söndag, augusti 17, 2008

Veckans Fototriss: Tre detaljer


Fototriss åttonde vecka drar igång och den här veckan vill jag att ni i er Fototriss visar upp TRE DETALJER. (Dvs en detalj visar en del av något, inte hela motivet.)

Jag skulle tycka att det vore roligast (dock inget krav) om ni visar tre detaljer från samma motiv - välj ut något/någon som ni vill fotografera och plåta alla möjliga och omöjliga detaljer. Sen väljer ni ut tre av dem som ni visar upp på er blogg (det måste dock inte vara nytagna bilder). Något som kan vara kul är om ni i ett annat inlägg visar upp hela motivet som detaljerna kommer ifrån, så får vi se helheten.

Kom ihåg att det är TRE OLIKA bilder ni ska visa upp. Inte en bild som ni delat i tre. Man kanske kan tro att det är så man ska göra eftersom jag alltid visar en tredelad bild här i Fototrissbloggen, men den bilden har jag bara med som en illustration till inlägget. Mina egna tre trissbilder finns alltid i min fotoblogg.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Så här är reglerna:
1. Lägg först upp dina tre olika trissbilder på temat Detaljer.
2. Länka tillbaka hit.
3. Skriv därefter in ditt namn och direktlänken till ditt inlägg i formuläret här nedan
(inte adressen till din bloggs förstasida)

Tips om direktlänkar hittar du i högerspalten.
Är du ny här kan du läsa
mer om Fototriss och reglerna här.

Fram med kameran och leta detaljer!
Helena på Bildbloggerian


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Deltagare i del 8 av Fototriss: tema Tre detaljer

1. ONE SMALL DREAM
2. Helena/Bildbloggerian
3. Annies Fotoblogg
4. Sofia
5. Lillmonster
6. Pysen73
7. LottaM
8. Ellas Inspiration
9. Ragnvi
10. trivago
11. Trebarnsmamman
12. Sickan
13. Tankebubblor
14. Eva-Lena Sjösteen
15. Nollan
16. morsdeka
17. livsbloggen
18. Linda P
19. Sarahs Bildbloggeria
20. Rajson
21. Megera
22. Rijo
23. AnnaKK
24. lilalili
25. Var Dag ett Äventyr
26. Sue
27. Photos by Storm
28. Annette
29. dahlarna
30. Bildtagen/Ivana
31. Goldiesmatte
32. Irrhönan
33. Fotobloggen
34. Ninni
35. Malin
36. Lissen
37. Dysnomia\'s
38. Matte
39. Anja
40. Erik "Semlan" Kling
41. Hönsakadorran
42. Kimberley Marie
43. Mia
44. :-) Pialotta
45. Laila
46. XRob
47. Gunvor
48. Utopiahelen
49. Susann
50. Karin
51. Pixelpaj
52. Monkan
53. Millan
54. Bollebygdsbo
55. Lanfear/Maria
56. Annape
57. Emma
58. Paula
59. Nangijala
60. Godisfrun/Petra
61. Sinkadus
62. Mia
63. Marmelad
64. ämmas fotoblogg
65. Lotta
66. Birgitta
67. Camilla/Lotusen
68. Elin, elinphoto
69. SENfoto
70. Signes vind
71. MITT LILLA LIV
72. Karin
73. Jo
74. annapanna
75. Anitha
76. Zoey (fotogalleriet)
77. Hannas vardag
78. Josefin
79. Susanne Lindén
80. Snurran
81. Photomix
82. Mia
83. Sigrid
84. Lasse Gustafsson
85. AnFo
86. Fröken Fröjdh & CO
87. Jasmine
88. Towe
89. Valley girl
90. Hurryville
91. Tuss
92. Maria
93. Petra - i ord och bild
94. Jasmine
95. Jessica
96. UmeFotografen
97. Bokmalen
98. Annelie
99. Nordqvist.cc - Fotoblogg
100. ElinAlexi
101. Fingerspitzengefühl
102. Kristina af Knusselbo
103. Maja
104. Petra
105. isis
106. tovan
107. Jennyk
108. Menageriet
109. Lindha
110. MMS
111. Moas
112. Ellis
113. A \' la Foto
114. Monica
115. Karin
116. Darkangel och Mumma
117. Sol
118. Ingrid (fototeman)
119. Härligheter enligt Erika
120. Fröken S
121. Proforma
122. Stormhatten
123. Maja - fotografimani
124. Linda-Maries Fotohörna
125. WEHOO Joacim
126. Kraka
127. Susannes fotoblogg
128. brännvidd
129. Fotocilla
130. Abdullla
131. Zippo
132. Celina
133. Ragnvi
134. | k a t t i s d a g a r |

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Besök gärna de andra deltagarna och skriv en kommentar om vilken bild som är din favorit hos dem!

Andra bloggar om: , , , ,

28 kommentarer:

Husbilen Credo sa...

Även denna vecka hänger jag med.
ha de gott.

Anonym sa...

Skogens Konung hos mig....

Anonym sa...

Detaljer är kul och jag hänger på för andra gången...

Anonym sa...

Jag deltar med spänd förväntan på alla detaljer.

Photos by Storm sa...

Jepp, mitt tredje deltagande i fototriss är klart. Välkommen in till mig.

Anonym sa...

Hoppas att er helg har varit bra hittills! Nu hittar ni mitt bidrag i fototrissen!

Bildtagen/Ivana sa...

Det här riktigt kul! På Bildtagen finns nu tre detaljbilder som är en gåta. Gåtans lösning finns i ett annat inlägg. Välkommen ;-)

Anonym sa...

Hos mig kan ni få träffa mormors nalle.

Kul tema!

Malin sa...

Mycket detaljer hos mig!

Anonym sa...

Nu finns det tre detaljer hos mig med! Jag gillar dina bilder, fint med rött/grönt:D

Anonym sa...

Hejsan!

Ny på detta, spännande...ska testa och se om jag fattat det hela rätt...Länkade till min hemsida, i menyn kan man se fototriss...

Gillade verkligen denna ide, då jag är mycket för udda saker och detaljer! :-)

//Mia

Anonym sa...

Kikar runt på andras detaljer och glömde skriva att:
Nu ligger mina detaljer till beskådan !!
Ha en bra vecka alla ...

annape sa...

Jätteroligt tema denna vecka, jag längtar redan till nästa... ;-)

Anonym sa...

Detaljerna finns hos mig nu ;)
Ha en bra vecka!

Elin, Elinphoto.se sa...

Vilket kul tema!!!

Nu finns mina bilder på plats, varmt välkommen att titta förbi!

Anonym sa...

Jag hade redan lämnat en länk, men den verkade ha försvunnit. Så jag lämnade den igen...

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Kul att ni är så många som gillar veckans tema!

Karin: Din gamla länk ligger kvar, som nr 51, men den leder inte rätt. Lite konstigt eftersom jag klickade på den förut idag och då funkade den. Men hur som helst så verkar ju den nya som du lade in funka, så jag kanske raderar den första länken sen.

Jo sa...

Mina detaljbilder ser inte så små och detaljerade ut, men med tanke på att det är La Sagrada Familia som är huvudobjektet, så ÄR det faktiskt detaljer :)

Susanne Lindén sa...

Roligt tema denna vecka! Jag gillar att fota detaljer(mååånga kort blir det;) Har äntligen bestämt mig för vilka kort jag skall ha med! Lyckades också att direktlänka...så nu har jag lärt mig något nytt.
Ha det gott!

himmelstorpet sa...

När,var,hur ?
Välkommen..
snurrans.blogg.se

Anonym sa...

Äntligen är jag med igen!
Mina tre bilder ligger upp nu

Anonym sa...

Hej, första gången jag är med :-) roligt! /Mia

Anonym sa...

Hej! Det gick inte att länka Wordpress, så kolla in mitt bidrag genom att klicka på Valley Girl ovan! :)

Anonym sa...

Första gången jag hakar på Fototriss utmaningen! Längtar tills nästa vecka ;)

Anonym sa...

Äntligen fick jag gjort mitt bidrag, höll på att glömma det denna veckan. DET hade varit katastrof...hihi!

Lilla jag sa...

Första gången jag hänger med! Får hoppas det blir fler gånger!

Kika gärna in!

http://fotohornan.blogspot.com/2008/08/fototriss-detaljer.html

Anonym sa...

Testar att köra fototriss, verkar vara ett KUL sätt leka med kameran.

Anonym sa...

Den här veckan har en av mina kära ägodelar fått vara fotomodell med viss anknytning till mitt yrke.