onsdag, maj 27, 2009

Ett alternativ till Mister Linky?

Som ni säkert alla har märkt så har det varit en del problem till och från med Mister Linky-formuläret, där ni deltagare lämnar era länkar till trissbidragen. Igår slutade det fungera helt och jag läste på Linky-bloggen att det beror på att intresset och antalet användare vuxit sig för stort, så att det hela tiden uppstår serverproblem. I nuläget vet man inte ens om det kommer att komma igång igen, tyvärr. (UPPDATERING: En annan variant av formuläret funkar för tillfället, så det finns nu tillgängligt i veckans trissinlägg Spetsigt.)

min fråga till er är: Känner någon av er till ett alternativ till Mister Linky? Dvs någon sorts webbformulär där deltagare i Fototriss kan skriva in sina klickbara länkar som automatiskt adderas till en lista, så att man på ett lättöverskådligt sätt hittar till alla. Det måste inte vara ett gratisprogram (även om det vore bra), men det får heller inte vara något som kostar särskilt mycket eftersom Fototriss är ett hobbyprojekt för mig.

Om inte Linky kommer att fungera i fortsättningen och inget alternativ finns, kommer det bli så att ni måste lägga era länkar bland kommentarerna och det tycker inte jag är något bra alternativ egentligen. Kommentarer kommer att blandas med länkar och det blir inte alls lika lättöverskådligt och enkelt att surfa runt hos alla trissdeltagare, så jag vill väldigt gärna hitta en annan lösning.

Kom gärna med tips!

Hälsningar
Helena på Bildbloggerian & Bildbloggerians dagliga

4 kommentarer:

Mimo sa...

Hej Helena!

Tack för din kommentar avs Mr Linky hos mig.

Ser att du har din blogg på blogspot, då har jag tyvärr ingen lösning att komma med.
Mr Linky har redan ett plugin för Wordpress som är hostade på eget webbhotell som funkar fortfarande, det gäller mig t ex. Men det genererar en sån fruktansvärd dålig kod, ger 90 valideringsfel, på alla sidor! Har varit i kontakt med honom för utveckling av det, men jag tror senaste tidens serverproblem har givit honom kalla fötter.

En tjej är på gång att utveckla ett nytt insticksprogram, även detta för de som har Wordpress som egen applikation. Om du vill så kontaktar jag dig om och när det händer. Du kan ju alltid byta till eget?

Mvh
Mimo

B i r g i t t a sa...

Hej Helena,
Jag har löst mina problem med att bädda in Mr Linky i mina Fotoutmaningar. Jag tycker det blir bättre än innan. Smidigare också om det fungerar som nu efter deras förändring :)
http://foto.rudenius.se/page/fotoutmaningar.aspx
Mina utmaningar:
TisdagsTipset, Helhet & Detalj, PICWEEK och Ausumn Photo.
Hälsn Birgitta - foto CHIP

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Tack Mimo och Birgitta för era kommentarer! Jag tar gärna emot info när insticksprogrammet finns klart och just nu har jag lyckats få igång en variant av Linky, men med tanke på strulet så är det fortfarande av intresse att få reda på andra alternativ.

Ingrid sa...

Om inget annat funkar, så varför inte ett upplägg liknande det som Tisdagtema och Efit använder. Det är väldigt lättöverskådligt när man vill surfa in till andra deltagare. Förutsättningen är förstås att alla är disciplinerade och kortfattade i sina kommentarer.

http://tisdagstema.se

Ha en fin fortsättning på pingsthelgen!
Kram Ingrid