söndag, september 21, 2008

Veckans Fototriss: Kroppsdelar



Den trettonde omgången av Fototriss är här och med den ska kroppen få ta plats i era bloggar! Det uppdrag jag ger er den här veckan är nämligen att att fotografera KROPPSDELAR.

Händer, fötter, rumpor, stortår eller örsnibbar - det är bara att välja motiv och låta kameran jobba. Det kan vara tre bilder på samma kroppsdel eller så väljer du tre olika kroppsdelar, det viktiga är att det är tre olika bilder annars blir det ju ingen kroppsdelstriss =)

Lycka till med fotograferandet!
Helena på Bildbloggerian

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Vill du delta i Fototriss så gäller tre regler:
1. I din blogg lägger du först upp dina tre olika bilder på veckans tema
2. I ditt inlägg ska du länka tillbaka hit (så att dina besökare hittar andra deltagare).
3. Skriv därefter in ditt namn och direktlänken till ditt inlägg i formuläret här nedan.


Som vanligt påminner jag om att det är DIREKTLÄNK till ditt trissbidrag som gäller när du lägger din länk i formuläret här nedan - länken ska inte gå till bloggens förstasida! Snälla följ den regeln, så att man kommer till dina bilder med ett klick och inte behöver leta runt på din blogg. Tänk också på att du inte får lägga en länk här innan du publicerat dina bilder - de länkarna raderas.

Om du råkat länka fel - lägg in en ny länk med rätt adress och skriv en kommentar till mig, så raderar jag den felaktiga sen.

Tips om direktlänkar hittar du i högerspalten. Är du ny här kan du läsa
mer om Fototriss och reglerna här.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Deltagare i del 13 av Fototriss: KROPPSDELAR

1. ONE SMALL DREAM
2. Nothing like homemade
3. Ellas Inspiration
4. Marie (Kimberley)
5. Ninni
6. Ragnvi
7. LottaM
8. Lillmonster
9. Anette
10. trivago
11. Härligheter enligt Erika
12. Trebarnsmamman
13. Kimaneros Fotoblogg
14. Megera
15. åsa gillar rosa
16. Annette
17. Anitha
18. Carina
19. Irrhönan
20. Camilla - Rabarbermarmelad
21. Annies Fotoblogg
22. Carina
23. Pumans dotter
24. lilalili - alla dessa tankar
25. KlotterPlanket - Mia
26. Ingrid
27. Linda P
28. AnnaKK
29. Oh, Snap.
30. Lindaen
31. Matte
32. Var Dag ett Äventyr
33. Proforma
34. dahlarna
35. Gunvor
36. Ane Lagerqvist
37. Kerstin J
38. Christa
39. akson
40. [ T U M A D R E ]
41. Helena/Bildbloggerian
42. Hanna
43. Photos by Storm
44. Karro
45. I med- & motgång genom livet
46. Erik "Semlan" Kling
47. Cissi
48. Synne.
49. Pialotta :-)
50. Avsändare Margareta
51. Cattis
52. Laila
53. Famos/Menageriet
54. Ann på livsbloggen
55. Linus tänker
56. SysterLilli
57. Bella\'s Web
58. sue
59. Fröken S
60. Nordqvist.cc - Fotoblogg
61. Rajson
62. Emma
63. Petra - i ord och bild
64. Turquoise inspiration
65. XRob
66. Annica
67. Paula
68. Fotocilla
69. Anja
70. Moas
71. Lusthuset
72. Hurryville
73. Kerstin
74. Snapshots by wtf
75. whatthefuckdotcom
76. Wickan
77. Solvarma Irene
78. Rijo
79. Lotusen/Camilla
80. Malin68
81. Sol
82. sussi
83. Bollebygdsbo
84. Petra
85. Karin
86. Signes window
87. Konstfotografen, Pontus Arvåsen
88. Elin, elinphoto
89. Hönsakadorran
90. Petra diktar och fotar
91. Från A till O med Jenny
92. Emsvardag
93. Susanne Lindén
94. Tankebubblor
95. Bildtagen/Ivana
96. Sarahs Bildbloggeria
97. isis
98. Kristina af Knusselbo
99. Anna - livsfokus
100. Jo
101. Hannas vardag
102. Bokmalen
103. Neckis
104. Golfhustrun
105. Bettan
106. Uhlander
107. Artiefarty
108. Eva
109. Sarasland
110. Jasmine
111. Ursula
112. AnFo
113. Stormhatten
114. tovan

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Nästa vecka kommer det vara ni som väljer tema. Jag har gått igenom alla bra förslag jag fått från er och valt ut ett antal som ni under veckan kommer att kunna rösta på i ett separat inlägg här i bloggen. Så håll koll!

Andra bloggar om: , , ,

34 kommentarer:

Anonym sa...

Var ändå vaken mitt i natten så jag petade in ett kroppsdelsfoto i min blogg.
Välkommen in och titta !
Ha en bra vecka...

Husbilen Credo sa...

Åter vid datorn efter en veckas frånvaro så är jag med igen - men lade in förra veckans ändå

Husbilen Credo sa...

Åter vid datorn efter en veckas frånvaro så är jag med igen - men lade in förra veckans ändå

Anonym sa...

Mina kroppsdelar utlagda för beskådning ;.)

Anonym sa...

Mina "brorsor" lånade kameran - resultatet finns på min blogg!

Anonym sa...

Nu har jag filat färdigt på mitt bidrag ;)

Anonym sa...

Sådärja! Klart...Roligt tema!

Pumita sa...

Kul tema! Lämnar mycket plats åt fantasin. Det finns himlakroppar och sånt med... men eftersom jag fotade nu på morgonen (förutom en bild)så var inte den tanken så lyckad. Hoppas på många intressanta bilder.

Lindaen sa...

Så gøy! Da har jeg satt meg på listen!!
Mvh
Lindaen

Anonym sa...

Oj vad alla är snabba med sina inlägg! jag tror de ligger i startgroparna redan klockan tolv;)
det är kul variation på trissen.. finns inte en chans att lista ut vad det blir!

Anonym sa...

Mina bilder är på plats!

Anonym sa...

Nu finns mitt bidrag på min blogg! Välkomna!

Anonym sa...

Mina är uppe... Superb tema.

Anonym sa...

Lite kul tema faktiskt.
Fantasin rusade iväg.
Använde mig av folk i huset.
Ha det gott
Christa

Anonym sa...

Är ny på detta, första gången jag är med, men tänkte testa detta... ;-)

Photos by Storm sa...

Kul tema. Och jag får chansen att presentera en vältränad idrottsman./Lis

Synnøve. sa...

Hej Helena.
Amatören är i gång igen.
Fick en felaktig först. Kan du ta bort den är du snäll.
Kramen Synne.

Anonym sa...

Det här är trevligt och kul. Kroppsdelen hjärnan får jobba lite med vad jag som person vill visa och hur tankarna kör igånr med´olika idéer. Det enda jag grämer mig över är att jag inte upptäckt det här tidigare, men bättre sent än aldrig.

/Avsändare Margareta

Anonym sa...

Kroppsdelar var ett kul tema, men lite svårt eftersom jag tar så lite bilder på människor - i alla fall sådan med detaljer väl synliga.
Men jag gillar händer...

Benita sa...

Rockiga händer har jag i min blogg idag.

Anonym sa...

vilket spännande tema! Nu har jag lagt ut mina tre bilder

Anonym sa...

Sisådär, första gången hoppas ni gillar näsor! :o)

Anonym sa...

Svårt men roligt tema denna vecka. Ser fram emot omröstningen inför nästa tema.

Anonym sa...

Har lagt ut bilder för veckans tema. Hoppas länkningen gick bra den här gången.

Ha en trevlig kväll
Tess

Anonym sa...

Hade slarvat bort en bild jag ville ha med. Hittade den igen nu.
Hoppas det är ok om jag byter???
Annars får jag väl ändra tillbaka igen.

Christa

Anonym sa...

ooo detta var svårt!

Resa med Herbert sa...

Hej!

Ja nu finns det läckra kroppsdelar även hos mej.

Solvarma hälsningar från Irene

Sol sa...

Da har jeg lagt inn mitt bidrag til Fototriss ;-}

Elin, Elinphoto.se sa...

Vilket roligt tema!

Nu är min TRISS på plats, varmt VÄLKOMMEN att titta förbi.

Kram // Elin

www.elinphoto.blogspot.se

Anonym sa...

Så, nu har jag lagt ut tre bilder med temat kroppsdelar. Det var ett roligt tema tycker jag, och tänk så fina kroppsdelar människan har:D

Bildtagen/Ivana sa...

En krånglande internetuppkoppling och förkylning orsakande viss orkeslöshet hindrade mig från att vara ute med mina bilder redan igår, men bättre sent än aldrig.Nu är jag med.

Anonym sa...

Nu finns min fototriss på kroppsdelar att titta på i min blogg.

Välkomna dit! :-)

Jo sa...

Nu finns det kroppsdelar på min blogg. Jag valde att ha en katt som modell, så det är öga, nos och tass som visas. Välkommen! :)

Anonym sa...

Fototriss är en jättefin idé - svårt, men får en att verkligen tänka till!
Har Fototrissat ffg idag, det var svårt att hitta villiga modeller (själv är jag Garbiskt kameraskygg), men jag gjorde ett tappert försök. Och för säkerhets skull så trissade jag till ett eget undertema...
Hoppas jag gjort rätt med länkningarna och det hele - ropa till annars!!!
I kväll ska jag fortsätta min Fototriss-vandring - det är så inspirerande & intressant att se alla fina, ofta kluriga Triss-tolkningar! :-)