söndag, juli 06, 2008

Veckans Fototriss: Tre färger



Dags för andra omgången av Fototriss och den här veckan vill jag se en färgtriss! Ni ska visa upp tre bilder som var och en representerar en färg, alltså tre olika färger. Ni kan delta fram tills nästa veckas tema läggs upp nästa söndag.

Motivet får vara vad som helst och var och en väljer själv sina tre färger. Men jag vill att man tydligt ska kunna se på bilden vilken färg den representerar, färgen ska så att säga ha huvudrollen i bilden. Sen får ni ju gärna skriva ändå vilka som är era tre färger. Som i exemplet ovan är det alltså ROSA, ORANGE och GRÖN.

Så reglerna är enkla:
1. lägg upp dina tre bilder som representerar varsin färg på din blogg (fotografera nytt eller använd bilder ur ditt arkiv)
2. länka tillbaka hit
3. skriv till sist in ditt namn och
DIREKTLÄNKEN till inlägget med dina bilder i formuläret här nedan.
Surfa sedan gärna runt hos de andra deltagarna och välj favoritbild.
Utförliga regler finns här.


Lycka till!

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Deltagare i omgång 2 - Fototriss: Tre färger

Fototriss Participants
1. AnnaKK
2. Annette
3. Tankebubblor
4. -Anne-
5. LottaM
6. Sarahs Bildbloggeria
7. Paula
8. Megera
9. Jessica
10. Rijo
11. Dysnomia\'s
12. Var Dag ett Äventyr
13. Susann
14. Karin A
15. sara vill fara
16. magnus
17. Linda P
18. akson
19. Nothing like homemade
20. Anki
21. ellas inspiration
22. Sickan
23. Vickans fotoblogg!
24. dahlarna
25. Lotza
26. Rajson
27. Pialotta*
28. sericea
29. LindaTS
30. Mia
31. Helena/Bildbloggerian
32. Lime
33. Annies Fotoblogg
34. Lottie
35. Gunvor
36. JENNY
37. Haydee
38. Lissen
39. Godisfrun
40. Åsa
41. Proforma
42. Jormar
43. Kimberley
44. Goldiesmatte
45. Ninni
46. Blue
47. Photomix
48. Tröinge (Carin)
49. Järnladyn
50. Christer
51. bredablick
52. matte
53. Anna
54. Cornelia
55. Millan
56. Lotta
57. Elin, elinphoto
58. Qristall
59. AnFo
60. Mia dh
61. Sess
62. Åsas trädgård
63. anjelina
64. Elisabet P
65. Mamma C
66. Ragnvi
67. Sara
68. Nordqvist.cc - Fotoblogg
69. Soffisspot
70. *Malin*
71. Jennyk
72. Lisa
73. ONE SMALL DREAM
74. Monkan
75. JohannaDesign
76. Maza
77. Hannas vardag
78. Jessan
79. isis
80. Manitou
81. Fundera grönt
82. Emma
83. Fröken Nina
84. SpråkkonsultJosefin
85. | k a t t i s d a g a r |
86. Karin
87. XRob
88. Lisa
89. Hedera Helix
90. Lovisa
91. Susanne
92. Lina I Fokus
93. Ingrid
94. Maria - Fotogrodan
95. Anneli
96. Anita
97. Irrhönan
98. eexx
99. Ina Burström
100. M.
101. Tesa
102. Anette
103. Isabels Värld
104. MMS
105. Queensize
106. MARIA I SENNAN
107. Hurryville
108. Smokehead
109. Bild På Rad
110. J o h a n n a - Inredning & pyssel
111. Stjarnarve
112. Stormhatten
113. Ronja
114. Petra
115. Illyria
116. Jasmine

Learn more about Fototriss here.

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Det är viktigt att du inte skriver adressen till din bloggs startsida i formuläret, utan det ska vara DIREKTLÄNKEN till inlägget med din Fototriss!

Det är meningen att man genom att klicka på länken ska komma direkt till dina bilder, annars hittar man dem inte så lätt när du publicerar nya inlägg allt eftersom tiden går och andra inlägg hamnar överst i din blogg. Man får heller inte lägga en länk till sin blogg i formuläret om man inte är med i Fototriss. De länkarna kommer jag att radera.

Om du vill vara med, men inte vet hur du hittar direktadressen till ditt Fototrissinlägg, kan du lämna en kommentar så kan jag hjälpa dig. Några tips hittar du också om du tittar i högerspalten här i bloggen.


(Andra som bloggat om: , , ,

45 kommentarer:

Husbilen Credo sa...

Hänger på även denna veckas triss - Tack för att Du tar dig tid och fizar denna fotoutmaning. Det är toppen då får man en chans att visa sina alster för fler. Ha en fin söndag oavsett väder.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Lotta: Jag blir glad när jag ser att ni uppskattar mitt pyssel med Fototriss! =) Jag tycker det är roligt och när det blir sån här fin respons blir jag så klart taggad att fortsätta!

Husbilen Credo sa...

Permalänk för blogspot.com
Gör så här:
Klicka på blogrubriken så slår permalänken/direktlänken upp höger klicka på den kopiera och klistra in den där Du ska ha den.

Permalänk för blogg.se
Gör så här:
Klicka på permalänken/direktlänken längst ned i inlägget, så kommer bloggrubriken upp högerklicka på den och kopiera, klistra in där Du vill ha den.

Ber om ursäkt om jag lägger mig i ditt jobb ville bara ge en förklaring hur man får tag på sin permalänk/direktlänk till fototrissen.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Lotta: Inte ska du be om ursäkt för att du hjälper till, det är bara bra att du engagerar dig =)

Jag har förklarat hos några bloggare hur man hittar direktlänken, men jag kan ju även skriva ut dina tips på infosidan så att fler kan få tipset.

Anonym sa...

Detta var ett roligt och utmannande tema med tre olika färger.

Antar att det är många deltagare som inte ens vet vad en direkt eller permalänk är för något. Bra att de får en förklaring! Det är lite tråkigt att komma till en sida och inte hitta trissen som man letar efter. Hoppas att det blir bot och bättring på detta denna veckan.

Även jag ser framemot att besöka alla deltagande i denna triss för att se och få njuta av bilder.

Anonym sa...

PS. För de som bloggar på wordpress finner man perma/direktlänken på samma sätt som blogspot.com. DS.

Ett förtydligande är att de ska klicka på adressen i adressraden i webbläsaren, ingen annan stans.

Linda -Galleri Palla sa...

Ahhh klart man måst delta! Färgtriss inne hos mig alltså :)

http://livinglikelinda.blogg.se/2008/july/fototriss.html

Tyvärr missade jag permalänken på nr 16 så jag gör om det.

Anonym sa...

Nu är det triss i färger inne hos mig!
ha det gott!

Anonym sa...

Vilken kul utmaning! Självklart vill jag också vara med! Triss i färger finns nu på min blogg! :-)

Lotta 8`) sa...

Hejsan, det var en rolig fotoutmaning och jag hänger på fr o m nu :) Första länken blev fel så hoppas att den försvinner. Ha en skön söndag =)

Anonym sa...

Kanonfin färg på blommorna till vänster!

johanna sa...

Jag e på! skippar blomstrena för ovanlighetens skull denna gången :o)

Anonym sa...

Kul tema denna veckan! ;o)

Anonym sa...

Vad kul! Klart man vill vara med. Tre färger finns nu i min blogg. :)

Lilla huset på prärien sa...

Vad roligt! Och så många fina bilder det finns. Jag är också med!

Anonym sa...

Nu har jag länkat på rätt den här gången. Det går att lära en gammal hund att sitta... ;-)
Man får verkligen se många fina bilder, än en gång: Jättebra idé!
Må gott!

Anonym sa...

"... på rätt sätt..." ska det vara i inlägget ovan.
Jag är hopplös. ;-)

Anonym sa...

Första gången jag är med, missade förra. Tre färger, ja det kan ju inte bli på annat än mina kära blommor.

Anonym sa...

Hej.
Vilken rolig idé, hittade hit av en slump och vilka fina bilder ni tar ..alla !!
Mvh Kimberley Marie

Anonym sa...

Suck..toka till det och fick göra om min länkning :/
Hoppas jag blir förlåten ;)

Ninni sa...

Oj, vilket roligt tema det var denna vecka!! Tack för det!
Kram Ninni

Anonym sa...

Självklart så gjorde jag fel när jag la in min länk
Madde med länken photomix.se kan tas bort om det går

Järnladyn sa...

Jättekul idé det här med Fototriss.
Och roligt pyssel på en regnig semesterdag... ;)

Anonym sa...

Skoj!
jag har lyckats länka rätt den här gången :)
Ha det så bra!
matte

KAK&MAT sa...

Vad kul idé. Hamnade här av en slump men en trevlig sådan :)
Nu finns mitt bidrag inne som nr 57 hehe.

mia dh sa...

Nu är jag också med:)

Anonym sa...

Väldigt kul tema!
Nu är mitt bidrag uppe!
Kram kram

Anonym sa...

kul med så många foton...kram

Anonym sa...

Tre gringos får bli mitt första försök i Fototriss! (Undrar om jag gjort rätt?!)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Helena svarar alla: Tusen tack för alla era snälla kommentarer! Jag blir bara gladare och gladare för den fina responsen på Fototriss! Det här projektet måste jag definitivt fortsätta med =)

Anonym sa...

Hittade hit och är såklart med!

Anonym sa...

Hej! det blev lite fel, jag hade alldeles för bråttom hihi men nu är det ordnatoch jag fick snabbt ta bilder nu ikväll och det var jättesvårt men utmaningar gillar jag verkligen.
Tusen tack för en fantastisk initiativ!!

Jenny K
http://jennyk.blogg.se

Monkan sa...

Åh vad kul, jag älskar fototeman! Tack!!!

Jag har lagt in lite färgrikt från köket, dock ej ätbart.

mitt fyrverkeri sa...

I'm in :)

Anonym sa...

Alltid roligt att plocka fram kameran för fotoutmaningar! Nu är jag också med!

Anonym sa...

Är med i Fototriss jag med!

http://blogg.expressen.se/familjviktig/entry.jsp?messid=392871

Fundera grönt sa...

Nu är jag med också!

KAK&MAT sa...

Tackar, den bilden är speciell för mig faktiskt eftersom den kommer från vårt kära paradis på Alnö :)
Dottern tog den när hon var där i Påsk.
Ha en bra dag.

Ingrid sa...

Men så skojigt med ännu en utmaning för kameran. Nu är jag också med och har minsann hittat tre färger.
Kram

Anonym sa...

Nu har jag hoppat på din roliga utmaning! Ser redan fram emot söndagens utmaning :o) Kram

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Helena svarar: Välkommen till Fototriss alla nya också, jag blir glad för varje ny deltagare! )(

Mamma med mera sa...

Oj oj... råkade strula till länkningen. Första länken till Isabels Värld är felaktig. Vill du plocka bort den tack. Väldigt kul utmaning det här! Ha det så bra! Kram Pernilla

Anonym sa...

Mitt bidrag. Från rätt ställe denna gång!

Anonym sa...

Nu finns mitt bidrag uppe. =)

Anonym sa...

Wow vad många som är med!! Vad kul, har inte haft dator på en vecka så jag har inte hunnit kolla några bilder. Nu är jag med i alla fall!