söndag, september 15, 2013

Fototriss del 230: Negativt utrymme

Välkomna tillbaka till en ny omgång av Fototriss!

VECKANS TEMA...
... handlar om bildkomposition, då temat är NEGATIVT UTRYMME/NEGATIVE SPACE. I förra inlägget hittar du mer information och bilder som inspiration för temat.


REGLERNA
1. Visa 3 bilder på temat i din blogg
2. Länka till Fototriss, helst direkt till detta inlägg
3. Skriv direktlänken till dina trissbilder i MrLinky-formuläret nedan

Hälsningar,
Helena


Ps. Glöm inte bort att rösta i omröstningen i jubileumstävlingen, senast måndag kväll >>
: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : 
DELTAGARE I FOTOTRISS DEL 230: NEGATIVT UTRYMME

9 kommentarer:

Margareta sa...

Intressant namn och jag kan förstå varför samtidigt som det lika gärna kunna hetat positivt utrymme då det ibland är positivt att det finns där.

Nilla Tankebubblor sa...

Jättebra tema! Jag tänker på att jag vill foto två ansikten mittemot varandra i profil så att utrymmet mellan dem liknar en vas/urna/ljusstake. Det vore kul! Men det blev någon annat idag.

Mias Mix sa...

Vilket underbart roligt tema! Hade ingen aning om vad detta var.. Kul att lära sig nytt och få känna inspiration! Gärna fler teman som handlar om komposition eller rent tekniskt hur man fotar, lång/kort slutartid etc.

B i r g i t t a sa...

Äntligen fick jag lite tomt space på plats :)

http://budapestcityphoto.wordpress.com/2013/09/15/empty-space/

Rajson sa...

Extra spännande tema idag! Gärna fler liknande.

s p i n d e l t j e j e n sa...

Vad roligt att se alla bidrag! :)

Jah Hollis sa...

Det blev tre bilder till slut. :-P

Artlover sa...

Kul tema! Men jag hade svårt att välja ut lämpliga bilder till temat. Men jag hoppas Bokeh är ett bra sätt att framkalla empty space runt huvudmotivet.
Kul också att man hamnade på finalplats:-)

Cina sa...

Tillbaka igen äntligen..