi hörs nästa år ;)
Kramis

Anonym sa...

Gott Nytt År och tack för det här triss-året :)

Anonym sa...

Ha det så bra på resan och tack för fototrissen ...
Gott nytt år / ela

Anonym sa...

Trevlig resa då och gott nytt år! Vi får väl se om jag får abstinens nästa vecka och gör en till, men den här veckan blir det i alla fall trekantigt från min sida. Nyfotat och inget från arkivet.

Anonym sa...

Det var svårt att välja vilket av de här tre, men kom efter hand till skott:-)

Anonym sa...

God fortsättning! Ha en skön semester även om det blir lite Triss(t) för oss.

Anonym sa...

Årets sista triss blev genom för min del. Jag har inte varit med så länge i fototriss, men det har snabbt blivit en vana det här!!
Gott Nytt år alla trissare!!

Anonym sa...

Å så blev det något fel på min första länk ...Därav dubbelposten! Sorry

Anonym sa...

Jag hittade tre sköna bilder med kroppsdelar! Gott Nytt!

Anonym sa...

Hoppas du får en riktigt skön semster! Det var smart att lösa valet av tema på det här viset. Den här veckan har jag valt "genom". Får se vad det blir nästa vecka.

Anna Hammar sa...

Gott Nytt år på er och välkommen in för en koll på mitt bidrag som nu ligger uppe. Vi ses 2009.

Anonym sa...

Mitt bidrag till veckans tema blir genom.

Anonym sa...

Nu ligger mitt bidrag uppe!
Ha det så kul på resan!
Kram kram

Baronessan sa...

Nu är jag med. Ha en trevlig resa!

Anonym sa...

Helena! Du når ut till så jättemånga människor. Kan inte du hjälpa mig att förmedla en kontakt till Smällarupproret. Det är så många hundar (och faktiskt även katter och andra djur) som mår så dåligt i dessa dagar då miljoner kronor bara försvinner i några sekunders synligt och ljudligt behag. Förmedla gärna min bloggsida eller ännu hellre sidan till Smällarupproret http://www.smallarupproret.se/

Tack på förhand om du värnar om detta!!!

Anonym sa...

Mitt bidrag till veckans triss kroppsdelar eller rättare sagt en specifikdelav kroppen som jag tycker är intressant.

Marie, jag stödjer gärna Smällarupproret och gjorde så även förra året.

Gott Nytt År på er alla/Boel

Anonym sa...

Tack snälla!!! Jag tror att om vi är många så kommer vi långt. Än en gång - ha det så skönt på semestern och välkomna tillbaka hem till nya fotoutmaningar.

Anonym sa...

Önskar Dig en fin resa och ett Gott Nytt År!
Menageriet/genom Britten

Sol sa...

Nå ligger mitt bidrag på nett også ;-} Godt Nytt År ønskes deg !

Proforma sa...

Va! Ingen triss nästa söndag!!! :)

Nu är i alla fall mitt bidrag på plats!
Ha en riktigt skön semester och GOTT NYTT ÅR!

Anonym sa...

En hastigt ihop plockad triss fick det bli denna gång.
Nu är den iaf publiserad.
Gott nytt år
Cina

Jah Hollis sa...

Jag valde Genom för att jag inte var med på det temat när det var förra gången. Tycker jag lyckats rätt bra om jag får säga det själv. :-)
Instämmer också vad gäller Smällarupproret. Vansinne att våra politiker inte kan sätta stopp för dessa idiotier.
Gott nytt år!

Anonym sa...

Jag har tagit mig igenom veckans trissuppdrag vilket finns att beskåda hos mig.

Bengavoice sa...

Det blev sent omsider genombilder även hos mig. Gott Nytt År, alla trissade plåtslagare!

http://bengavoice.blogspot.com/2008/12/genomtrissade-fotografier.html

Anonym sa...

genom x 3 hos mig nu: http://lottie.zoomin.se/blogg/permalink-20081231-150747.html
Tack för alla roliga utmaningar, stor kram och Gott Nytt År!
Från en vän i viken

Anonym sa...

Vill önska er alla ett riktigt gott nytt år, 2009. På återseende.

/Margareta G

Petra C sa...

Jag valde TREKANTIGT den här veckan.
God fortsättning alla fototrissare!

Anonym sa...

Nu hade jag tydligen abstinens och gick GENOM mina kort.Gott Nytt År och hoppas ni har en bra semester.

Anna sa...

5 i tolv och så finns även mitt bidrag med på temat Välj en av tre och jag valde genom.

Välkomna att titta på mina bilder! :-)

God fortsättning på det nya året!

/Anna

Anonym sa...

Jag kunde ju såklart inte vara utan Fototriss denna söndag - så jag gör som Helena skriver, tar ännu ett tema från Välj-en-av-tre! Välkomna in till mig! GOD FORTSÄTTNING på 2009! Kram!

Anonym sa...

varför finns det ingen ny? Har jag missat något?

Anonym sa...

aha... såg nu att du var utomlands ;) Ha det så trevligt :)

Anonym sa...

jag gör som Dahlarna, jag kör denna vecka ändå ;)

Anonym sa...

Nu har jag verkligen fullföljt Helenas fototriss från förra veckan - hela ordserien blev komplett. Det blev så att, när katten är borta så dansade jag ...


/Avsändare Margareta G

Anonym sa...

Nu har jag hittat bilder även till utmaning nummer två. Den här veckan valde jag "kroppsdelar"

Petra C sa...

Nu har jag lagt till en fototriss, del 2, valde GENOM.

Anonym sa...

Låna du ett eller annat Tema från min temalista på 365 fotoutmaningen! Ännu roligare om du länkar tillbaka, då blir det mer trafik! :D

Och ALLA andra passa på och häng med på en utmaningen som räcker resten av året!

akson!