söndag, oktober 21, 2012

Fototriss del 194: Ett motiv - på tre sätt


Välkomna till en ny omgång av Fototriss! Har ni sett att jag har en liten undersökning där jag undrar om era tankar kring när varje ny trissvecka ska starta? Svara gärna på min fråga i förra inlägget.

VECKANS TEMA...
... är är ett rätt fritt tema, men ni måste vara kreativa - det handlar om ETT MOTIV - PÅ TRE SÄTT. Och vad menar jag med det? Jo, fundera först på vad du vill fotografera och sedan vill jag att du fotograferar det på alla möjliga olika sätt, ur alla möjliga olika vinklar. Tänk variation, för även om motivet är detsamma kan du få till helt skilda bilder beroende på hur du fotograferar det. Till sist väljer du ut tre av alla bilder du tagit och sätter ihop din Fototriss!

Jag hoppas det här temat ska ge er inspiration till att ta fram kameran och fotografera nya bilder. Kreativitet och variation är ledorden denna vecka!

REGLERNA

  1. Visa 3 bilder på temat i din blogg
  2. Länka till Fototriss, helst direkt till detta inlägg
  3. Skriv direktlänken till dina trissbilder i MrLinky-formuläret nedan
Hälsar Helena

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
DELTAGARE I FOTOTRISS DEL 194: ETT MOTIV - PÅ TRE SÄTT

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

16 kommentarer:

Linnéa sa...

Jo, röstade för söndag morgon istället för midnatt. Sen tänkte det kanske skulle var om det blev lite tidigare på kvällen 23 t.ex Bara en tanke.
Må så gott/Linnéa

ormbunke sa...

Jag håller med Linnea om tiden.Ha de gott.

Katarina sa...

Jag tycker tidigt å¨söndag morgon vore bra. Då blir det extra roligt att slå upp ögonen.

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Återigen kommer du med ett roligt tema! Hur bär du dig åt människa?
Ha en härlig söndag!

HANNAS OBJEKTIV sa...

Nu var det surt på min blogg. Trevlig söndag!!

Catherine sa...

Dejlig at være tilbage efter 1 års pause :)

Agneta sa...

Hänger på för andra gången! Jättekul idé med fototriss och verkligen populärt!! Jag är nr.83 och klockan är bara 13.20 på söndagseftermiddagen...

Vattenslangen sa...

Tycker mycket om din sida!

Nancy Grönholm sa...

tack för en härlig utmaning! :)

CAMILLA FOTO sa...

Andra gången jag är med, verkar som man fastnar då man en gång klickat sig in här på foto triss :)Roligt med fotoutmaningar :)Och så varierande.

Gilla sa...

Nu har även jag lagt in veckans uppgift.
Gilla

trollet sa...

Missade förra veckan, men nu så=))

Oliver sa...

Tittade in igen bara för skojs skull. Ser att din triss är populärare än någonsin. Fin vinjettbild från Runde Taarn! För egen del blev det för jobbigt att kommentera alla bidrag på ett genomtänkt sätt. Alternativen, att kommentera slentrianmässigt eller att bara välja ut ett fåtal bidrag kändes fel. Lycka till i fortsättningen! Din sida fyller ett behov!

Carre Vestring sa...

Jamen då var trissen för veckan fixad, krävdes lite tänkande denna vecka ;)

Minnalainen sa...

Hänger på för första gången! :D

trollet sa...

nu tror jag att jag lyckades få in min adress på en annan vecka oxå??
Häpp=)