söndag, augusti 10, 2008

Veckans Fototriss: Rörelse


Veckans inspirationsbild av ett lodjur i rörelse har jag tidigare visat här i min fotoblogg.


Vecka för vecka
rör vi oss framåt i Fototriss och nu när vi är framme vid det sjunde temat vill jag att era tre bilder ska illustrera RÖRELSE.

Rörelse kan ju ha lite olika betydelser och det ska bli roligt att se hur ni tolkar veckans tema! Ni har på er fram till nästa söndag att lägga upp era respektive Rörelse-trissar, för sen är det ett nytt tema som gäller.

Uppdatering: Jag har sett att några bara lägger upp EN bild som är delad i tre (på samma sätt som jag gör med inspirationsbilden här ovan). Det är inte så ni ska göra, utan meningen är att det ska vara som det heter - tre olika bilder i en Fototriss. En bild är ingen triss...

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Så här är reglerna:
1. Lägg upp dina tre olika trissbilder på temat Rörelse.
2. Länka tillbaka hit.
3. Skriv in ditt namn och direktlänken till ditt inlägg i formuläret här nedan
(inte adressen till din bloggs förstasida)

Tips om direktlänkar hittar du i högerspalten.
Är du ny här kan du läsa
mer om Fototriss och reglerna här.

Kommentarer är kul att få, så besök
gärna varandra och skriv en kommentar om vilken bild du gillar bäst hos respektive deltagare.

Varsågoda att tolka!
Helena på Bildbloggerian


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Deltagare i del 7 av Fototriss: tema Rörelse

1. Petra
2. ämaaaa
3. morsdeka
4. Helena/Bildbloggerian
5. Sigrid
6. annette
7. Ragnvi
8. ONE SMALL DREAM
9. Susann
10. Anitha
11. trivago
12. Dysnomia\'s
13. Megera
14. Zoey (fotogalleriet)
15. Lillmonster
16. AnnaKK
17. Rajson
18. Ellas Inspiration
19. Erik "Semlan" Kling
20. Mossfolk
21. Lilalili
22. Hönsakadorran
23. Eva-Lena Sjösteen
24. Var Dag ett Äventyr
25. carina
26. Annelie
27. Linda P
28. Sarahs Bildbloggeria
29. sericea
30. Ninni
31. Åsa
32. Paula
33. [el:sklingen]
34. Fröken Fröjdh & CO
35. Tankebubblor
36. Millan
37. Maja
38. Ellis
39. Proforma
40. Pialotta:-)
41. isis
42. Nangijala
43. Annies Fotoblogg
44. XRob
45. Monkan
46. Ingrid
47. Solvarma Irene
48. Karin
49. Maria
50. Sickan
51. brännvidd
52. Bildtagen/Ivana
53. Snurran
54. Emma
55. dahlarna
56. livsbloggen
57. Anette
58. Mia
59. LottaM
60. Tovan
61. Camilla/Lotusen
62. Anneli
63. magnus
64. Soffisspot
65. Nordqvist.cc - Fotoblogg
66. Fotobloggen
67. ämmas fotoblogg
68. Matte
69. Gunvor
70. Lissen
71. Rijo
72. Kristina af Knusselbo
73. Malin
74. komigenSOFIE foton
75. Hurryville
76. Birgitta
77. Elin, elinphoto
78. JennyK
79. Photos by Storm
80. Trebarnsmamman
81. annape
82. Petra - i ord och bild
83. Susanne Lindén
84. Petra (Peppelin)
85. Signes vind
86. Lanfear
87. Irrhönan
88. AnFo
89. Karin
90. Pixelpaj
91. Godisfrun/Petra
92. Cel\'Dara... allt annat än grå!
93. Susannes fotoblogg
94. Jenny
95. Jonas
96. Härligheter enligt Erika
97. Hannas vardag
98. Fingerspitzengfühl
99. Saint S.B
100. Bettan
101. Prinsessans mamma
102. Jasmine
103. Bollebygdsbo
104. - Josefin
105. Jessica
106. Stormhatten
107. annapanna
108. Tuss
109. Sue
110. Kraka

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Ett litet tips ifall ni råkat lägga in fel länk i formuläret - lägg in en ny länk med rätt adress (som länkar direkt till ert Fototrissinlägg) och lämna en kommentar till mig här, så kan jag enkelt radera den första länken. (Ibland tror jag också det kan vara så att ni kan se en liten smiley efter er länk och om ni klickar på den smiley som ligger efter den felaktiga länken ska ni kunna ta bort den.)

Andra bloggar om: , , ,

31 kommentarer:

Petra sa...

Väldigt kul idé det här. Ser fram emot varje nytt tema som ett barn som väntar på tomten på julafton :-)

Lena sa...

Väldigt läcker bild på lodjuret i rörelse.
Denna gången blev jag inte så sen med att få in mitt bidrag.
KRAMEN!

www.tematoken.blogspot.com

Anonym sa...

Tack för ett roligt och utmanande tema, ser fram emot att få kolla på alla rörelsebilder under veckan.

Anonym sa...

Lodjur - hälsinglands landskapsdjur, tack o bock från en hälsingetös!
Fryslort blev mitt bidrag!
Ragnvi

Anonym sa...

Lika roligt varje vecka med fototriss. Jag är med för tredje gången.
Nu fick jag nog iväg fel länk igen. Rätt länk till mitt bidrag är:
http://lilalili.blogg.se/2008/august/fototriss-1.html

sorry!
Kramis L

Anonym sa...

så klart att jag är med igen :D

Anonym sa...

Tack snälla för hjälpen med länken o infot! Jag har lite för bråttom ibland!
Kramis L.

Petra sa...

Hej, Tack för hjälpen med länken. Jag hade inte riktig koll på det, men nu har jag det. Lovar att göra bättre nästa gång.

Monkan sa...

Klantiga jag! Det blev länk till min sida, inte direktlänk till inlägget... Går det att fixa till?! Detta är den "riktiga" länken:

http://fotobunten.blogspot.com/2008/08/fototriss-rrelse.html

Anonym sa...

Det är så roligt, det här!!! Är sååå förväntansfull varje söndag.
Skynda in till mig nu, mina bilder ligger uppe.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Tack för era kommentarer, jag blir så glad över att ni tycker om Fototriss! =)

Och apropå om länkarna blir fel, så kan ni lägga in en ny länk själva med rätt adress och tala om det med en kommentar, så kan jag radera den felaktiga sen.

Resa med Herbert sa...

Hej!

Här kommer en båt, som rör sej sakta in mot land.

Hälsningar från Solvarma Irene

Anonym sa...

Det här var kul!
Nu är det rörelse hos mig!

himmelstorpet sa...

Alltid rörelse ,kallt och vitt ,även tidens...
Välkommen !
snurrans,blogg.se

Anonym sa...

Nu har jag också ett bidrag till veckans Fototriss - Rörelse på min blogg! Hoppas att ni alla får en härlig vecka!!!

Anonym sa...

..och jag hakar på här, detta verkar ju roligt

Husbilen Credo sa...

Hänger välan på denna söndag oxå. Tack för ett kuligt trissande varje vecka.


http://fotorutan.blogspot.com/2008/08/fototriss-rrelse.html

Anonym sa...

Jag hade glömt att det är söndag!
men nu så kom jag ihåg det och mina rörelser är inlagda:D
kul tema!

Bildtagen/Ivana sa...

Mina bilder fångar en rörelse som absolut inte kräver en höghastigetsfotografering, för den rörelsen går i snigelfart.

Anonym sa...

Snygg bild på lodjuret!
Kul utmaning! Mina tre är på sidan nu.

Elin, Elinphoto.se sa...

Hos mig kan man skåda en glad kille i full aktivitet!

Välkommen att titta förbi :-)!

Susanne Lindén sa...

Det är jätteroligt att vara med här...ser fram med förväntan på nya teman och utmaningar. Nu skall jag bara få kläm på det där med direktlänk också...är inte så "haj"på det, men skall nog få till det så småningom.
Ha det gott!
Susanne

Susanne Lindén sa...

Hej igen!
Tack för tippset om direktlänken...ska försöka få till det i nästa utmaning...skam den som ger sig.

Cel'Dara sa...

Du får nog skriva ett separat inlägg som förtydligar att det ska vara tre bilder och inte en delad på tre. Det är fortfarande en del som lägger upp tredelade och det är ju lite trist..

Anonym sa...

Hej!!!
Vad jag såg fram emot att delta här för första gången och så blev det så fel... kameran la av och jag fick ta gamla bilder och sedan länkade jag fel!!! Tar du bort den första länken, är du snäll?

Erika

Josefin sa...

Hej! Vilken kul grej det här med fototriss var. Nu har jag lagt upp 3 bilder med rörelse på min blogg =)

Josefin sa...

Hej igen!
Jag lyckas inte lägga upp min blogg där på listan. Först är den där och sen när jag går in på sidan igen är den borta. Hjälp vad gör jag för fel?

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Josefin: Det är verkligen jättemärkligt, men din direktlänk verkar inte vilja fungera. Jag har testat flera gånger nu att lägga in den och den bara försvinner! Så du gör nog inget fel. Har testat att lägga in andra länkar och det fungerar och även om jag lägger in en länk till din förstasida. Så det får ligga en länk till förstasidan istället och så får jag se om det går att lösa en direktlänk sen.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Josefin: Efter mycket trixande funkade länken till slut när jag ändrade lite i ditt namn och lade till ett bindestreck innan Josefin. Har ingen aning om varför det blev så, men hoppas att det inte ska strula för fler deltagare!

Anonym sa...

Har tänkt lägga upp bilder i flera veckor, men inte hunnit. Men nu är jag på G för första gången. Kul idé det här med olika teman!

Anonym sa...

Försöker ändra min länk!