söndag, december 19, 2010

Fototriss del 119: GLITTER

Det här blir 2010 års sista omgång av Fototriss, sen är det jullov och ni får vila er från trissen i några veckor.

GE MIG TIPS!
Inför nystarten nästa år så skulle jag vilja få lite feedback från er, för att jag ska kunna fortsätta att driva Fototriss vidare på ett sätt som ni gillar! Det kanske finns något som ni tycker skulle förbättra trissen, något ni vill se mer av eller är det bra som det är? Skriv en kommentar och berätta!

VECKANS TEMA
Det tema ni ska ägna er åt så här i juletider blir GLITTER. Vilket sorts glitter hittar ni med era kameror? Julglitter, solglitter, snöglitter, smyckeglitter, glitter och glamour? Det ska ni visa med tre bilder i en Fototriss!

REGLERNA
1. Visa 3 bilder på veckans tema i din blogg
2. Länka tillbaka till Fototriss, helst direkt till detta inlägg
3. Länka till ditt trissinlägg i MrLinky-formuläret nedan, INTE till din bloggs startsida

För mer information om Fototriss och reglerna - läs här eller i högerspalten.


Tack alla deltagare för ett fantastiskt trissår!


GOD JUL - vi ses i mitten av januari!


Hälsar Helena
(som kom hem häromdan från resan till vackra Madeira, och alla mina inlägg som resebloggare åt Solresor hittar ni här >> )

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

DELTAGARE I FOTOTRISS DEL 119: GLITTER


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Och glöm inte bort att komma med tips på förbättringar/förändringar i Fototriss!
Lämna en kommentar så blir jag glad :)


31 kommentarer:

Jenny sa...

...och jag som tyckte jag var tidig! :)

God jul på dig och tack för ett bra arbete!

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

God jul!

Barnens Hjältar sa...

God Jul och hoppas du får en trevlig ledighet!

Marie sa...

Vill passa på att tacka för året och för allt slit du lägger ner på trissen, en mkt rolig fotoutmaning. Jag är nöjd med upplägget. Ev mer av "varan" gissa budskapet. Det tycker jag var så himla roligt. Fick gnugga geniknölarna lite extra både med det egna inlägget och när man tittade igenom de andra deltagarnas. Ev också önsketeman eller röstning av olika teman ibland. Nu är det packning som gäller för min del. Ska fira julhelgerna i USA med start i NY sedan blir det bil på västkusten. Tack än en gång. God jul till dej och de dina. Ses nästa år.

Sarah sa...

Önskar dig en härlig Jul! Vila mycket nu =) Kram

Anonym sa...

God Jul!

Rantamor sa...

Tack tack söta du för den roligaste utmaningen på veckan...fototrissen.
Kommer igen 2011.
Och du välkommen hem, hoppas att lilla tösen blev frisk till slut. Ska gå in och läsa hela din reseblogg.

Ha nu en trevlig jul/nyårshelg.

Bitten sa...

God Jul!
Och tack för att du fixar denna roliga fotoutmaning.

Johanna S sa...

Tack för att du fixar denna fotoutmaning - den är alltid kul att vara med i !

Ha nu en underbart härlig och glittrig Jul :) !

Kram
Johanna

Lasseivomma sa...

Jag gillar fototriss som det är nu. Det är den bästa generella fotoutmaningen i Sverige, så var rädd om den. Tack för ditt jobb och God Jul.

Anonym sa...

Vill först bara be om ursäkt, jag skickade in två bidrag denna gång, och det ska man väl inte... Men det är ju Jul (ler)
Sen vill jag bara tacka för ett trevligt år och alla trevliga fotoutmaningar, samt önska ALLA en riktigt GOD JUL
Fundering, vore det inte snyggt/trevligt att trycka lite extra på att trissen ska "hänga ihop" ungefär som en kollektion. Det blir så mycket roligare att titta på bilderna då.

Ingrid ♥ sa...

Här kommer mina bilder på GLITTER
lite annorlunda från ifjor.
Kul att gå tillbaka och se vad som fotograferades då.
Ha nu en riktig god jul och ett gott nytt år på dig och krama din familj från mig.
Vi ses
Kram Ingrid

Camilla (Rantis) sa...

tack söta du för att du tar hand om Fototrissen...
de är den bästa fotoutmaning i mina ögon!
Så jag ser fram emot en massa spännande foto uppdrag 2011!!
Ha en riktigt god Jul och ett Gott Nytt År!

Elisabeth sa...

Jag tycker Fototriss är en kul utmaning, som jag gärna vill delta i efter nyår. Ha en jätteskön Jul och ett Gott Nytt År!

Sandbergs Fotoblogg sa...

Spännande är fototriss och intressant att kolla allas olika bidrag.

God Jul och Gott Nytt År!

Anonym sa...

Nu har jag lämnat mitt bidrag i länklistan. Trevlig fjärde advent på er alla!

FotografOliviaOlsson sa...

Besök gärna min fotoblogg!

Kerstin: sa...

Tack till dej som lägger ner så mycket tid på fototriss!!!! Det är jättekul och det är en av helgens höjdpunkter att få tänka till kring trissen. Hoppas att du orkar fortsätta! Hoppas att du får en riktigt god jul och ett gott nytt år.

Pialotta sa...

Jag gillar det som det är här, men kanske lite mer sammanhållen triss så inte bilderna svänger av för mycket från varandra.
Tack för du fixar FotoTrissen. Jag vet det ligger en del jobb bakom, då jag håller i en helt annan.
Trevlig Jul till dig o de dina:)

Jah Hollis sa...

Jag har lämnat lite glitter i tiden.
Ha en God jul och ett Gott nytt år!

sinneskatten sa...

God jul och en välbehövlig vila. Ett stort tack för ditt engagemang med fototriss en inspirerande fotoutmaning.
Carina

Jenny sa...

Tack för en härlig utmaning de senaste tre söndagarna, jag hoppas du kommer fortsätta genom 2011, jag skulle gärna vilja fortsätta med dessa utmaningar.

God jul och gott nytt år!

Misswhatsit sa...

Tack för alla fototrissutmaningar under året som har gått!
Önskar dig och alla fototrissare God Jul och Gott Nytt År!

Gunilla sa...

Jag har lämnat några glittriga guldkorn.
http://gunillasblogg-gunilla.blogspot.com/2010/12/glitter.html

God Jul önskar Gunilla

AnnCathrine sa...

Jag önskar dig (och alla fototrissare) en underbart härlig jul och ett gott nytt år!
Jag tycker fototrissen är kanonbra som den är men skulle gärna se att temat "gissa temat" kommer flera gånger, det var spännande, både att få till en egen och att klura på andras.

Kram Anki

Barbro S sa...

Tack för en härlig fotoutmaning mest varje vecka. Jag är helt nöjd med upplägget, variationen med någon tävling emellanåt och jag tycker du gör ett fantastiskt bra jobb med att hålla igång trissen. Jag håller med kommentaren högre upp om att gissa temat är kul, men då måste man hitta på ett bra sätt att avslöja svaret, inte för tidigt som många gör. ÖNSKAR DIG och DIN FAMILJ EN GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.
Kram från Barbro

Erik "Semlan" sa...

Det envisa snöandet och diverse julbestyr har gjort att jag lämnar in senare denna gång. Hoppas alla trissare får en riktigt god jul!

Craxyknas sa...

Jag gillar veckans tema :) Har haft en glitterbild jag velat visa så länge men inte hittat det rätta sammanhanget för. Nu fick jag äntligen min anledning :D

Jag kan inte komma på något jag skulle vilja förbättra här på Fototriss - jag älskar konceptet och allting som det är :D

Däremot kan jag bidra med lite förslag på kategorier:
Religion
Vetenskap
3 fantastiska saker med idag
Glas
Stjärna
Handgjort
Fantasi
Glädje
Julefrid
Sommarlycka
Höstfavoriter
Minnen
Bästa vårveckan
Här växte jag upp
Familj
Tröst
Lugn & ro
Människor jag älskar
Poesi
Lek

Ser fram emot att när du är tillbaka efter jullovet med nya krafter :)

GOD JUL!

Unknown sa...

Morrn.

Teman bör vara blandat, många bor i staden, många bor på landet, vilket betyder att i bland så har man inga bilder som passar.
Därför är blandningen så viktigt....
Årstider funkar för alla....
"Närbilder" kan dom flesta ta...

Ha de bra, och Ett Gott Nytt År.

Hasse A

BP sa...

Vill först och främst tackaa dig för trissens alla teman under 2010. Du lägger ner ett oerhört jobb på tävlingen - inklusive ragga sponsorer och priser. Det är liksom tomt utan din Fototriss på söndagar. Hoppas du inte tröttnar - någonsin;-)
Önskar dig ett riktigt Gott nNytt (Fotoblogg-)År 2011!!!

PS. Tycker trissen är mycket bra. Men en sak saknar jag: Herr Slump tycker jag borde få vara med då och do med ett "gästspel".DS

Susanne sa...

Upptäcker att jag inte varit med speciellt många gånger det gångna året och lovar att ta igen det under 2011.

Något jag skulle vilja föreslå - och som jag vet var tanken från början - är att kommentarerna bör ägnas mer uppmärksamhet. Minns att när du startade fototrissen så var det meningen att man skulle välja ut en av de tre bilderna och motivera varför man valde den. Hur detta skulle kunna genomföras har jag tyvärr ingen aning om. Vet bara att jag själv skulle uppskatta den typen av mer ärliga kommentarer.

Hoppas du har det bra med den stora magen och ändå orkar fortsätta med nya trissar. God fortsättning på det nya året!