söndag, augusti 03, 2008

Veckans Fototriss: Genom


Bilden fotograferade jag genom bilfönstret i Norge och den är bara ett exempel på hur temat kan tolkas.

Den första söndagen
i augusti är här och med den kommer den sjätte veckan med Fototriss. Jag är fortfarande lika glad över att ni är så många som deltar varje vecka - tack!

En av deltagarna har fått välja veckans spännande tema, som ger er möjlighet att vara kreativa med era bilder. AnnaKK med den mycket trevliga bloggen Vad händer bland änder? har valt temat som är: GENOM.

Veckans tema = genom (eller igenom). Ska bli roligt att se era tre tolkningar på detta! Fotograferar ni genom ett fönster? Eller visar bilden något som sticker ut genom något? En person som tar sig igenom något? "Man kan ju både tänka sej ett slags tunnelseende och att använda olika material/föremål mellan lins och motiv...", säger AnnaKK själv.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Så här är reglerna:
1. Lägg upp dina tre olika trissbilder på temat Genom.
2. Länka tillbaka hit.
3. Skriv in ditt namn och direktlänken till ditt inlägg i formuläret här nedan.

Tips om direktlänkar hittar du i högerspalten.

Läs mer om Fototriss och reglerna här.

Och tänk på hur roligt det är att få en kommentar om sina bilder, så glöm inte bort att kommentera hos varandra :)

Skapa på!
Helena på Bildbloggerian


:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Deltagare i del 6 av Fototriss: tema Genom/igenom.


1. Helena/Bildbloggerian
2. Ragnvi
3. Annette
4. magnus
5. Matte
6. Lillmonster
7. Megera
8. LottaM
9. Anette
10. Rijo
11. Petra (Peppelin)
12. Malena på Bredablick
13. Dysnomia\'s
14. Hönsakadorran
15. Susann
16. Var Dag ett Äventyr
17. Kimberley
18. akson
19. Rajson
20. Sarahs Bildbloggeria
21. Lill-Paula
22. Bildtagen/Ivana
23. ONE SMALL DREAM
24. Karin
25. Malin
26. Tankebubblor
27. XRob
28. Pialotta:-)
29. Cel\'Dara... allt annat än grå!
30. Monkan
31. Gunvor
32. Annelie
33. Ninni
34. Gunnel
35. *Malin*
36. AnnaKK
37. Lissen
38. Jonas
39. Susanne Lindén
40. Ellas Inspiration
41. Nordqvist.cc - Fotoblogg
42. Dahlarna
43. Emma
44. Karolina
45. Linslusen
46. Utopiahelen
47. Dansmus
48. Mia
49. Petra - i ord och bild
50. Sol
51. Danielsgården
52. Snurran
53. Mossfolk
54. AnFo
55. isis
56. Ingrid
57. Proforma
58. sericea
59. Sue
60. Linda P
61. Carina
62. Linus
63. Hurryville
64. sara vill fara
65. Anneli
66. Erik "Semlan" Kling
67. Millan
68. Camilla/Lotusen
69. Manitou
70. Mamma C
71. Komposten
72. Darkangel och Mumma
73. Valley Girl
74. Zoey (fotogalleriet)
75. lilalili
76. Jasmine
77. Maria i Sennan
78. Anita
79. Ellis
80. Min kamera
81. Photos by Storm
82. Karin
83. Nollan
84. Cillas fotoblogg
85. Lusthuset
86. ewas
87. Laila
88. Annies Fotoblogg
89. Saint SB
90. Sofie
91. Celina/must love cats.
92. LindaTS
93. Susannes fotoblogg
94. Eva-Lena Sjösteen
95. Signes vind
96. morsdeka
97. Petra
98. Elin, elinphoto
99. komigenSOFIE foton
100. Nangijala
101. Anitha
102. Bokmalen
103. AmandaN
104. Lovisas guldkorn
105. Sigrid
106. Hannas vardag
107. Annape
108. Hedera Helix
109. Tove

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Andra bloggar om: , , , , ,

31 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket bra exempel sen på "Genom"!
Så vackert!

Anonym sa...

Godmorgon! ha,nu var jag snabb :D
nu ska jag kika på dina bilder:)
ha de!
kram

Husbilen Credo sa...

Är med idag oxå - snyggt exempel.
Ha en fin söndag här i Götet regnar det och åskar.

Anonym sa...

Nu är jag med - temat kändes så svårt men när jag såg dom andras bidrag kom jag på hur jag skulle göra!!

Anonym sa...

Så nu är mina triss med den här veckan!
Är på väg hem till Sthlm, så jag kikar på er andra och kommenterar i kväll!
He en bra vecka !
Mvh Marie

Anonym sa...

Nu hittar jag inget formulär att skriva in direktlänken i på din blogg.. bara den här kommentersrutan??? Var har den blivit av tro..??
Ha de.. foton kommer senare.
Tjingeling

Bildtagen/Ivana sa...

Det var ett klurigt ämne, men kul. Nu är jag med :-)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>> Tack för era kommentarer och roligt att ni är med! =)
Pialotta - formuläret ligger där, men jag hade också problem med att se det för en stund sen. Prova att uppdatera sidan eller gå till förstasidan, för då kunde jag se det igen.

Berätta gärna om ni skulle uppleva problem med formuläret igen!

Anonym sa...

ja nu så finns det här för mig oxså:-)
Trolleri det där.. finns bidrag från mig oxså nu:-)
Tjingeling

Monkan sa...

Hjälp, jag publicerade mitt bidrag men glömde lägga in länk! Men nu så, puh. Kul ämne, som vanligt :-)

Jag kikar runt på bidragen och kommenterar lite senare nu måste jag nog ut. Kanske hittar jag nåt att fota, lilla kameran följer med så klart :-)

Anonym sa...

Glömde ju dina tolkningar:-) Finfina vinklingar genom bilrutan och du själv som speglas:-)
ha de..

Anonym sa...

Genom andra kan man få nyainfluenser och upplevelser!
Så tolkade jag temat!
Läckert foto genom backspegeln!
Ha det gott, allesammans

Anonym sa...

Nu har jag precis lagt upp mina bilder på veckans tema Genom! Välkommen till min blogg! :-) Ha en trevlig vecka!

himmelstorpet sa...

Inte så genom-tänkt...;)
~Snurran

Anonym sa...

Denna gången var det lite klurigare, jag fick tänka till lite, minsann!
Nu ligger dom i alla fall uppe på min blogg så ta gärna en titt... och skriv gärna något också. Det uppskattar jag mycket!
Trevlig vecka... helgen kommer snart igen :)

johanna sa...

Bra tema!
Nu har jag trissat klart!

http://meramest.blogspot.com/2008/08/fototriss-genom.html

Anonym sa...

Spännande tema. Besökt sidan tidigare, men först nu deltar jag. Lär inte bli första och enda gången. Blev lite knepigt, när det skulle väljas bilder... men det blev en triss :-)

Kvinna med mycket upplevt och ännu mera kvar att upptäcka. sa...

Ska försöka länka tillbaka hit, har ej lyckats ännu...

Anonym sa...

Ännu en vacker bild från Norge! :)

Anonym sa...

Jag gjorde fel!!! På nummer 81 har jag länkat till rätt sida. Inte på 80...

Anonym sa...

måste man ha tre bilder eller dela upp dessa som många gjort? gryma bilder i övrigt.

Photos by Storm sa...

Va kul. Jag testar att vara med för första gången. Många fina "genom"-bilder.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Vad roligt att ni tycker det är kul och hittar vackra bilder hos varandra!

Anna: jag har tagit bort din felaktiga länk nu.

Jugo: Det ska vara tre olika bilder som man visar upp på sin blogg, inte en bild som är tredelad. Jag har ju en tredelad bild som inleder varje veckas inlägg här i Fototrissbloggen, men det är bara en bild som illustration och mina tre riktiga Fototriss-bilder finns i min vanliga blogg.

Anonym sa...

Hoppsan! Jag skrev först in min länk till "Genom" under förra veckans tema... Såg det för sent. Men nu har jag lagt hit den på rätt ställe också!
Du kan ju ta bort den från Vattentemat om du vill!

Petra sa...

Det var lite svårare tema denna veckan. Väntar med spänning på nästa.

Elin, Elinphoto.se sa...

Nu är mitt bidrag, för denna vecka, publicerat.

Varmt välkommen att titta förbi!

Anonym sa...

Vilken rolig sida - precis vad jag behöver - har letat efter något liknande ett tag för att öva på att fotografera.

Lena sa...

Otroligt vacker utsikt genom bilrutan. Jag vill åxå se detta underbara i verkligheten. KRAMEN!

www.tematoken.blogspot.com

Anonym sa...

Nu har jag äntligen fått upp mina bilder! Ser redan fram emot nästa veckas utmaning!

Hanna

Anonym sa...

Inte lätt att fånga en rörelse.
klurigt värre ;)

Anonym sa...

Försöker länka!