söndag, oktober 16, 2011

Fototriss del 153: Monokrom


Ja, trots att naturen sprakar av höstfärger nu är det inte någon mångfald av färger jag vill se i era bilder i denna omgång. Tvärtom. Välkommen till veckans Fototriss!

VECKANS TEMA...
... är MONOKROM. Det vill säga bilder i en färg, t ex svartvitt (som ju egentligen är en bild i olika gråtoner) eller sepia eller varför inte blåtoner, cyanotyp? Valet är ert!

REGLERNA
1. Visa 3 bilder på veckans tema i din blogg
2. Länka tillbaka till Fototriss, helst direkt till detta inlägg
3. Länka direkt till ditt trissinlägg i MrLinky-formuläret nedan, INTE till din bloggs startsida

Hälsar Helena på Bildbloggerian

Psst, ni glömmer väl inte bort att Rosa Bandet-kampanjen pågår hela oktober, så har ni inte redan skänkt en slant är ni välkomna att göra det i min insamling eller någon annans.


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

DELTAGARE I FOTOTRISS DEL 153: MONOKROM

Show 3 photos on the given theme, this week it's MONOCHROME.
And don't forget to link back to Fototriss!


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

17 kommentarer:

Tina´s PicStory sa...

thanks for hosting. great topic :)

Mona sa...

Jättekul tema!

veiken sa...

Det gick den här gången också, fast det satt långt inne! :)

Ingrid sa...

Vilket trevligt tema idag!
Kram och tack för att du orkar hålla på med fototrissandet!

Eva Trillian sa...

Gör som Ingrid och tackar för att du orkar hålla på med "trissorna" så vi blir utmanade och får använda både kamera och de grå!
Önskar dig en fin söndag!

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Mitt allra första bidrag, Kuligt!!
Klem Anna

Tobias sa...

Tackar för ännu en kanontriss! :)

Jah Hollis sa...

Så var mitt bidrag inne också. En tur på cykeln i söndagens fina höstvädret räckte för två utomhusbilder och den tredje är tagen hemma.

Artlover sa...

Här är mina tre exempel på bilder av monokrom vad det kan vara. Bra tema!

KajsaLisa sa...

Med lite mixtrande fick jag till det tillslut. Kul utmaning.

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Ett svårt tema igen, trädgården är inte enfärgad, men det blev tre bilder ändå.

Unknown sa...

Hej, vad kul..
mitt första bidrag, inte sista ,))
Vilka härliga bilder!!
Önskar en finfin dag!
Kram
Anki

Peter sa...

Hej! Kul sida, jag lägger också in mitt första bidrag :)

Elisabeth sa...

Omväxling i allt färgsprakande just nu! Ha dé!

Weisser Traum sa...

oh supperschön die fotos.
schwarz weiss gefällt mir immer sehr gut.
grüässli daniela

Marit Johansson sa...

Bättre sent om aldrig. Till slut fick jag till en triss i alla fall...

Desirée sa...

Da er jeg med for aller første gang :) Spennende :)