lördag, augusti 06, 2011

Fototriss är tillbaka!

Hej alla!
Jag hoppas ni alla har och har haft en skön sommar och att ni är laddade för att börja fototrissa igen. Innan sommaren fick jag ett temaförslag från en som hängt med länge i Fototriss och jag tänkte vi skulle inleda höstsäsongen med det, och det är Jah Hollis som står bakom förslaget.

Dessutom firar vi lite extra med en tävling, jag har tre fotohandböcker att dela ut! Mer info kommer.

NÄSTA TEMA...
... som inleder en ny säsong av Fototriss är: SKRUVAT. Vad kan ni hitta för skruvade motiv att dela med er av? Fram med kamerorna och börja fotografera!

HUR FUNKAR DET?
Så här efter sommaruppehållet kan det kanske vara på sin plats med en liten påminnare om hur det går till i Fototriss.


  • Varje lördag morgon publicerar jag ett nytt tema.

  • Vid midnatt mot söndag publicerar jag inlägget med den nya omgången och deltagarlistan. Temat gäller sedan fram till nästa lördag.

  • Du ska lägga upp 3 bilder på givet tema - inte fler, inte färre.

  • Bilderna ska självklart vara dina egna bilder.

  • Eftersom Fototriss är tänkt att inspirera ditt fotograferande får du gärna ta nya bilder för temat. Men om du redan har bilder som passar perfekt på temat kan du såklart använda dem.

  • Du ska länka tillbaka till Fototriss från ditt trissinlägg, gärna direkt till aktuellt tema.

Sen vill jag påminna lite extra om det här med direktlänkar:



  • När du skriver in dig i deltagarlistan (Mr Linky-formuläret) ska du skriva DITT NAMN och en DIREKTLÄNK till ditt trissinlägg. Många skriver bara länken till bloggens startsida, istället för direktlänken. Det är lite synd, för tänk på att de som klickar på din länk gör det för att de vill se dina bilder på aktuellt tema och inte behöva leta runt på din blogg för att hitta just de bilderna, vilket blir följden när nya inlägg publiceras och trissinlägget hamnar allt längre ner.

Sist men inte minst - reglerna är till för att förenkla, glöm inte bort att Fototriss är tänkt att vara ett kul inslag i ditt fotograferande! :)


Avslutningsvis över till något helt annat - min kära mamma (och den trogna fototrissaren) Gunvor fyller ju år just idag - så GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN MAMMA!


Hälsningar


Helena


4 kommentarer:

Axart sa...

Längtat! äntligen!

AX

kaxi sa...

Ifall jag finns med på fler rader så är det för att jag hela tiden ramlat bort...

ormbunke sa...

Skönt att va igång med de olika temanen, Hoppas du haft en skön sommar. Anita. En extra hälsning till mamma Gunvor. Anita

Jah Hollis sa...

Vad trevligt! Mitt temaförslag kom till användning, och i nypremiären dessutom. Jag är på en kortare semestertripp, men lämnar givetvis ett bidrag när jag är hemma igen.