lördag, september 20, 2014

Nästa tema

Vad roligt det var att få se lite mer av er i förra veckans tema! Några bjöd på hela sig själv och några lite mindre, men man fick ändå en känsla av personen bakom bilderna. Tack för att ni delade med er!

Vinnaren Veiken från förra tävlingen har fått välja det nya temat, de här tankarna har hon om det. -Vi i det här landet är ju ett resande folk på alla sätt. Ett tema skulle kunna handla om logistik. Gata, väg och/eller stig.

NÄSTA TEMA...
... blir därför just VÄGAR. Så här man kan läsa på Wikipedia: En väg är en plan yta för transport mellan två platser. Vägar kan anpassas för fordon, djur eller fotgängare.

Ja, nu får du klura på vilken typ av vägar du ska ha med i din Fototriss! Ta med dig kameran eller mobilen ut på en promenad och låt fötterna välja väg. Stor eller liten, i stad eller landsbygd, i skog och mark.

Vid midnatt startar omgången, välkomna att börja länka till era trissar från och med då!

NYHET...
... från och med nästa helg tänkte jag köra en förändring i upplägget här på Fototriss. Som det är nu publicerar jag ju temat varje lördag morgon, men man kan inte börja länka till sina bilder förrän omgången startar på söndagen (dock redan vid midnatt). Jag tänkte nu under några veckor framåt testa att låta omgången starta direkt när temat offentliggjorts, på lördagen.

Fortfarande tycker jag att ni försöka ta nya bilder för temat så ofta ni kan, det är ju lite det Fototriss går ut på. Att få inspiration till att hitta nya motiv och nya sätt att fotografera på. Så känn ingen hets att behöva lägga upp bilderna så snabbt som möjligt! Vill ni vänta till söndagen, så gör det. Men för de som vill lägga upp sina bidrag under lördagen kommer möjligheten nu att finnas. Så är det redan på Instagram och så kör vi i bloggen också som ett test från nästa lördag.

Lycka till med fotograferingen, vi ses i morgon ute på vägarna! :)

Hälsar Helena

4 kommentarer:

Åke sa...

Kul tema! Och har gjort min morgonturer... Med kameran förstås och med Veikens tema i bakhuvudet. Men tyvärr har älgjakten startat så inga bilder från skog och mark blev det. Någon dag ska jag följa med, synd det inte blev idag då... Skogen är vacker nu med all dimma sa min granne som sitter på passet nu.

Åsbergs Foto sa...

Vilket roligt tema! Min triss är klar! :)

Vad gäller det nya om att lägga upp trissen. Jag tycker det är bra som det är. Och jag tror jag talar för en del här att det är kul att sitta uppe till 24 och vara en av de första som lägger in sin triss.

Fundera gärna på detta.

Monica o Jacob sa...

Passar utmärkt under alla år jag gjort trissen har jag aldrig kunnat vara med från början, alla är inte nattugglor.
Ha det bra

Axart sa...

Låter som en bra ide, och då kommer nog inläggen spridas mer över dagen. Man får ut och fota, och sen lägga in allt eftersom.

AX