söndag, september 18, 2011

Fototriss del 149: Tro, hopp & kärlek

Temat den här veckan kommer från Mimmione. Och en liten fågel har viskat i mitt öra att kärlekstemat i det passar alldeles ypperligt just denna helg för en annan trissare, nämligen Tant Marit. Kan ni ana varför? Svaret kommer att komma i hennes blogg, så ta gärna en tur dit och kanske lämna en lyckönskning.

VECKANS TEMA...
... är TRO, HOPP OCH KÄRLEK. Tredelat med andra ord och ni väljer själva om ni vill låta orden symboliseras med en bild vardera eller om ni lyckas få med alla delarna i varje bild.

REGLERNA
1. Visa 3 bilder på veckans tema i din blogg
2. Länka tillbaka till Fototriss, helst direkt till detta inlägg
3. Länka direkt till ditt trissinlägg i MrLinky-formuläret nedan, INTE till din bloggs startsida

Hälsar Helena på Bildbloggerian,
som är i full färd med att packa inför kommande veckas resa till Kalabrien i Italien. Jag kommer ju att agera resereporter åt Solresor då, så den som är intresserad av att följa mig och familjens tripp till Italien är välkommen att besöka min blogg. Om allt går som det ska med uppkoppling och sånt ska det bli dagliga uppdateringar där!

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

DELTAGARE I FOTOTRISS DEL 149: TRO, HOPP OCH KÄRLEK


Show 3 photos on the given theme, this week it's BELIEF, HOPE AND LOVE.
And don't forget to link back to Fototriss!


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

15 kommentarer:

Åke Blomqvist sa...

00.03 gick jag in och vart nr 19! Bra jobbat ni andra :)

Susanne sa...

4 minuter över midnatt och redan 20 bidrag. :-) Och ja, jag är en av dem som satt och väntade på att klockan skulle bli tolv... Lite kul är det tycker jag.

Unknown sa...

Morrn.

En minut över 00.00, kom in som nr. 15....Alltså kl. 00.01.....
Bilder på plats i alla fall.

Ha de bra.

Hasse A Norge

Axart sa...

Verkar inte få ut mitt inlägg i Linky, vad kan det bero på...


AX

Eva Trillian sa...

Så många som länkat redan! :-) Kul!

KajsaLisa sa...

Den var svår den här gången, men det gick till slut :)

Benita sa...

Roligt tema denna gång :)

Erik "Semlan" sa...

Lyckades knåpa ihop en triss till slut. Känns som ett typiskt "tjejämne" denna triss. ;-)

Jah Hollis sa...

Det satt långt inne detta, men det blev en triss till slut.
Och vad säger den stora majoriteten av kvinnliga trissare om ”Semlans” kommentar ovan? :-D
Debattdags!

Tina´s PicStory sa...

I needed little time, but now it´s done :) Have a great week!

Sivangj sa...

Så spennende tema. Kan romme så mangt, hiver meg med denne gangen og
Ha en hærlig uke
Klem fra Siv

Zombie sa...

Tyckte veckans tema var lite krångligt att hitta bra bilder till faktiskt, men jag känner mig OK med de jag till slut bestämde mig för :)

Det hade varit kul med ett tema på Grafitti! Man ser så mycket grafitti av det vackrare slaget ute tycker jag, färgstarkt och uppseendeväckande, samtidigt som det är lite stridiga känslor eftersom det inte känns helt OK att folk förstör fasader och tåg med det...

Mariane sa...

Tro, Håb og Kærlighed. Et emne der kan være både svært og også meget let. Det gælder jo forresten også resten af livets facetter selvom man er en kvinde - Det ER jo dejligt at der er mænd også der hopper med på denne leg. Skulle det være et typisk kvinde tema .. nej vel?? Tror mændene ikke på noget? håber mændene ikke på noget? har mændene ikke kærlighed i deres liv?? - Kan de ikke udtrykke det eller har de mere lyst til fodbold?? tsk tsk tsk.. det ER farligt for mænd at sige noget er en kvinde ting lol.. men vi kvinder skammer os ikke over at der også er kvinde ting :P Tak for alle de spændende indlæg.. nu skal jeg ud og kikke på dem alle.

Anonym sa...

Redan onsdag och BARA nummer 104... :)

Hundförsäkring sa...

Lycka tilL!