söndag, juli 13, 2008

Veckans Fototriss: Byggnader



I denna tredje omgång av Fototriss är det premiär för ett tema som har valts ut av en av deltagarna i Fototriss. Jag bad Susanne komma med ett förslag och det är hon som står bakom veckans tema som är BYGGNADER. Jättekul tema, tack Susanne!

Så visa upp tre bilder på byggnader på din blogg! Det kan vara tre helt olika byggnader eller samma byggnad - men kanske fotograferad på olika sätt ur t ex tre vinklar. Du väljer! Leta i ditt bildarkiv, eller ge dig ut och fotografera vackra och fula, gamla och nya eller stora och små byggnader! Det ska bli jättekul att se vilka olika sorters byggnader eller arkitektoniska detaljer ni visar upp denna vecka! Ni har en vecka på er att delta innan nästa tema kommer.

Reglerna är tre:
1. lägg upp dina tre bilder på byggnader på din blogg/hemsida.
2. länka tillbaka hit till Fototriss.
3. när du publicerat ditt inlägg, skriv in ditt namn och
DIREKTLÄNKEN till inlägget med dina bilder (inte länken till din startsida) i formuläret här nedan. Surfa sedan gärna runt hos de andra deltagarna och välj favoritbild bland deras tre.

Vet du inte hur du hittar direktlänken till ditt inlägg, finns några tips i högerspalten här i bloggen. Lämna en kommentar annars så kan jag hjälpa er.

Utförlig info om hur det går till hittar du också här.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Deltagare i veckans Fototriss: Byggnader.

Fototriss Participants
1. Dysnomia\'s
2. LottaM
3. Tankebubblor
4. Nollan
5. Annette
6. ellas inspiration
7. Gunvor
8. Megera
9. Ragnvi
10. Susanne
11. XRob
12. Lovisa
13. Sarahs Bildbloggeria
14. Maza
15. sara vill fara
16. matte
17. -Anne-
18. Sickan
19. SixesAndSevens
20. Nangijala
21. Ingrid
22. ONE SMALL DREAM
23. Nordqvist.cc - Fotoblogg
24. Matilda
25. Kimberley
26. Karin A (Ute och Inne)
27. Fröken Nina
28. Mia
29. * Pialotta:-)
30. isis
31. Linda P
32. Petra
33. Rajson
34. Hannas vardag
35. En mammas dag - Weronica
36. Danielsgården
37. Anette
38. Lusthuset
39. Fundera grönt
40. Lisa
41. Annies Fotoblogg
42. Stormhatten
43. Dahlarna
44. Ninni
45. Lina I Fokus
46. Goldiesmatte
47. Nordin
48. magnus
49. Lotta
50. Malin
51. Helena/Bildbloggerian
52. Elin, elinphoto
53. Jessica
54. Hönsakadorran
55. Monkan
56. Karin
57. AnnaKK
58. Photomix
59. Bokmalen
60. Mamma C
61. sericea
62. Soffisspot
63. Cel\'Dara
64. akson
65. Paula
66. Lissen
67. Haydee
68. Proforma
69. LindaTS
70. JORMAR SPANJOAR *
71. Irrhönan
72. Matilda
73. Nothing like homemade
74. Anneli
75. MMS
76. Signes vind
77. Mia\'s Pearls
78. AnFo
79. Millan
80. morsdeka
81. Saint SB
82. Jenny K
83. Rijo
84. Åsa
85. Jasmine
86. Maria i Sennan
87. *Malin*
88. Lisa
89. Susann
90. annsve
91. Anita
92. Birgitta
93. JO
94. Emma
95. Bildtagen/Ivana
96. Sue
97. Hurryville

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.


:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Tack för den fantastiska uppslutningen på förra omgången av Fototriss: Tre färger! Jag är enormt glad och stolt över att så många ville bidra med sina bilder. Jag har tittat in hos alla, men hinner tyvärr inte kommentera överallt. Men en kollektiv KRAM får ni från mig här och nu!

Lycka till!
Helena på Bildbloggerian

Andra bloggar om: , , ,

31 kommentarer:

Husbilen Credo sa...

Även denna vecka är jag på plats med mina byggnader.

annette sa...

Gjorde fel först, annette som ligger som nr. 5 skall bort.

Kul tema även idag.

//annette

Anonym sa...

Ha! Tror jag gjort nåt fel men...
Visar i allafall byns fulaste hus!

Husbilen Credo sa...

Sussane som ligger som nr 10 går det inte kommentera hos

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Lotta: Jag kommenterade precis hos Susanne och nu funkar det i alla fall.

>>Annette: Jag har fixat det nu!

>>Ragnvi: Jag har ordnat så att din direktlänk är inlagd.

Anonym sa...

hej svejs! försökte vara lite snabbare med att lägga in min triss den här gången. Kul tema!

Anonym sa...

Nu är mina byggnader i triss på plats!

SixesAndSevens sa...

jag är med!

Susanne sa...

Oj, men visst går det att kommentera hos mig? Underligt att du inte lyckades, LottaM. Nu ska jag titta på dina foton.

Anonym sa...

jag är med

Anonym sa...

Mitt bidrag har anlänt !

Linda -Galleri Palla sa...

Byggnader i triss hos mig nu!! OCh denna gång lyckade jag klistra in permalinken direkt ;)

Anonym sa...

Jag är med igen, ganska dåliga foton denna gång men många minnen!!!

Va kul detta är!!

Anonym sa...

Kul med en ny fotoutmaning i bloggosfären! Jag hakar på i dag!

Anonym sa...

Nu har jag också ett bidrag till veckans fototriss på min blogg!

Anonym sa...

Nu har jag också ett bidrag till veckans fototriss på min blogg!

Anonym sa...

Byggnader hade jag inte många, men tre hittade jag iaf, dom får duga.

Lotta 8`) sa...

Hej hopp, nu är jag med =) Inte dumt alls att visa tre foton av samma byggnad, nu hade jag tur att ha tre olika bilder, men bra ändå. Ha det gott 8`)

Malin sa...

Jag är med för första gången! Rolig ide med fototriss!

Elin, Elinphoto.se sa...

Nu är mina byggnader på plats.

Välkommen att titta förbi :-) !

Anonym sa...

Jag har också hittat mina byggnader som jag letat på hårddisken ;) Finns uppe nu!

Anonym sa...

Hittade 3 byggnader från vår semester i Barcelona

Anonym sa...

Skojade till det lite denna gång. Hade inga kort på stora pampiga byggnader så det fick bli några små istället.

Anonym sa...

Jag tog mig en promenad i Paris!

Mia sa...

Hej alla!

Jag snubblade över den här fotoutmaningen på Rajsons blogg och vill gärna vara med!

Trevlig vecka!
Mia på Mia's Pearls

åsa sa...

Hoppas att jag gjort rätt! Rolig sida det här.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>HELENA SVARAR: Tack för alla kommentarer och fina bidrag i veckans Fototriss! Eftersom jag har semester och är på resande fot nu, så har jag inte hunnit kolla runt så mycket själv bland alla som är med. Men det är roligt att se att det hela tiden strömmar in fler deltagare - jättekul! =)

Anonym sa...

ÅÅH! Jag längtar till på söndag! :) Är det fint väder så ska jag ut och plåta - jag har semester då ju. Är du hemma i stan och vill haka på så säg till. Kram Maria (z)

annsve sa...

Detta upplägget gillar jag, lite tid att fundera ut motiv och skapa. Tack och på återseende.

Bildtagen/Ivana sa...

Hejsan svejsan, nu är jag också med - för allra första gången. Ska bli kul. Jätteroligt att kika in på alla andras bloggar och se alla fina bilder.

Anonym sa...

Fantastiskt kul! Ser fram emot söndagarna och nya teman. Hittills har jag dock bara plockat bilder ur mitt arkiv. Nästa gång ska jag nog ge mig ut och fota nytt.