söndag, augusti 12, 2012

Fototriss del 184: Mat, mat, mat (tävling)


Nu startar den första omgången av Fototriss efter sommaruppehållet! Det är tävling för att fira att vi fototrissat i fyra hela år nu och som gästdomare har jag bjudit in Lotta från Signes window, som vann tävlingen vi hade i våras, och hon kommer att välja ut vilka åtta tävlingsbidrag som får gå till final.

TÄVLINGEN
Tävlingen pågår fram till tisdag klockan 20.00. (Du kan dock trissa utom tävlan resten av veckan som vanligt) Alla som innan dess har lagt upp och länkat sina trissbilder enligt reglerna nedan har chans att gå till final. Vinnarna utses sedan genom omröstning. Uppdatering: omröstningen pågår just nu >>

TÄVLINGSTEMAT...
... är MAT, MAT, MAT. Bjud oss på en trio frestande matbilder och var med i säsongsstarten av Fototriss!

VINSTERNA
Coolstuff ordnar med vinsterna och i vanlig ordning får de glada tre som hamnar på prispallen varsitt presentkort. Men eftersom det är 4-årsjubileum får dessutom alla åtta finalister en liten bonuspresent.

1:a pris    Presentkort hos Coolstuff, värde 1 000 kr
2:a pris    Presentkort hos Coolstuff, värde 500 kr
3:e pris    Presentkort hos Coolstuff, värde 300 kr

Bonuspresent till de åtta finalisterna: en Jelly Belly presentask, 20 smaker.

TÄVLINGSREGEL
  1.     Lägg upp 3 bilder på veckans tema på din blogg/hemsida.
  2.     Länka till denna sida hos Coolstuff http://www.coolstuff.se/category/Mat-Dryck
  3.     Länka till Fototriss, helst direkt till detta inlägg
  4.     Skriv direktlänken till dina trissbilder i MrLinky-formuläret nedan
(Om du inte länkar enligt punkt 2 ovan deltar du i veckans Fototriss utom tävlan.)

önskar Helena


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

DELTAGARE I FOTOTRISS DEL 184: MAT, MAT, MAT



24 kommentarer:

Bildgatan sa...

Spännande tema

Anonym sa...

Nice to have you back! :)

Lotta sa...

Väldigt roligt tema tycker jag som älskar matlagning! Nu blir det spännande att se allas tolkningar!

Anna tassar in.. sa...

Sp härligt Helena att du låter oss trissa igen och mat är ju alltid lika tacksamt att ta bilder på..kul kul. Kram på sig från Anna.

Kerstin: sa...

Kul att fototriss är tillbaka igen efter sommaruppehållet.Hoppas att du haft en skön sommar!

llh sa...

Välkommen tillbaka och hoppas sommarledigheten varit bara bäst!
Härligt att bli trissutmanad igen. Och en utmaning blev det. Matlagning är inte riktigt min grej men äta är ju alltid najs ;)

Kicki sa...

Kul att du är tillbaka!:) Mat så gott men det var svårt att välja...nu är jag klar!

Veronica sa...

Roligt att du är tillbaka här skall trissas =)

Gunilla sa...

Kul att få trissa igen!

Jag bjuder på matbilder från sommar och semester.

/ Gunilla

LissenTo sa...

Roligt med trissen igen :-).

Tyvärr så krånglar blogg.se för mej, går ej att kommentera på min blogg. Förstår inte varför

Eva Trillian sa...

Skönt att det är igång igen :) Och att du orkar! Det här är en av de "rutiner" som faktiskt förgyller vardagen (som för min del börjar imorgon)!
Önskar dig en skön start på en ny vecka!

Stare Ström sa...

Trevligt att du är tillbaka!

Laura sa...

Så kul med en mat tema! :) och tävlingen är också kul.

Artlover sa...

Välkommen åter! Jag har inte så många bilder på temat så det var en utmaning i sig:-).

Erik Semlan sa...

Kollar på avslutningen av OS och njuter, vilken härlig avslutning med mycket musik.
Kul att fototrissen är tillbaka. Grattis till de fyra åren Helena.
De har strulat där jag har min blogg, så det är först nu jag kan lämna mitt bidrag.
Nu ska jag kika på det sista av Londonsändningen. :-)

Beppan sa...

Kul att du är igång med trissen igen!! Fyra år - fantastiskt egentligen. Grattis!! Och deltagandet verkar bara öka!

Rajson sa...

Välkommen tillbaka och jag är mäkta imponerad att du orkar hålla i detta mitt i småbarnstiden!
Många är vi som uppskattar detta!

Lottas Fotografi sa...

Kul att Fototriss är igång igen! Och skoj med tävling!
//Lotta

Gilla sa...

Det ska verkligen bli roligt att komma igång efter sommaruppehållet.

Charlotte sa...

Ja vad roligt att trissen är tillbaka, som jag längtat! :-)

Anonym sa...

Roligt att trissen är igång igen :) Lycka till alla som deltar i tävlingen!!

LissenTo sa...

Går att kommentera på min blogg igen, men bara på det senaste inlägget.

Men skönt att det är igång igen

// Lissen

Maria sa...

Man blir verkligen hungrig av att se alla fina bilder! Lycka till alla! Och roligt att fototrissen är tillbaka med nya utmaningar. Förhoppningsvis kommer snart min kamera tillbaka från lagning så att jag kan vara med nästa vecka också.

trollet sa...

lite sen i starten, men gud va kul att fototriss börjat igen=))