söndag, maj 03, 2009

Veckans Fototriss: Så här ser det ut där jag är idag, del 3



Det är vår
och därmed dags för ett tema som återkommer varje årstid här i Fototriss - ni ska dokumentera hur det ser ut hos er just nu. Det ska bli extra kul att se alla era bilder nu, för det ju verkligen skilja mycket i hur långt våren har kommit i vårt avlånga land. På vissa håll är det nästan sommar och på andra håll ligger snön fortfarande djup... Och ni trissdeltagare som bor i andra länder - har ni vår hos er?

Veckans tema
Temat som gäller fram till nästa söndag är SÅ HÄR SER DET DÄR JAG ÄR IDAG. Den här veckan får du alltså inte inte använda arkivbilder, utan nu är det endast nytagna foton som gäller. Så ta med kameran utomhus och fotografera! UPPDATERING: Skriv gärna var i landet bilderna är tagna - norr, söder eller mittemellan - så blir det roligare att se skillnaderna.

Reglerna denna vecka
1. Du ska visa 3 NYTAGNA bilder på veckans tema
2.
I ditt inlägg ska du länka tillbaka till Fototriss, gärna direkt till detta inlägg
3.
Skriv DIREKTLÄNKEN till ditt trissinlägg i formuläret nedan
EFTER att du publicerat dina trissbilder (snälla, länka inte till din bloggs startsida!)

För mer information om Fototriss och reglerna - läs
här eller i högerspalten.

Hälsar Helena på Bildbloggerian & Bildbloggerians dagliga
(i en kort paus från amning och vyssjande med en sovande baby i knät...)


Länk första delen av temat hösten 2008 >>
Länk till andra delen av temat
vintern 2009 >>

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Deltagare i Fototriss del 43: SÅ HÄR SER DET UT DÄR JAG ÄR IDAG

Theme of the week is THIS IS HOW IT LOOKS WHERE I AM TODAY
For information in english - CLICK HERE

1. Hasse
2. jeanette//photogalen
3. Kadermo
4. Milla
5. Mamma Russin
6. Princexswe
7. Randi
8. foto CHIP
9. Marie Leya
10. marie roxbro
11. Veronica
12. Erik "Semlan"
13. Karin
14. Amanda
15. Bo på Ormberget
16. veronica-ifokus
17. Lasseivomma
18. Anne-Lie
19. lilalili
20. Valley Girl
21. cat
22. Nukke
23. Samlaren
24. Anette
25. Tankebubblor
26. sinneskatten
27. Dahlarna
28. ELLAS INSPIRATION
29. Carpe Diem
30. Carlbom Photography
31. akson foto
32. NatureFootstep
33. Ingrid
34. Maria
35. WHATTHEFUCKDOTCOM
36. Irrhönan
37. Mad World
38. Birgitta
39. Mia
40. Kimaneros Fotoblogg
41. Nollan
42. En Autografsamlares Värld
43. Lissen
44. Photos by Storm
45. Fotsteg i Rabatten
46. Risken finns
47. Megera
48. Paula
49. Hero
50. Sarahs Bildbloggeria
51. Ulrica
52. Bokmalen
53. Gunvor
54. Wickan
55. HANNAS OBJEKTIV
56. marmeladen
57. Malmö till Stockholm
58. Ina-Mumfor2
59. eva b
60. Camilla - Rabarbermarmelad
61. Solvarma Irene
62. HelenJ
63. Annasphoto blogg
64. Fotocilla
65. Isabels värld
66. Ingrid - London
67. Tove
68. Znogges album
69. Cissis foton
70. petralin
71. Kaxibraxi södra Hälsingland
72. Petralin
73. Moas
74. Christer
75. Thorgun
76. Proforma
77. ursula
78. Christina
79. mamma med kamera
80. Ingridspotpurri
81. Var Dag ett Äventyr
82. KerstinJ
83. Vita Stunder
84. Carro5344
85. Vella
86. Nettan
87. Kerstin
88. Cecilia Artista
89. Sladden'sFotoBlogg
90. Solgudinna
91. Fotonissa
92. Hedera Helix
93. Mia
94. Milla
95. Nillasdagar/Fotobloggen
96. EGON
97. goldiesmatte
98. UFOS
99. Oppa bergåsa
100. Bella's Web
101. Avsändare Margareta G
102. Fhinn
103. Gärdsmygen
104. VespAA
105. Rajson
106. Bobo
107. Monica
108. ormbunke
109. Ida E
110. Lusthuset
111. vildhunden
112. Artlover
113. eva-marie
114. 70%Foto
115. Guldlock
116. CiliaH
117. Famos/Menageriet
118. /// Björn
119. Ida | 85kvadrat
120. Kiki
121. Nattsyrran
122. Photomix
123. Mats
124. Cecilia /Svengland
125. Ninni/fotografia
126. Saras land
127. Villa Sigfrid
128. Amanda med bilder
129. Haväng
130. strömma
131. Jo
132. LOTTA
133. Jah Hollis
134. Maria Berg
135. norrlänning i fjollträsk
136. Fotorutan - LottaM
137. AKO
138. tgilberg
139. Bilder från Island
140. Navelludd
141. Annika på Rubinara
142. Hanna
143. Amonazon
144. Nillasblogg
145. Bibbis Blogg
146. Emsvardag
147. tintin67
148. Millas foton
149. R E F L E X T I O N E R
150. Black Cat
151. Yksi
152. Angelica
153. Kristallina
154. oboymaria
155. Hemma hos Kikan
156. Ane Lagerqvist
157. christina
158. EmmaChk
159. Lovisas guldkorn
160. Christina, Sweden
161. Mattias
162. NinnaO
163. Lelin långt uppe i norr
164. @nemonen
165. Cina
166. Nina
167. kalltkaffi
168. smokaccino
169. Tilla
170. J o H a N N a - live direkt från Schweiz
171. Lillmonster
172. Thank God It's Friday
173. Erika
174. Trasselsuddan
175. charlois
176. Micael Carlsson
177. TIINDRA
178. Stormhatten
179. AnnA
180. isis
181. CreaMaria
182. SilkyButterfly
183. Tusensköna
184. Helena/Bildbloggerian
185. Elli
186. Vildvittra

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.

Andra bloggar om: , , ,

32 kommentarer:

Unknown sa...

Morrn.

Mina bilder är från i dag, faktiskt så var jag ute på Fm. för att testa några innställningar på kameran.

Någ on kallar det "flax".

Unknown sa...

Morrn,
Glömde att komentera din sommarlika bild, flott.

http://08-i-exil.blogspot.com/2009/05/fototriss-sa-har-ser-det-ut-dar-jag-ar.html
Hasse

jeanette sa...

Är lite tidig men är fullt upptagen i morgon och hela veckan.

foto CHIP sa...

Vackert promenadstråk! Jag har också varut ute på promenadstråk fast det inte syns så bra på mina valda bilder :)

Veronica sa...

Fin bild. Där skulle man få strosa fram.
Vad kul med ännu en del i "så här ser det ut där jag är idag", då man får se nya bilder från olika platser.
Ha en riktigt fin söndag.

Anonym sa...

Vacker bild!

Jag gick helt enkelt ut på balkongen för att ta några bilder på måsen som stolpade runt där. Så blev det några till. Då jag sätter mig vid datorn och ser veckans tema kunde jag inte låta bli att skratta. Så på timmen färska bilder!

akson

Danne sa...

Så, klockan ställd på 06:00 och äntligen hemma igen och fått upp dagens tre bilder här:

http://www.carlbomphotography.com/blog/2009/05/fototriss-sa-har-ser-det-ut-idag/

Det är inte många ute här i stan vid 7-tiden en söndag har jag märkt =)

NatureFootstep sa...

härliga färger du fått på fotot. :)

Irrhönan sa...

Jättefin vår på din bild.
Här är det faktiskt redan sommar! :-)

Birgitta sa...

Härlig vårbild!
Så där grönt och fint ser det inte ut hos oss i norr.

Hanna sa...

GLAD VÅR!

Susanna sa...

Varmt välkommen att se hur det ser ut hos mig!
/Susanna

Anonym sa...

Avundas alla som är ute i solen denna vackra söndag. Och allas fina foton!

Anonym sa...

Här blommar det som aldrig förr, men på tre bilder kan inte allt visas.

Proforma sa...

Då är mina bilder på plats... på den plats som jag befinner mig!

Välkommen att tävla också, vinn en Menu Örtstege!

Anonym sa...

Så, det var min första foto-triss förhoppningsvis ska det bli fler. Be gentle...

Monica sa...

Mitt bidrag till trissen denna vecka är på plats.
Tjingeling
Monica

Artlover sa...

Hej! Mina bilder från Roslagen skiljer sig från dina. Grönskan har inte kommit igång på allvar ännu trots att det bara skiljer 10 mil ifrån stugan och Stockholm.
Hade fint:-)

strömmas sida sa...

Nu finns mitt bidrag inlagt.
Häruppe har inte våren hunnit så långt än.

Natthälsnignar
strömma

Jah Hollis sa...

Bättre sent än aldrig.
En liten "road movie".

ღ Fotorutan ...ღ sa...

Bättre sent än aldrig.
Foton från ett ko-släpp på västkusten som blivit så populärt.

Amonazon sa...

Vårblomster och en gäsp från Stockholmsförorten Haninge.

Nillasblogg sa...

Oj oj oj, så sen man blir med sin triss när man smiter iväg över helgen ;) Men det var det värt, för vilket underbart väder vi har nu.
Jätteroligt att se hur långt våren kommit runt om i landet.

ps. Varför måste jag alltid skicka min kommentar TVÅ gånger för att den ska accepteras? Knepigt!

Mia sa...

Sådärja...lagt ut min triss, ni hittar till den via menyn - fotoutmaningar...kommentera i gästboken

anemonen sa...

Nu ligger mitt bidrag inne. Korten är tagna i dag en gråmulen regning tisdag.

anemonen sa...

Det blir inte rätt vid länkningen. Undrar varför?
rätt länkadress igen då. http://karingafallan.blogspot.com/2009/05/fototriss-sa-har-ser-det-ut-dar-jag-ar.html

Trasselsudden sa...

Nu har jag publicerat mina bidrag! :-)

Erika sa...

Jag har länkat på http://shopaholicans.blogg.se/2009/may/veckans-fototriss-sa-har-ser-det-ut-dar-jag.html#comment

Anonym sa...

Då var mitt första bidrag till fototriss inskickat. Bilderna togs emellan regnskurarna.

Tusensköna sa...

Tyvärr verkar det inte funka att direktlänka så att min namn syns i listan över alla er andra som är med. Men jag lämnar en kommentar här istället så hoppas jag att ni besöker mig. Bilderna är från södra Sverige, där sommaren och värmen redan kommit =)

Länken tyill mitt bidrag: http://tusenskona.wordpress.com/2009/05/09/fototriss-vecka-19-sa-har-ser-det-ut-dar-jag-ar-idag/

AnnA sa...

Detta var mitt första bidrag till fototriss, och jag gjorde nog ngn liten tabbe när jag länkade, för jag länkade till min blog, istället för till fototrissinlägget. Men det blir bättre till nästa gång, för nu vet jag vad jag gjorde fel. Kul initiativ, det här!
Ha det bra alla vårglada bloggare!!!
Hälsn
AnnA

Jessie - 21 & Mamma till Jacob sa...

Här är min direkt länk. Det är första gången jag är med så jag vet inte nu om jag gör rätt haha.
http://silkybutterfly.blogg.se/2009/may/nu-ar-jag-med-i-fototriss.html#comment