torsdag, oktober 25, 2012

Intet nytt under solen

Tack för all input gällande mina funderingar kring när trissomgången ska starta! I enkäten blev nästan dött lopp mellan de två alternativen som var att endera fortsätta som nu och låta varje omgång köra igång vid midnatt mot söndag, eller att skjuta upp det till söndag morgon. Eftersom det var så jämnt väljer jag att låta det fortsätta som tidigare utan förändring. Jag har sett att några önskar att publiceringen ska komma tidigare under lördag kväll, men av olika skäl är det inget alternativ i nuläget. Jag kanske testar längre fram att ändra tid, men tills vidare fortsätter vi som vanligt.

Och vad är det då som gäller? Jo, varje lördag morgon kl 7 publiceras nästa tema, så att ni ska ha möjlighet att fotografera bilder för temat under dagen. Vid midnatt, när lördag övergår i söndag startar omgången officiellt och ni kan börja länka era trissbidrag.

När jag en gång i tiden började schemalägga publiceringen till midnatt, var tanken att inlägget skulle finnas där på söndag morgon när ni vaknade och att ni då skulle börja lägga in era trissar. Jag hade aldrig trott att så många deltagare faktiskt skulle sitta uppe och vänta redan vid tolvslaget, men så har det blivit :)

Jag såg att frågan väckts om man var tvungen att lägga in sina bilder på söndagen och svaret på det är nej! Ni behöver inte känna någon stress, för ni har hela veckan på er att trissa och länka era bilder. Sen är det ju så att att de allra flesta Fototrissar och tittar på varandras trissar på söndagarna, men det är alltså inget måste utan man kan göra det när man vill under veckan.

På återseende!

/Helena


Ps. På söndag är det tävling igen! Så håll utkik på lördag morgon för att läsa mer om det.



7 kommentarer:

Anonym sa...

I nuläget tycker jag att det är en fördel att Fototriss är på en söndag. Då har jag inga andra utmaningar. Så det är bra att det fortsätter som förut.
Tack till dig för Fototriss.

Anonym sa...

Är alldeles ny på detta.... Men tycker de har varit JÄTTE KUL!!!!! Är en glad amatörfotograf som tycker om att ta kort.... De här passa mig, här finna alla nivåer från proffs till lilla mig :D

Anonym sa...

Tyvärr är det så att den omröstningen ger jag inte mycket för! eftersom man kunde rösta flera gånger från samma dator!
Resultatet kan därmed styras.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Juanna, man ska bara kunna rösta en gång. Om du provar att rösta en till gång står det att din röst redan räknats.

Anonym sa...

Då tackar jag för mig...

Anonym sa...

Helena - du har tyvärr fel - själv röstade jag fyra gånger - två gånger på varje förslag.
Det man gör (precis som när man röstar på SVD eller Aftonbladet) är att stänga webbläsaren, rensa historiken (inklusive cookies!) och sen starta om igen - det går alldeles utmärkt att "luras".
Om möjligt bör man därför markera att ip-numret registreras för då måste man i alla fall byta dator.
Ha en trevlig lördagkväll!

Kicki sa...

Ehh, när jag läser ovanstående kommentarer så undrar jag bara: hur orkar man?
Om nu söndag gäller så börjar söndag på natten...det finns fotoutamningar som har en dag som gäller men som startar dagen innan! Det har jag svårt att förstå men inget jag blir helt fruktansvärt upprörd över...bara lite;)