onsdag, januari 05, 2011

Är ni sugna på att Fototrissa igen?

GOD FORTSÄTTNING PÅ 2011!
Hur ser det ut där ute - är det någon som är sugen på börja klura på ett tema i Fototriss igen? Jag tänkte att vi ska ta och köra en nypremiär på söndag, så ni får hålla er beredda igen snart.

Tusen tack för alla uppskattande kommentarer ni lämnade i sista inlägget för 2010! Det gör mig så glad att läsa det ni skriver och det känns jättekul att se att många verkar tycka att jag har ett bra upplägg med Fototriss. Det finns dock alltid möjlighet till förbättringar, så ni är välkomna att komma med önskemål och förslag även längre fram. Jag har läst och tagit till mig av det ni skrivit hittills och ska försöka tillgodose era önskemål.

Om jag försöker mig på en liten sammanfattning av vad ni önskar er av Fototriss, så kan jag se att många uppskattat när det funnits ett gissnings-moment med i trissen. Att det är roligt när deltagarnas tre bilder är genomtänkta och hänger ihop på ett fint sätt, lite som en kollektion. Någon nämner att det är bra med blandade teman, så att det kan passa deltagare från olika håll och kanter, en annan skulle gärna ta emot mer genomtänkta kommentarer om bilderna och en tredje tycker om när herr Slump får gästspela i tävlingarna. Lite mer delaktighet i temaurvalet med t ex omröstning bland några olika teman skulle också uppskattas.

Ja, det är inga orimliga önskemål ni kommer med så jag ska nog kunna uppfylla det mesta under året, men en del hänger ju även på er deltagare så klart :)

Tack igen för alla era oerhört snälla kommentarer ! Jag har sagt det förr, men det är en sanning som tål att upprepas: Utan er deltagare som varje vecka tar er an mina utmaningar, skulle det inte finnas någon Fototriss!

En stor kram till er alla!

Hälsar Helena

9 kommentarer:

Jane sa...

Äntligen ;)
Kul att komma igång igen även om man kanske inte hinner vara med alla tillfällen!

RosaTulpan sa...

Jag upptäckte fototriss under julhelgen, alltså helt ny på denna arena. Men jag vill jättegärna hänga på så ofta det går under 2011. Låter kul och spännande tycker jag. :)

Wannabe sa...

jag har aldrig varit med tidigare men tänkte att jag skulle hänga på i år då jag sett många av mina fotovänner trissa, och det ser kul ut!
så, på återseende!!

Kerstin sa...

Det är ju vi som ska tacka som har dig som fixar bra utmaningar åt oss varje vecka. Kul att du är tillbaka nu.
Ser fram emot söndag. :)
Må så gott.

Emma sa...

hur fixar man copyright på blogspot?

@Receptomaten sa...

Helena / Fototriss: Tummen upp!
--
Cleem: Du kan skriva © och det du vill under "Attribution" i Blogger/Blogspot. Du hittar det på sidan "Lägg till och ordna sidelement" och längst ned i gadgeten där tema och vem som skapat det finns.
Hoppas du hittar rätt - annars får du hojta :)

Annelie sa...

Åh vad kul att det börjar igen!
Absolut den roligaste fotoutmaningen, även om man inte alltid kan vara med, är det kul att se allas tolkningar.
Välkommen tillbaka!

LissenTo sa...

Även jag vill önska dej GOD FORTSÄTTNING på det nya året.
Tack Helena, för att du engagerar dej med den roliga fototrissen!

Må så gott! Kram Lissen

Ps Vi syns imorgon Ds

BP sa...

God fortsättning Helena! Så himla kul att du är tillbaka. Har skanat dig och fått komma upp med en spontan fototävling under din frånvaro - det hade varit alltför tråkigt annars;-)