söndag, december 07, 2008

Veckans Fototriss: Siffror


Nia och nolla fotade i full fart idag genom bilfönstret.

Nu är det dags för er att se er omkring och leta ettor, tvåor och nior osv. Det som era bilder ska visa denna omgång av Fototriss är nämligen SIFFROR. Temat föreslogs av Dahlarna i höstas när jag bad om tematips. Och siffror är ju ganska centrala i december när man varje dag fram till jul öppnar en lucka med just en siffra på...

Siffror finns överallt runt oss - hemma, utomhus, på bussen eller i tidningen. Det gäller bara att låta kameran hitta dem! Var kreativa och låt siffrorna vara det framträdande i era bilder, det ska inte bara vara en detalj bland många andra i bilden.

Foton tagna speciellt för temat är extra kul, för kom ihåg - hittar ni inga bra sifferbilder i era arkiv så är det bara att ta fram kameran och ta nya! Det är det som gör det till en fotoutmaning =)

Hälsar Helena på Bildbloggerian


Regeltriss:
1. I ditt inlägg ska du visa 3 bilder på givet tema
2. Du ska länka tillbaka till Fototriss
3. Skriv direktlänken till dina trissbilder i formuläret nedan


Mer info om Fototriss finns
här och i högerspalten.


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Deltagare i Fototriss del 24: SIFFROR

1. maria_6909
2. Maja Härnqvist ©
3. Marie
4. Zippo
5. En AUtografsamlares Värld
6. sYsTeR EvA
7. Petra
8. Kurator Pia
9. Kerstin
10. Solvarma Irene
11. Erik "Semlan
12. Veronica
13. Jah Hollis
14. Bo på Ormberget
15. Avsändare Margareta
16. veronica-ifokus
17. Ragnvi
18. Härligheter enligt Erika
19. sinneskatten
20. ELLAS INSPIRATION
21. Ane Lagerqvist
22. Megera
23. Irrhönan
24. Australien Ina
25. trivago
26. pysen73
27. ursula
28. Valley Girl i California
29. LottaM
30. Fröken Mita
31. Fia
32. åsa gillar rosa
33. Carro5344
34. Samlaren
35. annette
36. Goldiesmatte
37. Rijo
38. Tankebubblor
39. akson foto
40. dahlarna
41. Var Dag ett Äventyr
42. Annasphoto blogg
43. millarocker
44. Trebarnsmamman
45. Karin
46. Lissen
47. Isabels Värld
48. Rajson
49. Sarahs Bildbloggeria
50. elayne
51. Kerstin J
52. Black Cat
53. Fröken Fröjdh & CO
54. Bildtagen/Ivana
55. XRob
56. Fröken S
57. Pialotta:-)
58. Mikaela
59. Znogges album
60. Mamma Russin
61. Herr Nilssons Fru
62. princexswe
63. N som i Norrland
64. Marie S (Kimberley)
65. Helena/Bildbloggerian
66. Milla
67. AnnaKK
68. FruL
69. Helena
70. Kangas
71. ela
72. Guldlock
73. Nordin
74. Saras land
75. Photos by Storm
76. Ingalill_S
77. phoebe
78. SysterLilli
79. Gunvor
80. Wickan
81. MagicMushrooms
82. imsy
83. Equaltonone
84. lilalili
85. Zensuell
86. solgudinna
87. Jessica/yrlabus.se
88. Utopia
89. Ninni/fotografia
90. TIINDRA
91. Bengavoice
92. klarabella
93. Jo
94. Bella\'s Web
95. Overdramatic
96. Hurryville
97. Annica
98. Mera mest
99. Jea
100. Kin@ 2.0
101. Annape
102. Cecilia /Svengland
103. Vera in Toscana
104. Frihetens vingar
105. Rabarbermarmelad - Camilla
106. Paula
107. Njut i din trädgård
108. Cecilia Artista
109. Mars
110. No Words..Nästan
111. eva b\'s bild favoriter
112. Matte
113. Jeepinger
114. Fundera grönt
115. WHATTHEFUCKDOTCOM
116. Cissi
117. FotoMolle
118. Anna Hammar
119. Hem ljuva hem-Helena
120. Hedera Helix
121. Anna - livsfokus
122. Monkan
123. Karin
124. Mia\'s Pearls
125. Boel_L
126. Famos/Menageriet
127. vi-fem
128. T H E R R E fotoblogg
129. Fru_Vår
130. marie roxbro
131. J o h a n n a - Inredning & pyssel
132. ämmas fotoblogg
133. jeanette/photogalen
134. Cinasfoton
135. kalltkaffi
136. Frukostflingan
137. Karro
138. gaspedal.blogg.se
139. Baronessan
140. isis
141. Ordpilot Höga Kusten
142. Fotocilla
143. Amonazon
144. Emsvardag
145. Mia Kaleli
146. Paulina
147. petralin
148. Annso
149. Jonas
150. Jasmine
151. pz2
152. DaisyAndMe
153. kyrksyster
154. Proforma
155. Susanne Lindén
156. tovan
157. Petra C
158. Hanna
159. ormbunke
160. Jamie
161. Maja - fotografimani
162. Dennis Pettersson
163. Maria Berg
164. Mie
165. kan du blogga johanna?
166. Ave Verum
167. Nordqvist.cc - Fotoblogg

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Theme of the week is DIGITS/NUMBERS.
For information in english - CLICK HERE

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Andra bloggar om: , , ,

42 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att den kom, nu kan jag gå och lägga mig och sova lugnt! =) /maria_6909

Jah Hollis sa...

Jag skulle hemskt gärna ge mig ut och fota på detta tema, men frågan är om jag hinner de närmaste dagarna. Får man kasta in en andra triss samma vecka om inspirationen infinner sig? :-)

Anonym sa...

I Sverige består nästan allt av siffror därför kan variationen av siffror bli spännande. Det finns några vi skulle minska på och det är att i tid och otid lämna personnummer och skriva ålder på allt.

/Avsändare Margareta

Veronica sa...

Uppkliven 03.30 och nu är mina nyfotade färska bilder på plats.
Ha en skön söndag!!

aw sa...

Supercoolt med de där flamesen som blev efter nittioskylten.
/aw :)

Anonym sa...

Jag tog mig en titt i den sudokobok som jag har liggande ute på toa - och som mina barn har jobbat hårt i. Massor med siffror!

Husbilen Credo sa...

Susar förbi en 90 skylt snyggt
ha de gott

Anonym sa...

Nu har jag lagt in en fototriss på temat siffror.

Anonym sa...

Vad kul att du tog med mitt förslag på tema, Helena!!! Det blev låååång sovmrogon idag - men nu finns mitt bidrag uppe! Ha en härlig söndag! Välkomna till dahlarna!

Anonym sa...

Ska se om jag hittar tre olika :) VAD KUL! I sådana fall tror jag det blir min första fototriss! Återkommer"

Anonym sa...

Fixat och klart.. mina triss finns på fotosidan så det är bara att ta en caffepaus:-)

Anonym sa...

nu är mina siffror uppe..:) ej ny tagna kort men det är "fina" siffror för mig..:) från min dotters födelse..

mvh mamma russin

ps.. råkade trycka på fel knapp så du kan ta bort nummer 60..:) sorry!!!

Anonym sa...

Mitt bidrag denna härliga söndag har ett litet eget tema i temat! Ha det bra!

Photos by Storm sa...

Sådär, dagsfärska bilder från dagen/Lis

Anonym sa...

Mina siffror klara att beskådas hos mig!

Anonym sa...

Hej på dig! Fart o fläkt i dina bilder!
Ha en skön advent!
Kramen!

Bengavoice sa...

Nu kan ni räkna med Bengavoice i detta nummer av fototrissen. Sportigt värre!

http://bengavoice.blogspot.com/2008/12/siffror-blir-sport-i-min-fototriss.html

Klarabella sa...

Ja, nu har jag också trissat.

En låt blev det också.
Trevlig andra advent!


http://klarabellasblogg.blogspot.com/2008/12/fototriss-siffror.html

Annica sa...

Bättre sent än aldrig...här kommer mitt bidrag

//Annica

johanna sa...

Här har vi siffertriss!

http://meramest.blogspot.com/2008/12/fototriss-siffror.html

Veronica sa...

Sådär, nu har jag också lagt till tre nya bilder!

Anonym sa...

Det här med siffror var kul....

Cecilia Artista sa...

Det här är mitt första bidrag på Fototriss! Nytagna foton för dagen.

Jag sa...

Då har man lagt in sitt bidrag. Fick lite prestationsångest förra omgången då alla skickade in fina bilder på trappor, så jag fick inte iväg något bidrag då.Nu lägger jag in mina bilder innan jag tittar på andras bidrag:-)

Anonym sa...

nu har jag lagt in några nästan alldeles nytagna bilder :)
hejdå!

Anonym sa...

Mitt bidrag för denna gången. Inte det bästa, men iaf ett bidrag.

Anna Hammar sa...

Lite sent på söndagen men nu är trissen ute. Som vandrare blev valet självklart.. välkommen in..

Anonym sa...

Nu finns det färska bilder på antika siffror hos mig.
Och surprise ... mina bilder finns att titta på redan idag. ;-)
Ordning och reda med andra ord.

Önskar alla Fototrissare en trevlig vecka! :-)

/Anna

Anonym sa...

Kul tema! Fick bli en kvällspromenad!

Mia sa...

Fototriss hos mig med denna andra advent.

/Mia

Anonym sa...

Ett litet fusk har smugit sig in hos mig!

Anonym sa...

Så var mitt första inlägg klart i min nya blogg.
Ha det finfint där ute.

Cina

Baronessan sa...

Nu är jag med - det är ju ändå ganska så långt till nästa söndag :)

Anonym sa...

Jag har haft fullt upp, så därför kommer min fototriss först idag tisdag, hoppas det är ok?

/Fotocilla

Amonazon sa...

Är sjuk idag, och då jag tröttnade på att snörvla under täcket gick jag på sifferjakt.
Behövde inte gå så långt.
/Mona

kyrksyster sa...

Sent ute... men bättre sent än aldrig...

Proforma sa...

Är jag sist eller...? Hade svårt att hitta siffror men lyckades till slut. Välkomna in till mig!

Susanne Lindén sa...

Sent ute jag också!!...men någon skall ju vara sist. Kul tema...fanns gott om siffror att fotografera.
Há det gott allesammans!

Petra C sa...

Sent? Är det inte på söndag som nästa fototriss kommer. Och det heter ju VECKANS fototriss.
Jag uppfattar mig inte som sen i alla fall :). Så här kommer mitt bidrag till SIFFROR.

Maria Berg sa...

Jag klurade mycket på vad jag skulle lägga upp, nu blev det samma tema på alla tre vilket jag tycker man skal ha och så blev det lite roligt och hyfsade bra kort, så ta gärna en titt, http://mariaberg.tradgardsblogg.se/25820/Fototriss-+siffror%21.html nr 163 i listan
Maria som bloggar på två ställen.

maya sa...

Många snygga bilder. Man kan fota även något så tråkigt som siffror.

Anonym sa...

meget interessant, tak