lördag, december 13, 2014

Fototriss del 285: Fyrbentingar

Välkomna tillbaka! Omröstning pågår just nu i senaste tävlingen, ta chansen att påverka resultatet och rösta på era favoriter! Sen ska vi ta itu med veckans nya tema och det här blir den näst sista omgången för i år, innan Fototriss tar jullov i några veckor.

VECKANS TEMA...
... är FYRBENTINGAR. Allt som går på fyra ben kvalar in på veckans tema, så fram med kamerorna och börja fotografera! Min fyrfota vän här ovanför är vår byråhund Chili, som förgyller våra dagar på jobbet :)

Kom ihåg att ni kan också vara med i Fototriss på Instagram.

REGLERNA
  1. Visa 3 bilder på temat i din blogg
  2. Länka till Fototriss, direkt till detta inlägg
  3. Skriv in direktlänken till ditt inlägg i formuläret nedan
Lycka till!

Hälsar Helena

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

DELTAGARE I FOTOTRISS DEL 285: FYRBENTINGAR

5 kommentarer:

Spanaren sa...

Jag vill komma med ett förslag om jag får?
Varför inte lotta ut en ny deltagare av oss alla som får välja ut olika foton till varje trisstävling.
Mer rättvist och större spridning på urval och tänk kring våra foton.
Ha en bra dag/ kram

Freja sa...

Vilken mysig fyrbenting på din bild!

Anneli - A'la Foto sa...

Jag har nu tagit reda på det och det heter fyrbening och inte med T! Bara så du vet! :)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

@Spanaren: Självklart får du komma med förslag :) Jag är mån om att det ska bli variation i finalisturvalet och det är redan så att det är olika personer varje gång som utser finalisterna. Ibland är det tidigare vinnaren tillfrågas och flera gånger har jag även ställt frågan på Fototriss Facebook-sida om någon vill ställa upp som domare och då kan vem som helst anmäla intresse. Dessutom brukar jag ibland ha två gästdomare som väljer fyra finalister var.

Sen är det ju så att alla tycker olika om bilder, det är en i högsta grad individuell fråga om vad man tilltalas av i en bild. Det skulle garanterat inte bli två identiska finalisturval om jag skulle låta alla deltagare välja varsin finalistlista. Så oavsett vem som väljer är det alltid någon som inte tycker att det var ett rätt urval.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

@Freja: Tack snälla du!

@Anneli: Oops... Men då bestämmer jag att på Fototrissiska heter det numera Fyrbentingar =)