söndag, mars 07, 2010

Fototriss del 85: Gissa temat (omgång 2)


Nu tycker jag det är dags för er att använda er fantasi och kreativitet lite extra, för jag kör en favorit i repris idag då det är ni själva som styr över temat!

VECKANS TEMA

Det handlar om GISSA TEMAT. Och det innebär alltså att ni själva väljer vilket tema ni vill ha i era trissar och sedan blir det gissningslek då era besökare ska försöka klura ut vilken som är den röda tråden i era bilder. Jag tyckte det var riktigt kul att gissa temat hos er när vi körde det här förra gången, så jag ser fram emot en ny spännande rundvandring hos er!

Ta er en funderare på hur ni vill presentera er bildgåtetriss och vill ni skriva nån ledtråd går det så klart bra. Men tänk på att besökarna förmodligen vill kunna kolla om de gissat rätt, så gör det möjligt för dem att se rätt svar på en gång, t ex genom att skriva in det in en kommentar eller längst ner i inlägget eller nåt liknande. (Att återkomma senare med rätt svar som några gjort ibland, tror jag inte är någon bra idé, för man ska nog inte räkna med att de som surfar runt bland trissbidragen kommer tillbaka en extra gång bara för att kolla efter svaret.)

REGLERNA
1. Visa 3 bilder på det tema du själv valt
2. Länka tillbaka till Fototriss, gärna direkt till detta inlägg
3. Skriv in DIREKTLÄNKEN till din triss i MrLinky-formuläret nedan

För mer information om Fototriss och reglerna - läs här eller i högerspalten.

Hälsar Helena på Bildbloggerian

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Deltagare i Fototriss del 85: Gissa temat
  • Theme of the week is FIND THE THEME (Choose your own theme and let your visitors guess the theme in your trio of photos)

  • Fototriss = show 3 photos on the given theme, then sign in to Mr Linky below. For more information in english, CLICK HERE

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Andra om , , ,

10 kommentarer:

Misswhatsit sa...

Här kommer mitt bidrag. Det ska bli spännande att se alla idérika fototrissar på temat.
Nu blir det träff med John Blund så man orkar vakna och titta på Wasaloppet i morgon bitti.;)

Jah Hollis sa...

Ja, då har jag slängt in min gissetriss. Jag tror inte den vållar så mycket huvudbry.
Ha en trevlig söndag. Själv ska jag jobba. :-(

Erik "Semlan" sa...

Fått ihop en temagissningstriss. Tycker detta är riktigt skoj. Ha en skön söndag Helena och alla trissare!

Gunilla sa...

Min triss med sånt jag längtar efter...
http://gunillasblogg-gunilla.blogspot.com/2010/03/gissa-temat.html

Veronica sa...

Nu har knölarna jobbat efter en rätt så svår omgång....men nu e det klart =) Önskar dig en trevlig Söndag Helena=)

Kerstin sa...

Man får onekligen tänka lite extra men det här är kul. :)
Ha det gott.

Veronica sa...

Tydligen så såg man inte mina bilder så bra men har nu åtgärdat det så välkommen in =)

AnnCathrine sa...

Vilket himla roligt tema denna vecka! Men inte så tvärenkelt att komma på nåt.
Dessutom så superkul att kika runt och försöka gissa...

Anni sa...

Tror att mitt tema är ganska lätt att inse...

eva-marie sa...

Bättre sent än aldrig är mitt motto! En rolig triss vill man inte missa!