söndag, maj 22, 2011

Fototriss del 137: Platta


Är ni inte lite sugna på att ha chansen att vinna något fint med era Fototrissar igen? I så fall är väntan snart över, för jag håller för fullt på med att planera för kommande roligheter och tävling blir det någon av de närmsta veckorna!

VECKANS TEMA...
... är PLATTA. Och hur kan man tolka det med tre bilder? Visa mig! Platta kan ju både vara ett adjektiv och ett substantiv, välj själv vilken variant du vill använda dig av. Ska du leta efter platta saker eller är det en platta som ska förevigas, eller en mix av båda kanske?

REGLERNA ÄR SOM VANLIGT
1. Visa 3 bilder på veckans tema i din blogg
2. Länka tillbaka till Fototriss, helst direkt till detta inlägg
3. Länka till ditt trissinlägg i MrLinky-formuläret nedan, INTE till din bloggs startsida

Hälsar Helena

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

DELTAGARE I FOTOTRISS DEL 137: PLATTA


Show 3 photos on the given theme, this week it's FLAT.
And don't forget to link back to Fototriss!




: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

11 kommentarer:

Unknown sa...

Morrn.

Den som väntar på något gott......

Jag har tre platta bilder på bloggen...

Ha de bra.

Hasse A

Erik "Semlan" sa...

Kul tema. Mitt sätt att tolka är nog inte unikt. ;-)
Lämnar in nu på natten, så mitt "nummer" inte blir så högt.
Ha en skön trissvecka! :-)

Pumita sa...

Hej hej! Det var ett tag sedan sist. Kul med ett tema som ger fritt spelrum åt fantasin! Önskar alla fototrissare en finfin och lite platt söndag! ;)

Anonym sa...

Det var både lätt och klurigt tema, jag menar platta saker är inte svårt att hitta, men vill man höja ribban liiiiite, så blev det svårt! Tycker jag!
Roligt tema i alla fall, jag ser redan framemot nästa veckas...

Jah Hollis sa...

Kanske inte alldeles enkelt, men jag har fått ihop mina tre bidrag, Bara nya bilder är det med.
Och jag kan tänka mig vad det är "Semlan" syftar på när han skriver om en tolkning som inte är unik. Ska kolla om jag har rätt.

kjerstisandnes sa...

Jeg gikk på tur for å se etter flate ting, men endte opp med å finne flate smakfulle bilder i mitt "arkiv" ;0)
Nå skal jeg se sjekke ut dere andre.

Yvonne L sa...

Andra eller tredje gången jag är med, nu alltså med platta bilder.

Ingrid ♥ sa...

Så var mina "PLATTA" bilder på plats
Kram Ingrid

Lena Abrahamsson sa...

Hejhej, jag är ny här :)
hoppas mina platta bilder duger, annorlunda är de i vilket fall.
Tack för en fin och kul fotoutmaning/fotoblogg

hälsn Lena A

blåbärsbarn & trollrumpor sa...

Efter lite klurande kläckte jag, vad jag tycker, var en rolig grej så nu är det fotat, skratten har klingat och nu bjuder jag er, förhoppningsvis, på ett leende

Linna sa...

Detta bidrag kom in lite sent, men det blev ändå en torsdag där ärtsoppan och platta pannkakor brukar stå på menyn. Är ju lite ovan ännu. ;-)