söndag, maj 24, 2009

Veckans Fototriss: Spetsigt (del 2)

Återvinning är något bra och det är just vad jag ägnar mig åt den här veckan i Fototriss - jag återanvänder nämligen ett tidigare tema och det är en form det handlar om. Jag hinner inte fotografera en exempelbild att lägga in här, så ni får klara er utan bild den här veckan :)

Veckans tema
Det som ni ska leta efter med kameran är sånt som är SPETSIGT. Tre foton med spetsiga former ska ni visa, men ni väljer själva om ni vill fotografera tre olika spetsiga saker eller om ni visar tre bilder av samma spetsighet.

Reglerna
1. Du ska visa 3 bilder på veckans tema
2. I ditt inlägg ska du länka tillbaka till Fototriss, gärna direkt till detta inlägg
3. Skriv DIREKTLÄNKEN till ditt trissinlägg i formuläret nedan EFTER att du publicerat dina trissbilder (snälla, länka inte till din bloggs startsida!)

För mer information om Fototriss och reglerna - läs här eller i högerspalten.

Hälsar Helena på Bildbloggerian & Bildbloggerians dagliga

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Deltagare i Fototriss del 46: SPETSIGT

Theme of the week is POINTED
For information in english - CLICK HERE

Tillägg torsdag 28/5: Nu finns ett nytt Linky-formulär lite längre ner på sidan som jag hoppas ska fungera bättre än det första som strulat. Så de första 135 deltagarna finns i en lista nedan och sen finns det nya formuläret för de som tillkommit efter det. De som lämnat sina länkar i kommentarerna har jag lagt in i nya listan.

1. Samlaren
2. ThankGodIt'sFriday
3. Myra
4. Hasse A
5. Randi
6. eva b
7. whatthefuckdotcom
8. Marie Leya
9. Kadermo
10. HelenJ
11. jeanette
12. Hasse
13. Znogges album
14. Carlbom Photography
15. Solvarma Irene
16. Kerstin
17. foto CHIP
18. Milla
19. Kaxi
20. Proforma
21. Vita Stunder
22. Erik "Semlan"
23. Amanda
24. veronica-ifokus
25. RAZ - Rock och konst
26. Mari
27. BountyLady
28. Anette
29. Photos by Storm
30. Mitt i Fågelsången
31. Pysen73
32. Karin
33. Bruno Beige
34. cat
35. Gärdsmygen
36. Ninna
37. Mizz K
38. NatureFootstep
39. Syster Eva
40. Nettan
41. Ulrica
42. Goldiesmatte
43. finnskogsupplevelser
44. Ingrid
45. Skjutgalen
46. Amanda med bilder
47. Mia
48. Mia
49. akson foto
50. Tankebubblor
51. PhotosbyKarolina
52. Rajson
53. Barbro S
54. Ericas FOTOBLOGG
55. Tovan
56. Mad World
57. r e f l e x t i o n e r
58. XRob
59. vildhunden
60. @nemonen
61. Famos/Menageriet
62. Nukke
63. Malin
64. Fröken S
65. Mamma Russin
66. Nattsyrran
67. UFOS
68. Ninni/fotografia
69. ELLAS INSPIRATION
70. Cecilia Artista
71. Ingridspotpurri
72. Sandra
73. Gunvor
74. Bitte - Volym och styrka
75. Tove
76. Eva-Marie
77. Pialotta:-)
78. Majsan
79. Etties bikupa
80. Hannas Fotoblogg
81. Zippo
82. Jamie
83. hea f o t o
84. sara vill fara
85. Camilla - Rabarbermarmelad
86. Bokmalen
87. KerstinJ
88. werali.se - en fotoblogg
89. Anne-Lie
90. Alexandra
91. Vega
92. Hem ljuva hem-Helena
93. AKO
94. Maria Berg
95. Lasseivomma
96. Black Cat
97. christina
98. Nillasdagar/Fotobloggen
99. oboymaria
100. Maria
101. Sinneskatten-Carina
102. DEBATT-inlägg
103. Susannes fotoblogg
104. Mattias
105. Annika Lund
106. Fotocilla
107. Photomix
108. Christine
109. Kersgtins mobila blogg
110. Grått bo
111. Hemma hos Kikan
112. Moas
113. Egon
114. Tilla
115. Boel_L
116. Lissen
117. ormbunke
118. Hero
119. Avsändare Margareta - Bildgatan
120. Fhinn
121. Cecilia /Svengland
122. Sladden
123. En Autografsamlares Värld
124. Lilett
125. Lillaviola
126. jansson orerar
127. marie roxbro
128. Jah Hollis
129. Dahlarna
130. Anna-Karin
131. Carpe Diem
132. Kristallina
133. A Galaxy Near You
134. Special K
135. AnnA

Fler deltagare hittar ni till i kommentarerna, från 26/5 och framåt.

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.

NYTT FORMULÄR FÖR NYA DELTAGARE,
VÄLKOMNA ATT FYLLA I ERA LÄNKAR!




>> Förra gångens spetsigheter från Fototriss omgång 16 hittar du här.

Andra bloggar om: , , ,

32 kommentarer:

Danne sa...

Så, en timme efter publicering är mina nytagna bilder uppe.

Är det några fler som vågar anta utmaningen med dagsfärska bilder, eller måste ni rota i arkiven även denna gång?

Proforma - Irene sa...

Har inte varit med de senast gångerna. Två gamla och en ganska nytagen bild har jag med i dag!
Ha en fin söndag!

Hasse sa...

Kör med några gamla bilder, okey en är tagen i maj månad, gissa vilken. Ha det gott.

Raz sa...

Nu är jag med. Och precis som Danne här ovan har jag helt nytagna bilder. Det är för mig en självklarhet!

Karin sa...

Jag är med nu. Men jag hittar inte mr linky...

Barbro S sa...

Inpirerande tema, först ingenting, sen ser jag spetsigheter lite här och där så nu blev det nytagna bilder.

Bitten sa...

I dag har jag tre alldeles färska bilder från vår trädgård.

Mia sa...

Till mina bilder hittar man via menyn [utmaningar] Välkomna att kika in hos oss!!!

anemonen sa...

Nu finns det spetsiga bilder hos mig.

B i t t e sa...

Idag är det alldeles pinfärska, spetsiga bilder. Härligt fotoväder idag :-)

Lasseivomma sa...

Hade lite problem först, men tog lite hjälp av några tioåriga tjejer som lekte med Ludde. Sedan såg vi spetsar överallt. Jag kan vara med på spetsigt många flera gånger.

nike sa...

icerade thecritics.se en artikel om olika fotoutmaningar på nätet. Din blogg omnämns.

Mvh Nike, skribent på thecritics.se

foto CHIP sa...

Tredje gången gillt att försöka få kommentaren publicerad.
Min tidigare kommentar ang Dannes är tydligen borttagen?
Jag tycker det är synd om man är beroende av hur andra väljer sina bilder - det viktigaste är väl att själv vara nöjd med sitt bidrag - inte ur vilken datumkatalog bilden hämtas!

jansson sa...

Tre purfärska "vassa" bilder finns nu presenterade.

Jah Hollis sa...

127 stycken har lämnat sina trissbidrag innan jag lyckades lägga in mitt. Att det kunde bli så får ni förklarat om ni går in och kollar på min triss. Till mitt försvar ska jag säga att det är dagsfärska bilder jag visar. Jah kan om Jah vill. ;-)

AnnA sa...

Hej!
Jag funderade lite ett tag, och nu är mina nytagna spetsigheter på plats!
Välkommen och titta!
Hälsn
AnnA

imsy sa...

Spetsigt hos mig!

Anonym sa...

Välkommen in att titta på mina Spetsiga föremål!
Rykande färska bilder direkt från Nikon-fabriken.

Mattias sa...

Spetsigt värre på andra sidan jordklotet:

http://viichile.blogg.se/?tmp=27003353

Mattias sa...

Trasig länk där ser jag... och mitt blåa namn leder vilse också. Nytt försök:

http://viichile.blogg.se/?tmp=27003353

Mattias Sigurdsson sa...

Nu då! Klicka på namnet så bör det fungera. Minst en indian och en trollkarl får den se som gör det!

K sa...

http://neverstartsaroundhere.blogspot.com/2009/05/fototriss-spetsigt-2.html

Jah Hollis sa...

Det var ju tråkigt att programmet som gör att man kan se alla bidragen somnat av. Jag hade bara kommit en bit i mitt kommenterande och hade inte riktig hunnit kasta mig in i diskussionen om nya bilder kontra arkivbilder. Men är någon intresserad av mina spetsiga Malmnöbidrag den här veckan, så finns de här:
http://jahhollis.blogspot.com/2009/05/fototriss-den-24-maj-spetsigt-igen.html

Sara sa...

Mina spets-iga bilder finns här:
http://sarasland.com/2009/05/fototriss-spetsigt/

Mattias sa...

Twingly kanske kan fungera på något vis?

Lusthuset sa...

Hej här kommer mina spetsiga bilder. Ha det bra
http://lusthuset.blogspot.com/2009/05/fototriss-spetsigt.html

BP sa...

Några spetsiga föremål finns nu på "Konst eller konstigt" bloggen.
http://bp-computerart.blogspot.com/2009/05/ett-spetsigt-inlagg.html

sorina sa...

http://smokaccino.blogspot.com/2009/05/open-your-eyes.html

Fia sa...

Här kommer mina bidrag till veckans fototriss:
http://neverkeso.blogg.se/2009/may/fototriss-spetsigt.html#comment

Jenny sa...

Tre nytagna "spetsiga" bilder :)

Elin Andrea sa...

Yngsta deltagaren? Elin Andrea, nio år, med egna nyavbildade spetsar.

Anna sa...

Nytagna spetsiga bilder upplagda i sista minut....