söndag, oktober 30, 2011

Fototriss del 155: Tävlingstema MANLIGT

 Välkommen till Fototriss omgång 155 och denna veckas tävling tillsammans med Coolstuff! Det går till precis som vanligt, det enda som skiljer är att ni förutom att länka tillbaka hit även ska länka till en specifik sida hos Coolstuff (se reglerna nedan) och i och med detta är ni med och tävlar.

TÄVLINGEN...
... har fokus på en speciell dag, för snart är det Fars dag och kanske läge att tänka på present till pappa - och är du med i veckans tävling kan du vinna ett presentkort att köpa farsdagspresenten för. Jag har nämligen tre presentkort hos Coolstuff att dela ut!

1:a pris Presentkort värde 1.000 kronor
2:a pris Presentkort värde 500 kronor
3:e pris Presentkort värde 300 kronor

Tävlingen pågår från söndag kl 00.00 till onsdag kl 19.00 då tävlingen stängs. Bland er som lagt upp och länkat era trissar senast då, kommer 8 stycken finalister att utses av min gästdomare Joakim Årbro och därefter blir det allmän omröstning där ni röstar fram vinnarna.

TÄVLINGSTEMAT
Vi ska hylla våra pappor genom temat MANLIGT. Hur kan du illustrera ordet manligt med bilder? Vad är manligt för dig? Det kan ju till exempel vara fysisk manlighet, manliga egenskaper eller manliga saker och attribut, så fundera på!


REGLERNA

  1.     Som vanligt gäller det att visa 3 bilder på temat i din blogg/hemsida.
  2.     Länka till Coolstuffs Fars Dags-sida i ditt inlägg:  http://www.coolstuff.se/tag/Fars-dag-present
  3.     Länka till Fototriss, helst direkt till detta inlägg
  4.     Skriv direktlänken till dina trissbilder i MrLinky-formuläret nedan
(Om du inte länkar enligt punkt 2 ovan deltar du i veckans Fototriss utom tävlan.)

Lycka till!

Hälsar Helena på Bildbloggerian


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

DELTAGARE I FOTOTRISS DEL 155: MANLIGT

~ Glöm inte bort att länka enligt punkt 2 ovan om du vill vara med och tävla ~


Show 3 photos on the given theme, this week it's MASCULINE.
And don't forget to link back to Fototriss!

 

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

22 kommentarer:

Veiken sa...

Nu är det inlagt och min sköna säng väntar! Knäppt att passa tolvslaget! :)

Unknown sa...

Morrn.

Bilder uppe, kul att se så många så vakna....

Ha de bra.

Hasse A Norge.

Länk till Coolstuff på plats.

http://www.coolstuff.se/

Tina´s PicStory sa...

have a great sunday! :)

Me and my dark secrets sa...

Råkade länka till den gamla fototrissen tidigare, men nu ligger det en ny, nummer 38 är det som gäller alltså.

SigridfraEnget sa...

Spännande tema!

Lennart Nilsson sa...

Internet avbrott precic på tolvslaget. Mycket irriterande att inte få ut Trissen. Men nu 6 timmar senare har 48 personer hunnit lägga ut sina trissar. Populärt det här.

Fia sa...

Det var ett roligt tema, där det var lätt att hamna i schabloner. Jag har tittat lite på olika bidrag, och det är väldigt olika tolkningar på temat. Roligt!

Gela sa...

Länge sen jag var med på trissen men nu skall det ändras på det. Nu skall jag titta runt bland alla fina inlägg/Gela

Anonym sa...

Kunde inte låta bli så jag la upp en till, en trippel, utom tävlan förstås.
Helena, är det inte ok kan du väl ta bort den

http://piasbilder.wordpress.com/2011/10/30/fototriss-del-155-manligt-nr-2-en-trippel/

Gilla sa...

Jag har också lagt in mitt bidrag. Men jag försökte redan vid tolvslaget att registrera mej här. Men det gick inte att komma in på sidan. Det måste ha varit många som har gått in på samma gång.

Jag vill också kommentera mitt inlägg: Det gjorde jag på skämt, borde naturligtvis vara foton, men jag kunde inte låta bli. Det blev för frestande med dom bilderna.

Gilla

Tant otto sa...

Svårt tema men visst vill jag vara med och tävla så jag har gnuggat mina geniknölar denna söndag för att få till det!

Daliana Pacuraru sa...

Thank you! My best regards from Romania!

Gunilla sa...

Klart att jag vill vara med och på köpet tävla med mina manliga "pappa"bilder :)

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Riktigt tungt var det att hitta på något manligt som också har anknytning till trädgård.Knäckte nästan ryggen.

Kicki sa...

Det här tog hela dan...

Anonym sa...

Klurig triss det här!

4U2 sa...

Höll på att missa tävlingen (ok, lite ljug: tyckte inte jag skulle ha en chans men så bestämde jag mig för att chansa ändå *ler*) så nu har jag länkat också till Coolstuff i trissinlägget. :)

Nihan Toprak sa...

Hej! Nu är jag nybörjare på fototriss! Ska bli jätte kul med foto utmaningar varje vecka och kommentera alla andras fina bilder!
Hälsningar till alla : )

Jah Hollis sa...

Svårt tema. Det är lätt att man hämtar inspiration ur fördomskatalogen. Jag tänkte avstå först, men nu blev det i alla fall ett bidrag.

Cici sa...

Deltar för första gången i fototriss och har inga ambitioner på att vinna, vill bara få lite nya infallsvinklar till mitt fotograferande, och lära av andra. Det är roligt att kolla andras bidrag, men det tar mycket tid.

Tinezza sa...

Väntar med spänning på att få se finalisterna. Det verkar ta lite tid !

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Juryproblem :)