söndag, februari 20, 2011

Fototriss del 126: Så här ser det ut där jag är idag, del 10

Vad roligt att ni verkade gilla förra veckans tema lite extra mycket! Det blev fler deltagare än vad det varit på några månader nu - jätteskoj, tycker jag. Får se hur många som lockas att vara med i den här omgången, med det återkommande årstidstemat.

VECKANS TEMA
Ja, nu gäller bara färska bilder (= tagna från och med lördag, när jag offentliggjorde temat), för annars blir det svårt att följa temat som är SÅ HÄR SER DET UT DÄR JAG ÄR IDAG. Hur mycket vinter är det hos er just nu? Eller hur lite? Visa hur det ser ut i era bilder - och glöm inte bort att kryssa i längre ned var bilderna är tagna!

Här och nu handlar det alltså om och det är jubileum för detta tema, eftersom det är 10:e gången som vi kör det. Alla tidigare Så här ser det ut-omgångar hittar ni här.

VAR ÄR DINA BILDER TAGNA?
Jag brukar ju ha en liten geografisk undersökning när jag har de här temat, så sätt ett kryss i undersökningen nedan och tala om var du tagit dina trissbilder. Och skriv gärna in landskapet efter ditt namn, när du skriver in din länk i Mr Linky. T ex Helena, Södermanland. Då blir det extra kul att klicka sig runt på en resa genom vinter-Sverige, och ett och annat ställe utanför gränserna också :)

REGLERNA ÄR SOM VANLIGT
1. Visa 3 bilder på veckans tema i din blogg
2. Länka tillbaka till Fototriss, helst direkt till detta inlägg
3. Länka till ditt trissinlägg i MrLinky-formuläret nedan, INTE till din bloggs startsida

Hälsar Helena på Bildbloggerian

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

DELTAGARE I FOTOTRISS DEL 126: SÅ HÄR SER DET UT DÄR JAG ÄR IDAG

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

SVARA GÄRNA I MIN UNDERSÖKNING NEDAN, TACK :)




Andra om , , , , ,

12 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Inte utan att man blir lite skum på att det redan klockan 00:45, mindre än en timme in på söndagen (då väl själva starten för veckans Fototriss går) är 30 deltagare som lämnat bidrag på hur det ser ut där de är "i dag". Ska det inte stå "lördag". :-D

Sandbergs Fotoblogg sa...

Mina bilder är fotade idag söndag 08:00-09:30(Singaporetid som är 7 timmar före Sverigtid).

Ha en bra söndag alla bloggvänner!

Kicki sa...

Jag traskade ut idag, söndag och fotade:)

Erik "Semlan" sa...

Var ute i kylan igår och fotade. Men lämnar in först nu... många var snabba i natt märker jag! :-)
Ha en skön söndag alla trissare. :-)

greenapplesphotos sa...

Hej, hittade fototriss bloggen häromdagen, vad roligt. Jag har precis laddat upp min fototriss, vinter genom eller i glas. önskar alla en trevlig söndag!

Ingrid ♥ sa...

Så var mina bilder på plats.
Härligt att vara tillbaka efter 2 veckors bortvaro.
Kram Ingrid

agnetha sa...

Oj oj hur i all sin dagar kan det vara så många som redan lämnat sina bidrag. Mysko!!! Å jag som trodde att jag var snabb. Hur som helst så är mina bilder nu på plats och de är tagna nu söndag förmiddag ute i "vår" skog. Usch det är för mycket snö, jag vill ha vår!!!!

Cina sa...

Eftersom jag kom in idag söndag så fick det bli mina söndagsbilder, idagbilder. Ha det gott

AnnA sa...

...jag fuskade lite, då den första bilden togs på lördagseftermiddagen i ett annat landskap än mitt skånska, men jag skrev det, som underrubrik...och tyckte att det på så vis blev en bra mix av mina tre...
Ha en skön vecka!
hälsn
AnnA

Gbgmamman sa...

Gick ut och fotade idag (måndag). :)

Jah Hollis sa...

Jag tog bilderna söndag och lade in dem måndag.
Ursäkta om det låter lite gnälligt här ovan, men det känns lite som om Fototriss nu handlar rätt mycket om att vara snabbast. ;-)

Jan Halvard sa...

Slik ser det ut i La Paz, Bolivia, i dag!

Jan Halvard
nordmann i Bolivia
¡Buenos dias Bolivia! - Himmelen over La Paz