söndag, augusti 30, 2009

Veckans Fototriss: Dubbel


Dubbla fingrar och dubbla händer skapar dubbla segertecken.
Med 40 minuter kvar till midnatt sitter jag här och ska hinna lägga upp veckans nya tema innan klockan slår tolv och det blir söndag. Dagen började med att min nya dator, inköpt för några veckor sen, inte startade, ingen bra början eftersom jag inte hunnit förbereda trissen... Men efter några timmars ominstallation och fixande i datorbutiken kom jag tack och lov hem med en fungerande dator igen. Men då var det brådis att förbereda middagen innan våra gäster anlände och hinna amma, byta blöja, fräscha till mig och hålla dottern på bra humör, så datorn har jag inte hunnit starta förrän nu. Men här kommer veckans utmaning!

VECKANS TEMA
Triss i DUBBEL - kan det var något som kan reta avtryckarfingret? Det är i alla fall veckans fototema. Triss i triss har vi ju haft förut här, men nu går vi alltså ner ett snäpp och istället för trissar ska ni leta dubblar (kan man säga så..?) Men fortfarande är det tre bilder som gäller så klart, för annars är det ingen bildtriss. Hur väljer du att tolka DUBBEL? Fotografera, blogga och var med i Fototriss!

Tävlingen från förra veckan är inte avgjord än (458 röster inkomna i skrivande stund) - omröstningen pågår söndagen ut, så än finns det chans att rösta på din favorit om du ännu inte hunnit göra det! Till omröstningen >>

REGLERNA
1. Visa 3 bilder på veckans tema
2. I ditt inlägg ska du länka tillbaka till Fototriss, gärna direkt till detta inlägg
3. Skriv DIREKTLÄNKEN till ditt trissinlägg i formuläret nedan EFTER att du publicerat dina trissbilder

För mer information om Fototriss och reglerna - läs här eller i högerspalten.

Hälsar Helena på Bildbloggerian & Bildbloggerians dagliga

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Deltagare i Fototriss del 60: DUBBEL

Theme of the week is DOUBLE

Fototriss = show 3 photos on the given theme, then sign in to Mr Linky below.
For more information in english, CLICK HERE.


1. Princexswe
2. Marie Leya
3. Kadermo
4. jeanette
5. Dahlarna
6. Hanna
7. Amanda och massa annat
8. Gunvor
9. Znogge
10. Solvarma Irene
11. Kulle Fotoblogg
12. Susannes fotoblogg
13. Eva B
14. foto CHIP
15. christina
16. Sigfrid
17. Bildblandning av Maria
18. Anette
19. Bruno Beige
20. NattSyrran
21. annette
22. Maria Berg, Sweden
23. akson foto
24. TigerHjärta - Jenny
25. Nukke
26. Mad World
27. Marie Carpe Diem
28. Megera
29. Mia
30. ELLAS INSPIRATION
31. Tinkerbell
32. Milla
33. Camillas foto
34. Cecilia/svengland
35. Goldiesmatte
36. Ninni
37. XRob
38. Carina
39. Ingrid
40. Doglady
41. WHATTHEFUCKDOTCOM
42. Pialotta:-)
43. Cecilia Artista
44. Kerstin
45. isis
46. Rajson
47. Sarahs Bildbloggeria
48. Josla-dyslexi
49. 25 i skuggan -30 i solen
50. Tankebubblor
51. Lasseivomma
52. Maria/mamma med kamera
53. Birgitta
54. Mitt i Fågelsången
55. BP
56. Erik "Semlan"
57. Johanna - Fotoblogg!
58. A'la Foto
59. Anna
60. Hero
61. LissenTo
62. Mia
63. ormbunke
64. Bokmalen
65. imsy
66. Anne-Lie
67. Ina
68. Majsan
69. Charlotta
70. Photo By Manka - Sweden
71. Ingridspotpurri
72. a galaxy near you
73. emma
74. Thorgun, Sweden
75. Mats
76. Monika
77. Gunilla
78. Jack
79. AKO
80. Edyta
81. Monkan
82. Cumulunimbus
83. Gärdsmygen
84. Christer
85. Eva-Marie
86. meithi
87. Bildgatan-Avsändare Margareta
88. TIINDRA
89. Bo på Ormberget
90. Jah Hollis
91. Sandras konst
92. Bluewhiskey
93. Fröken S
94. ElinsPhoto
95. ALiCE med ICE
96. Lelin
97. Lena
98. LEna Norgren
99. AnFo
100. Anni
101. Zandra
102. Tant Malin
103. Barbro S
104. Miccar
105. Vardagen enligt Anna
106. Lusthuset
107. AnnA
108. Cina
109. LaDolceVita
110. EkbladsBilder
111. Twiggy
112. Mia
113. Claramaja
114. Den Passionerade Trädgårdsturisten

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

14 kommentarer:

Maria/mamma med kamera sa...

Hej Helena! Eftersom jag har tänkt gå i dina fotspår (utan minsta hopp om att bli lika framgångsrik) och tänkte starta ytterligare en fotoutmaning, så hoppas jag att det är OK att jag gör lite reklam för den här. Titta gärna förbi på http://fototeknikhornan.blogspot.com!

hundenstina sa...

Din bild var ju för härlig ...
Dubbelt budskap också ... Peace!

Pialotta sa...

Underbar dubbelbild.. Alltid lika proffsigt:-)

Sarah sa...

Härlig bild =) Nu är jag med idag, man får passa på mellan ammningen =) Ha en fin söndag Helena =)

christina sa...

Härligt tema och bild!! Idag känner jag mig extra inspirerad av alla trissar jag besöker!!


kram christina

Gunilla sa...

Nu finns mina tolkningar på dubbel på min blogg.
http://blogg.passagen.se/pgrrr/entry/veckans_fototriss_dubbel

Monkan sa...

Supercharmig bild!

Anonym sa...

Trissen idag var klockren för mig, efter en dags aktiviteter i skog och markupptäckte jag att det finns något aktellt i skogen idag som har en förmåga att finnas två och två.

/Bildgatan-Avsändare Margareta

Jah Hollis sa...

Så har även jag lämnat ett bidrag. Hemkommen från landet och precis lagom till att det börjar bli dags att lägga sig och sova lite.

Anni sa...

Jippie, jag blev nummer 100!

AnnA sa...

Bättre sent än aldrig.
Barn bild från äldre tider, och lite "trädgårdhistoria" på köpet.
Ha det!
hälsn
AnnA

Claramaja sa...

Kul tema dubbelt upp här oxå :)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.