söndag, maj 31, 2009

Veckans Fototriss: Något kärt, något tryggt och något varmt



Den här helgen
är en helg som i mycket handlar om familjen, det är Pingst och bröllopstider och så är det ju Mors dag idag. Som nybliven mamma själv tycker jag givetvis att vi ska hylla mammor och familjen även i Fototriss, så den här veckans fotokedja är tillägnad min egen mamma och alla andra underbara mammor!

Veckans tema
Jag har valt tre ord som jag tycker hör samman med familjen och det är kärlek, trygghet och värme. Temat består därför denna vecka av tre delar, och var och en av era foton ska symbolisera en av de tre delarna som är:
1. NÅGOT KÄRT
2. NÅGOT TRYGGT
3. NÅGOT VARMT


Ni ska alltså inte få in alla tre orden i varje bild, utan en bild ska representera ett av orden och skriv gärna någon rad och förklara respektive bild också. Vad som symboliserar KÄRT, TRYGGT eller VARMT kan vara individuellt, så det är helt upp till dig att tolka temat.

Min egen tolkning av temat på bilden ovan är först något kärt - min älskling. Sedan kommer det som gör mitt hjärta varmt - att få ett litet leende från min dotter. Tredje bilden symboliserar något tryggt - tryggheten att omslutas av mormors armar som lilla Ellie på bilden. Bilderna i sin helhet ser ni i min Bildbloggeria.

Reglerna
1. Du ska visa 3 bilder på veckans tema
2. I ditt inlägg ska du länka tillbaka till Fototriss, gärna direkt till detta inlägg
3. Skriv DIREKTLÄNKEN till ditt trissinlägg i formuläret nedan EFTER att du publicerat dina trissbilder (snälla, länka inte till din bloggs startsida!)

För mer information om Fototriss och reglerna - läs här eller i högerspalten.

Hälsar Helena på Bildbloggerian & Bildbloggerians dagliga

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Deltagare i Fototriss del 47: NÅGOT KÄRT, NÅGOT TRYGGT, NÅGOT VARMT

Theme of the week is SOMETHING BELOVED, SOMETHING SAFE, SOMETHING WARM
For information in english - CLICK HERE

1. Helena/Bildbloggerian
2. En Autografsamlares Värld
3. Samlaren
4. Solvarma Irene
5. 25 i skuggan/ -30 i solen
6. Kadermo
7. Hanna
8. Bo på Ormberget
9. Dahlarna
10. Alvis Wile
11. lilalili
12. Megera
13. werali.se - en fotoblogg
14. Maria Berg, Sweden
15. Karin
16. Sinneskatten-Carina
17. Tilla
18. Carpe Diem
19. Mitt i Fågelsången
20. Annasphoto blogg
21. Mad World
22. Millarocker
23. ELLAS INSPIRATION
24. Syster Eva
25. Tankebubblor
26. SofiH
27. Mia
28. KerstinJ
29. Amanda med bilder
30. Sladden
31. Bruno Beige
32. Fotonissan
33. Mia
34. Nukke
35. christina
36. Erik "Semlan"
37. Trebarnsmamman
38. Ina-Mumfor2
39. Camilla - Rabarbermarmelad
40. Fotsteg i Rabatten/NatureFootstep
41. Tony
42. Avsändare Margareta - Bildgatan
43. Majsan
44. foto CHIP
45. ThankGodIt'sFriday
46. Bokmalen
47. Linda P- rätt länk
48. Vita Stunder
49. Photos by Storm
50. Cecilia /Svengland
51. Marie Leya
52. Zandra
53. Ingridspotpurri
54. Lillaviola
55. Grått bo
56. Hero
57. Sarahs bilder!
58. Micasasara
59. Pialotta:-)
60. Artlover
61. Tusensköna
62. kaxi
63. Towe
64. magnus
65. Inger
66. Famos/Menageriet
67. isis
68. Alexandra
69. Lusthuset
70. Emmas fotoblogg & pyssel
71. Anna-Karin Tibro
72. Jah Hollis
73. Karina
74. Barbro S
75. Synfält
76. Whiskey
77. Parleporten
78. Jegor
79. Spock
80. Anne-Lie
81. Hundgården Elinore
82. Yksi - för god att kolsyra...
83. AnnA
84. Photo By Roger
85. Desirée Ljung
86. kan du blogga johanna?
87. Nattsyrran
88. hg storm
89. Lena

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.


Andra bloggar om: , , , , ,

9 kommentarer:

Alvis Wile sa...

Det är illa när man inte kan sitt eget namn. Min alias är så färsk att den visst inte satt sig än; jag skrev Alis Wile i Mr Linky-protokollet istället för Alvis Wile som det ska vara. Har du nån möjlighet att rätta felet? Isåfall säger jag "please".

Maria Berg sa...

Det är underbart med bebisar, varmt tryggt och kärt.
Tycker verkligen det är en kul idé med dig gravid synandes i glasögonen.

/MB

Alvis Wile sa...

Tack Helena för hjälpen.

Jah Hollis sa...

Ett inte alldeles enkelt tema.
Men kul att ta sig an missinassen när man är åter på hemmaplan igen.

Barbro S sa...

Lite tufft tema när man inte är omgiven av det goda du har, men till slut så! Och det ska ju vara en utmaning.

Anonym sa...

Hittade din sida via en blogg jag följer. Kul initiativ! Väntar spänt på nästa utmaning!

AnnA sa...

Klurade ut mina egna lösningar på bildtemat, utan att behöva ta med mina närmaste på bild...Hm.Och jag fick klura&fundera några dagar, för att få till det...
Kul idé, det här med fototriss!
Hälsn
AnnA

AnnA sa...

PS!
Härliga bilder du bidrar med. Din gravida mage i älsklingens solglasöga, var ju rätt så läcker bild! DS

ELLEN sa...

mysigt!