lördag, juli 19, 2008

Veckans Fototriss: Gammalt



Då var det dags för den fjärde omgången av Fototriss, som ju fortfarande är en ganska ny fotoutmaning i bloggosfären, men temat den här gången är raka motsatsen - nämligen GAMMALT. (Och eftersom jag bara har sporadisk tillgång till internet just nu publicerar jag veckans tema lite i förväg).

Gammalt är alltså veckans tema. Vad har ni runt er som är gammalt? Gamla ting, en gammal människa kanske, eller något så gammalt att det är antikt? Varsågoda att tolka veckans tema och låt kameran jobba eller hitta något gammalt och fint i era bildarkiv. Tre varianter av samma motiv eller tre olika. Jag ser fram emot att få se vad ni hittar på!

Så här går det till:
1. Lägg upp dina tre trissbilder på tema Gammalt.
2. Länka tillbaka hit.
3. Skriv in ditt namn och direktlänken till ditt inlägg i formuläret här nedan.
Tips om direktlänkar hittar du i högerspalten.
Läs mer och Fototriss och reglerna här.

Surfa gärna runt hos andra deltagare och lämna en kommentar, för vi tycker ju alla det är roligt att få respons på våra bilder =)

Själv är jag på resande fot nu och en tid framöver och njuter av min semester, och har som sagt inte tillgång till internet hela tiden. Så jag vet inte hur ofta jag kan kolla av eventuella kommentarer och frågor från er. Men jag hoppas allt ska funka ändå, utan min närvaro =). Nästa söndag kommer ett nytt tema!

Lycka till från Helena på Bildbloggerian
(som just nu är mör i benen efter en fjällvandring i Härjedalen)

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Deltagare i veckans Fototriss: Gammalt.


1. LindaTS
2. dahlarna
3. Ragnvi
4. ellas inspiration
5. Annette
6. Rajson
7. Dysnomia\'s
8. Tankebubblor
9. matte
10. Sickan
11. magnus
12. Sarahs Bildbloggeria
13. Birgitta
14. Ingrid
15. Cel\'Dara
16. * Pialotta :-)
17. Hönsakadorran
18. Goldiesmatte
19. AnnaKK
20. Nollan
21. LottaM
22. Karoleen
23. Anneli
24. Cillas fotoblogg
25. ONE SMALL DREAM
26. Malin
27. Paula
28. Susann
29. Lovisa
30. morsdeka
31. Lissen
32. Rijo
33. Millan
34. Annies Fotoblogg
35. Mia
36. Linda P
37. Åsa
38. SixesAndSevens
39. Ella
40. Irrhönan
41. Signes vind
42. Petra
43. Helena/Bildbloggerian
44. AnFo
45. *Malin*
46. Megera
47. akson
48. Gunvor
49. Photobloggen
50. ämaaaa
51. Elin, elinphoto
52. Annelie
53. Huryville
54. ..Maria..
55. Bokmalen
56. Bildtagen/Ivana
57. Lisa
58. goosebumps
59. Mia\'s Pearls
60. Ida Molin
61. Jasmine
62. Danielsgården
63. Emma
64. Monkan
65. Petra M-L
66. Nordin
67. Jenny
68. Saint SB
69. Fundera grönt
70. Maza
71. Ninni
72. Nordqvist.cc - Fotoblogg
73. Nangijala
74. Karin A (Ute och Inne)
75. Proforma
76. umetant
77. Petra
78. Karin
79. MMS
80. XRob
81. Susanne
82. sericea
83. Kimberley
84. Maria i Sennan
85. Dansmus
86. Sol
87. Min kamera
88. Solvarma Irene
89. Sue
90. Petra
91. JennyK
92. Matilda
93. sex
94. | k a t t i s d a g a r |
95. isis

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.


:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Andra bloggar om: , , ,

28 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med gammalt-temat! Nu finns mitt bidrag på min blogg :-)! Ha en härlig vecka!!

Anonym sa...

Man tager vad man haver, sa Kajsa Varg! Och det gjorde jag!

annette sa...

Jättebra Tema, kan ju bli väldigt varierande.

Ha en skön semester.

//annette

Anonym sa...

Nu är det gammalt hos mig!
ha det gott!
//sickan

Anonym sa...

Kul tema! det är så spännande att se vad du har valt. Jag gissar varje gång vad det är du har valt.. den här gången gissade jag fel, förra veckan rätt faktiskt.
ha en härlig semester:D

Anonym sa...

Kul tema! Gammalt det är på min sida nu :)

Anonym sa...

Älskar gammalt så mycket så jag skulle kunna bomba med gammlat från mitt hem...men jag for till annat ort istället ;)

Unknown sa...

Gammalt är det hela tiden hos mig, hursomhelst finns mitt bidrag upplagt nu.

Anonym sa...

Jag vill vara med!! XD Jag ska ut och ta några bilder och sen ger jag direktlänken. XD Kul!

Husbilen Credo sa...

Ja så fick jag med mitt gammalt oxå en del har varit med i andra teman - tager vad som redan finns och det är alldeles för mycket.
Ha en fin söndag

Lena sa...

Åh, vilken fin gammal symaskin. Jag har alltid varit svag för såna, även om jag inte syr själv.
KRAMEN!

Linda -Galleri Palla sa...

Gamla människor hos mig!

Anonym sa...

Jag råkade skriva in min adress istället för att skriva in själva adressen i den där rutan =/

http://candykiller.blogg.se/2008/july/veckans-fototriss-gammalt.html

Här är länken till inlägget, vet inte om den kom med i förra kommentaren.

SixesAndSevens sa...

I'm in!

Anonym sa...

Fin symaskin!
Jag postade en bild på en symaskinstrampa... =)

Elin, Elinphoto.se sa...

Nu finns veckans Fototriss att beskåda hos mig!

Varmt välkommen :-)

Anonym sa...

Vad roligt med en svensk fotoutmaning. Detta är första gången jag är med men det blir säkert många fler gånger.

Ha en trevlig semester :)

Bildtagen/Ivana sa...

Hej på er, jag är en nykomling på fototriss. Ska bli kul.

Anonym sa...

Hej! Hela länken kom inte med när jag registrerade mig. Hoppas det går bra om jag skriver den här.

http://hittaida.blogg.se/2008/july/veckans-fototriss-gammalt.html

Jätterolig utmaning :)

Anonym sa...

Roligt att så många är med i denna fototriss. Det är också stor variation på bilder. Många ger mig en stor inspiration att skapa nya bilder som jag kanske inte ens tänkt på tidigare.

Dock synd att inte alla lägger in sina direktlänkar. Kommer man några dagar senare är det en massa att bläddra genom. Så skärpning alla deltagare, lägg in perma/direktlänken till ditt inlägg inget annat.

Anonym sa...

Glad att jag hittade till den här bloggen, riktigt kul med foto teman. Jag är med :)

Anonym sa...

Nu finns mina bilder på bloggen! Gammalt från trädgården.
Hälsa gärna på och, snälla, skriv en kommentar, det är så roligt att få läsa vad du tycker. Tack!

johanna sa...

Intressant tema som man kan tolka på flera sätt!

http://meramest.blogspot.com/2008/07/fototriss-gammalt.html

Anonym sa...

Sååå.. då är jag med så här i sista kvarten, hittade äntligen något gammalt !!

Sol sa...

Heisann....litt norsk rust, og vips, jeg er med på Fototriss jeg også;-}

Resa med Herbert sa...

Hej!

Nu finns det gammalt och se inne hos mej Tillbaka i Göteborg

Hälsningar från Solvarma Irene

Petra sa...

Vilken kul idé. Äntligen något som får mig att längta till söndagar.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Svar till alla kommenterare: Tack för alla era kommentarer! Jättekul att så många är med i Fototriss även denna vecka, trots semestertider och strålande väder. Jag blir så glad över att ni vill vara med!