söndag, september 07, 2008

Veckans Fototriss: Trekantigt


En morotstriangel är ett av mina egna trekantiga motiv - hela min triss finns här.

Jubileumsveckan fick ni välja fritt bland tidigare teman, men nu är det ett givet tema som gäller igen och denna elfte omgång av Fototriss är det en specifik form ni ska fotografera, nämligen TREKANTIGT.

Se dig runt i din omgivning - vad hittar du som är trekantigt? Inomhus, i naturen, i köksskåpet eller kanske på gatan - leta på och visa upp dina tre olika bilder med trekantiga former!

Lycka till med trekantigheten!
Helena på Bildbloggerian
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Vill du delta i Fototriss så gäller tre regler:
1. I din blogg lägger du först upp dina tre olika bilder på valt tema
2. I ditt inlägg ska du länka tillbaka hit (så att dina besökare hittar andra deltagare).
3. Skriv därefter in ditt namn och direktlänken till ditt inlägg i formuläret här nedan
(inte adressen till din bloggs förstasida)

Tillägg: Den här veckan ser jag att många slarvar och lägger upp länken till sin bloggs förstasida - snälla gör inte det! Det är DIREKTLÄNK som gäller - inget annat! Folk blir bara irriterade när de klickar på din länk längre fram och den bara leder till förstasidan och man måste börja leta efter dina trissbilder. De klickar för att se ditt bidrag denna vecka och det ska räcka med ett klick på din länk för att komma till bilderna.

Tips om direktlänkar hittar du i högerspalten. Är du ny här kan du läsa
mer om Fototriss och reglerna här.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Deltagare i del 11 av Fototriss: Trekantigt

1. Helena/Bildbloggerian
2. Paula
3. Solvarma Irene
4. Ninni
5. Famos/Menageriet
6. Lissen
7. Ellas Inspiration
8. morsdeka
9. Ragnvi
10. Kimaneros Fotoblogg
11. Härligheter enligt Erika
12. Anette
13. trivago
14. Annette
15. Hurryville
16. LottaM
17. Megera
18. dahlarna
19. Erik "Semlan" Kling
20. Var Dag ett Äventyr
21. Rajson
22. Goldiesmatte
23. Signes window
24. Irrhönan
25. åsa gillar rosa
26. Jennifer
27. Tankebubblor
28. Fröken Fröjdh & CO
29. Trebarnsmamman
30. tovan
31. Lillmonster
32. Moas
33. Nangijala
34. Mia
35. Klotterplanket - Mia
36. Pumans dotter
37. Monkan
38. Oh, Snap.
39. Bokmalen
40. Kerstin
41. Anitha
42. Karin A (Ute och Inne)
43. Katten Astrid
44. Utopiahelen
45. Sarahs Bildbloggeria
46. Zoey
47. Rijo
48. Black Cat
49. Matte
50. Photos by Storm
51. Cissi
52. Sue
53. Proforma
54. AnnaKK
55. Sickan
56. Annica
57. Petra - i ord och bild
58. Bettan
59. synne
60. Sol
61. Bollebygdsbo
62. Lisfoto
63. akson
64. Laila
65. Pialotta :-)
66. Hönsakadorran
67. isis
68. ANNIES FOTOBLOGG
69. Camilla/Lotusen
70. Petra M-L
71. Karin
72. Ingrid
73. Norrsken och stjärnfall
74. whatthefuckdotcom
75. Karin
76. Susannes fotoblogg
77. Josefins!
78. Fotocilla
79. Hannas vardag
80. Jah Hollis
81. lilalili
82. MellaKaramell
83. Annape
84. Wickan
85. Nordqvist.cc - Fotoblogg
86. JohannaDesign
87. Fundera grönt
88. Fritt ur hjärtat
89. Sandra
90. Jo
91. MITT LILLA LIV
92. Artiefarty
93. SysterLilli
94. Petra
95. Jasmine
96. AnFo
97. Stormhatten
98. uhlander
99. Turn to the left, please
100. Fröken S
101. Linda P
102. [el:sklingen]
103. Elin, elinphoto
104. Turquoiseinspiration

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.



::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Om du råkat skriva in fel länkadress i formuläret - skriv en ny med rätt adress och lämna en kommentar till mig så raderar jag den felaktiga länken.

Andra bloggar om: , , ,

28 kommentarer:

Resa med Herbert sa...

God söndag på er alla!

Jag bjuder på härligt vackra trekantiga bilder, titta in vet ja!

Hälsningar från Solvarma Irene

Ninni sa...

Jag fuskar och har fortfarande lördag;-)Men ni är så välkomna ändå...
Sov gott!

Anonym sa...

Trekantiga minnen från en solig helg i augusti visar jag er!
Ha en skön söndag allesammans!

Anonym sa...

Härliga morötter hos dig!
Hos mig nåt att hänga upp sig på kanske?!

Husbilen Credo sa...

Mitt bidrag är inne - kanske visat det förut men så kan det bli ibland. Ha de gott!

Anonym sa...

Nu finns mitt bidrag på min blogg! Välkomna dit!

Anonym sa...

Mitt bord det har tekanter, trekanter har mitt bord ;)
Gillar verkligen att hitta bilder till teman

Anonym sa...

Två händer kan bilda en trekant.

Och hallon. Och rollspelsvapen.

Kul tema!

Anonym sa...

Nu har jag lagt ut söndagens tema - trekant :-)

Klotterplanket - Mia

Pumita sa...

Din bild passar ju bra till dagens diskussion om en köttfri dag i veckan! ;) Nu har jag gjort ett litet gästspel och lagt ut en fototriss.

Kerstin sa...

Nu har jag lagt upp mitt bidrag till veckans Foto-triss.

Anonym sa...

Mina trekantiga bilder ute nu.

Anonym sa...

Tre kanter hos mig också!
ha de!

Photos by Storm sa...

Svåraste temat hittills för mig men nu är min tolkning på plats.
/Lis

Proforma sa...

Trekantigt hittar ni hos mig i dubbel uppsättning!

Anonym sa...

Nu var det trekantigt hos mig!
Ha en skön kväll!

Sol sa...

Kjempefint tema. Det er så bra med noen fotoutfordringer.

Anonym sa...

Trekantiga bilder från förra helgen!

Anonym sa...

Trekanter var svårt, tycker jag. Även om det egentligen inte borde vara det. Men nu är mitt bidrag klart i alla fall. Morötterna var kul!!!

Anonym sa...

"Min hatt den har tre kanter.. tre kanter har min hatt.."
"Det var så roligt jag måste skratta det kom en trekantig gubbe in .."
men det där har jag inte, men väl något helt annat..
Ha de gott.. o du permalänken är det;-)

Anonym sa...

Riktigt tråkigt att man inte kan lägga in sin länk till föregående vecka. Eller kan man? Jag fotade under fredagen men hade inga datatimmar att ta till under helgen och tänkte länka nu i efterhand, men hittar inte möjlighet till det? Trist när man lagt ner tid på det tycker jag.

Well, jag lägger väl upp bilderna ändå men... Synd på länken!

Fritt ur hjärtat sa...

Även mitt bidrag är på plats, hopas tre i ett gillas!! :-))

Jo sa...

Här är mitt bidrag med trekanter! :) Välkommen in och kika!

Anonym sa...

Nu var det trekantigt hos mig också. Svårt tema måste jag säga...
Ha en trevlig kväll

Tess

Anonym sa...

TACK! För en jätte rolig sida!! (NR 74)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Tack för era kommentarer och alla era trissbidrag! Kul att ni tycker om Fototriss! Är ni glada så är jag glad =)

Angående att inte kunna lägga upp länk till tidigare bidrag, så stämmer det att man inte kan länka härifrån när tiden gått ut för ett tema. Man har en hel vecka på sig att vara med, men sen när det kommer ett nytt tema är det detta som gäller och då stängs formuläret för tidigare tema.

Jag märkte i början att det var en del som lade sin länk i fel formulär när det var flera formulär öppna samtidigt och jag fick radera och flytta om. Därför tycker jag det är helt naturligt att jag stänger det gamla formuläret när tiden gått ut och ett nytt kommit upp. Jag tycker också att det är roligare så - att innevarande veckas lista är den som är aktuell och där det hela tiden kommer in nya bidrag.

Elin, Elinphoto.se sa...

Nu kan jag göra helg, fototrissen är på plats :-)!

Varmt välkommen att kika förbi!

Kram // Elin

Anonym sa...

Skickade en ny länk då jag såg att den gamla var fel

Ha en bra helg
Tess