söndag, augusti 29, 2010

Fototriss del 106: Kollektivt

Vad roligt att se att det var riktigt många deltagare i senaste omgången, ni verkar ha gillat bokstavstemat. Kanske för att det var ett ganska brett och enkelt tema, men ni får inte bli bortskämda med det varje gång, så nu tror jag det kan bli lite mer utmanande igen :)

VECKANS TEMA
Jag tycker temat den här veckan blir passande eftersom Fototriss är något som skapas av alla er deltagare och därför ska ni få fundera på ordet KOLLEKTIVT och hur ni kan tänkas tolka det med era foton. Jag lovar att det finns flera sätt att tolka temat, så tänk kreativt!

REGLERNA
1. Visa 3 bilder på veckans tema i din blogg
2. Länka tillbaka till Fototriss, helst direkt till detta inlägg
3. Länka till ditt trissinlägg i MrLinky-formuläret nedan, INTE till din bloggs startsida

För mer information om Fototriss och reglerna - läs här eller i högerspalten.

Hälsar Helena på Bildbloggerian

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Deltagare i Fototriss del 106: KOLLEKTIVT

1. Gammelsmurfen i Nyehusen
2. Kjell E/Flanören...
3. Axart
4. Irkirk
5. Hedwig
6. Hans af Ekenstam
7. isis
8. Hasse A. Norge
9. Anna Wallin
10. ELIN TOREBORG [foto]
11. Marie Leya
12. Misswhatsit
13. foto CHIP - Birgitta
14. Verografen
15. Erik "Semlan"
16. V.I.C.K.I.S.
17. Hanna
18. Monica o Jacob
19. Nukke
20. Karin
21. akson foto
22. Camillas Foto.se
23. Milla
24. Lasseivomma
25. Mias Sida
26. Vild-rosen
27. Mia / Mina reflektioner
28. Anna
29. Monica S
30. Gärdsmygen
31. banglacissi
32. Ingrid
33. Anna Danielson
34. Goldiesmatte
35. Ingalill
36. Pysselfarmor
37. Livsgnistan
38. mindag-k
39. Pialotta
40. Mia
41. LEna Norgren
42. Marilyn
43. Bokmalen
44. Not perfect.. but good enough
45. Mad World
46. Bittens bilder
47. Lenas Röda Fotoram
48. Halloj världen! /Inger
49. Gunvor
50. Nina Sommar
51. Mattias
52. Lena på Nygårds
53. Gunnel
54. Monkan
55. Cecilia Artista
56. AnnaKK
57. LissenTo
58. Fossing
59. veronica-ifokus
60. imsy
61. Rantamor-På Näthinnan
62. Cecilia/svengland
63. Verografen-igen
64. BP
65. Lena Rollmar
66. Mimmione
67. Netza
68. TOKMORSAN.SE
69. Josla-dyslexi
70. Anni
71. Tankebubblor
72. Långt borta och nära
73. Camilla - Bilder Av Livets Lust
74. Christer
75. Barbro S
76. Paula
77. Ofta
78. Beppan
79. Annika på Rubinara
80. Anneli - A'la Foto
81. Marmeladen
82. Jah Hollis
83. Hero
84. Tant Otto
85. @Receptomaten
86. Amandalinnéa
87. ViDu
88. TREBARNSLANDET.SE
89. LaDolceVita
90. Ingridspotpurri
91. erikabloggar
92. Pia
93. Ingen vanlig dag - Kristina
94. eva-marie
95. barbrobäcklund
96. Jenny
97. Madeleine
98. nancy - sthlm
99. Chrissan Mc Guire
100. Tuvstarr
101. Cina SkaparGlädje
102. Fredrik Sjösten
103. Trollare/Allan
104. Gunsside
105. malinka
106. Karoleen / Home Pink Home
107. Susannes fotoblogg

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.

17 kommentarer:

Kjell E sa...

Roligt att du hänger i, Helena.
Det blev nåt vajsing på mitt namn.
Har du lust att ta bort det påhända alt.....

Unknown sa...

Morrn.

Jag "fuskade", det blev mer än tre bilder...
Flåt....

Ha de bra.

Hasse A

Det fanns flera stora tält med böcker kläder verktyg etc.

Misswhatsit sa...

Härligt med en ny trissomgång! Jag skrev 105 istället för 106 i länken. Hoppas det går bra ändå.:)
Ha en fortsatt trevlig helg!

Erik "Semlan" sa...

Först tyckte jag ämnet var knepigt. Men plötsligt flöt det på och blev en hel triss. :-)

Livsgnistan sa...

Det där var först inte helt lätt att klura ut... vilka av mina foton skulle kunna visa upp något kollektivt??? men jag tror jag fick till det. Inser bara att jag glömt att länka tillbaka...ska genast fixa det.

Kerstin: sa...

Kul tema men jag tyckte att det var lite svårt i början. Tur att man får en dag på sej att tänka till!

Hjortron sa...

Svårt var det! Först att komma på nåt och sen att ladda upp bilderna. Halva eftermiddan tog det- men nu släppte Telia till!

Jah Hollis sa...

Nu är jag med på kollektivtemat. Det blev sent sista lördagskvällen på semestern, så det tog ett tag innan bilderna kom in. Men nya är de. :-)

Monkan sa...

Hej! Jag kanske hänger på temat denna gången, får se, men jag tycker mycket om att titta på andras bilder och gillar verkligen den här bloggen! Den inspirerar mig. Därför har jag en award till dig på min blogg. :-)

@Receptomaten sa...

Här blev det en både svår och intressant triss - det behövdes både kräftskiva och fantasi utöver det vanliga!

Amandalinnéa sa...

kul tema igen!

Ingela sa...

Här kommer mina tre tolkningar av KOLLEKTIVT. Ett sött, ett gott och ett vackert kollektiv....

Ingrid ♥ sa...

Lite sen med mina bilder men bättre sent än aldrig.
Hoppas de duger
Kram Ingrid

Susanne sa...

Jag hade massor av bilder på kollektivtrafik med mig hem från USA, men det fick bli några som inte skildrar sådant utan i stället det som kan ske när människor samlas kollektivt. Dock från USA.

Tant Otto sa...

haha jag la in triss 107 här...kan inte ångra så nu ligger plastic fantastic på två ställen...Sorry!!
Så kan det gå när man har bråttom!!

Tant Otto sa...

haha jag la in triss 107 här...kan inte ångra så nu ligger plastic fantastic på två ställen...Sorry!!
Så kan det gå när man har bråttom!!

Tant Otto sa...

haha jag la in triss 107 här...kan inte ångra så nu ligger plastic fantastic på två ställen...Sorry!!
Så kan det gå när man har bråttom!!