söndag, augusti 24, 2008

Veckans Fototriss: Tre bilder - en låt



Wow
, över 130 deltagare blev det i förra Fototriss! Det är rekord och det är nog mitt eget favorittema hittills. En bonus i temat var att få klura på vad detaljerna var hämtade ifrån och det nya temat kan även det bjuda på gissningslek...

Denna veckas tema i Fototriss är TRE BILDER - EN LÅT. Temat innebär alltså att dina tre bilder tillsammans ska representera en låt. Ett kul tema som kanske kräver lite tankemöda och som verkligen kan ge utrymme för kreativitet och roliga tolkningar! Låt det ta tid om det behövs och fundera på hur du ska presentera din valda låt. Du har hela veckan på dig att delta! Personen bakom detta nionde trisstema heter Daniel och han har den fina bloggen Nordqvist.cc - Fotoblogg.

Det finns ju olika sätt att låta bilderna illustera en låt - till exempel att låta dem representera varsitt ord i låtens titel, eller så kommer du på ett eget sätt. Dina besökare kan sen gissa på vilken låt det handlar om och du kan skriva en extra ledtråd också om du vill, om du tror låten är svårgissad. Låtens namn kan du skriva sist i inlägget eller i ett separat inlägg. Eller så länkar du helt enkelt till låten på exv Youtube, så kan man klicka och se om man gissat rätt och dessutom lyssna på den. Vill du skriva en rad om varför du valde just din låt kan du så klart göra det.

(Själv är jag för trött för att fundera på mitt eget bidrag nu, så det kommer upp senare under söndagen i min blogg. Uppdatering: Nu finns det här>>. )

I exempelbilden här ovanför ska bilderna representera "Sol, vind och vatten" av Ted Gärdestad.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Så här är reglerna om du vill vara med:
1. I din blogg lägger du först upp dina tre olika bilder på veckans tema
2. I ditt inlägg ska du länka tillbaka hit (så att dina besökare hittar andra deltagare).
3. Skriv därefter in ditt namn och direktlänken till ditt inlägg i formuläret här nedan
(inte adressen till din bloggs förstasida)

Tips om direktlänkar hittar du i högerspalten. Är du ny här kan du läsa
mer om Fototriss och reglerna här.

Skapa på och låt musiken komma in i Fototriss!
=)
Hälsar Helena på Bildbloggerian


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Deltagare i del 9 av Fototriss: Tre bilder - en låt

1. Annies Fotoblogg
2. Nordqvist.cc - Fotoblogg
3. Trebarnsmamman
4. Ragnvi
5. Annette
6. Pysen73
7. Sigrid
8. Hurryville
9. Härligheter enligt Erika
10. Anitha
11. LottaM
12. Lillmonster
13. trivago
14. Utopiahelen
15. Nothing like homemade
16. Anja
17. Ellas Inspiration
18. Megera
19. Anette
20. Dysnomia\'s
21. Karin
22. Tankebubblor
23. Klotterplanket - Mia
24. Kimaneros Fotoblogg
25. Sarahs Bildbloggeria
26. Rajson
27. Bildtagen/Ivana
28. Sickan
29. Ingrid
30. Jonas
31. Var Dag ett Äventyr
32. Paula
33. Monkan
34. Fotobloggen
35. Helena/Bildbloggerian
36. Linus
37. Cissi
38. Goldiesmate
39. Pialotta:-)
40. Blue
41. Matte
42. Hönsakadorran
43. Photos by Storm
44. Proforma
45. lilalili
46. Karin
47. Menageriet
48. dahlarna
49. Lissen
50. Wickan
51. Stormhatten
52. Nollan
53. Annelie
54. ämmas fotoblogg
55. Karin A (Ute och Inne)
56. Laila
57. Susanne Lindén
58. Solvarma Irene
59. Lottas trädgård
60. tovan
61. Rijo
62. Sue
63. Signes vind
64. AnFo
65. Mia
66. Fröken S.
67. Josefins
68. Fröken Fröjdh & CO
69. brännvidd
70. Moas
71. Fritt ur hjärtat
72. JASMINE
73. Artiefarty
74. MMS
75. Jo
76. Tina
77. Petra - i ord och bild
78. Susannes fotoblogg
79. isis
80. Bollebygdsbo
81. Petra
82. Emma
83. Lis

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Ett tips: testa din länk så att den funkar! Några länkar har varit felaktiga och då tar jag bort dem, om jag inte lätt hittar felet och kan ändra åt er. Ifall du råkat lägga in fel länk i formuläret - lägg in en ny länk med rätt direktadress till ditt trissinlägg och lämna en kommentar till mig här, så kan jag enkelt radera den felaktiga länken.

Andra bloggar om: , , , ,

28 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket kul tema!

Anonym sa...

Kul, men inte det lättaste...men jag gör som vanligt det bekvämt för mig!

Rajson sa...

Jätte mysigt tema,har tackat Daniel också!
Måste klura lite under dagen!

Anonym sa...

Hallå igen! Jag gör tydligen fel när jag bidrar med mitt inlägg!
Hjälp!
Ska testa några andra tidigare bidrag från mig, om jag inte klarar det kanske du hjälper mig?

Anonym sa...

Igen hej! Jag klarar tydligen inte att direktlänka! Hjälp!
Ragnvi

Anonym sa...

Här fick jag tänka till lite...den låt jag ville ha blev svårfotad och jag är ju inte den tålmodiga sorten som orkar vänta... ;-)

Anonym sa...

Kul tema, men inte det lättaste. Men nu finns mitt bidrag uppe. Lycka till med gissandet.

Husbilen Credo sa...

Ja det var ju ganska lätt, men lite tänke arbete och en koll i foto arkivet.

Anonym sa...

Vilket roligt tema att vakna till!! Ska verkligen bli kul att se de andra bidragen o gissa låtar under veckan. Hoppas många hänger på. Tack för att du gör detta!

Anonym sa...

Denna vecka får jag nog hoppa över, då jag aldrig lyssnar på musik pga min hörselskada.

/Caroline

Anonym sa...

Det vart en jobbig utmaning...Men den är gjord, valet visserligen mitt men denna låt är speciell för mig och min favorit!!!

//Mia

Anonym sa...

detta var kul!Nu finns min tolkning uppe!
ha en bra dag!

Ingrid sa...

Ha, vilket huvudbry du ställde till med, men nu finns mitt bidrag i alla fall med. Det var en rolig utmaning.

Paula sa...

Rolig utmanning

Monkan sa...

Aj aj aj, det här var allt för svårt för mig. Musik... Men jag fixade det! :-)

Anonym sa...

Härligt tema denna vecka.. så man kan leka lite på riktigt:-)
Musikaliska toner är alltid välkommet..
Nu kan den som vill titta in till mig oxså.. lite sen, men det där tog en tid av olika anledningar, men skam den som ger sig..
Ha de.. Musik de är livet det si;-)

Anonym sa...

Hej igen.. tänkte inte på det;-)
Du vet "Bråttonfröken" är alltid på språng..
Nu har jag fixat till det så det blev rätt:-)

Anonym sa...

Kul! nu har jag en liten sång hos mig med.
ha de!

Photos by Storm sa...

Jättekul tema men inte så lätt. Nu finns i alla fall en av världens bästa låtar hos mig. Välkommen in.

Anonym sa...

Tänk, tänk, tänk... och lite hjälp, så var mitt bidrag klart!

Anonym sa...

Superkul Fototriss!!! Nu finns mitt bidrag på min blogg!

Husbilen Credo sa...

Ville bara kika in och säga att detta var en utmärkt fototriss Tack Daniel för ditt engagemang. Detta tycker jag vi gör om en gång till, men inte så nära inpå.
Tack säger
LottaM

Resa med Herbert sa...

Hej!

"Jag vill ha en egen måne"

blir mitt bidrag till, tre bilder en låt.

Solvarma hälsningar från Irene

Susanne Lindén sa...

Svår men jätterolig utmaning...man har verkligen fått tänka till!!
Ha det gott!

Fritt ur hjärtat sa...

Rolig utmaning, det blir första gången för mig!

bollebygdsbo sa...

Äntligen har jag fått upp mina bilder också.
Kul tema.
Kanske sagor en anan gång??!

http://villsen.blogspot.com/search/label/Fototriss

Anonym sa...

Hrm, den här hoppar jag över. Upp med nästa fort fort fort kompis! /MZ

Anonym sa...

You could easily be making money online in the hush-hush world of [URL=http://www.www.blackhatmoneymaker.com]blackhat twitter[/URL], Don’t feel silly if you have no clue about blackhat marketing. Blackhat marketing uses little-known or misunderstood avenues to produce an income online.