söndag, januari 09, 2011

Fototriss del 120: Gissa temat


Årets allra första omgång av Fototriss är här och den blir den 120:e totalt! Jag hoppas ni alla haft en skön jul- och nyårshelg, det har jag haft och nu ska det blir roligt att se hur många som lockas att vara med i nystarten av trissen.

VECKANS TEMA
Ett av era önskemål inför nystarten var att gissningsinslaget skulle återkomma i trissen och vi kör igång med det direkt. Veckans Fototriss blir alltså en bildgåta - ni väljer själva vilket tema ni vill sätta ihop er triss på och sedan är det upp till er att presentera trissen så att era besökare kan gissa vilken er röda tråd är.

Gissa temat är alltså temat - så fundera på vad ni ska välja. Vill ni skriva någon ledtråd går det också bra. Svaret på vilken den röda tråden är, kan ni t ex lämna i en kommentar till ert trissinlägg. Då kan man först försöka gissa temat och sen kan man läsa svaret och se om man gissat rätt. Men ett tips är att svaret finns tillgängligt från det ni publicerar inlägget, så att man inte måste komma tillbaka senare för att få ett svar.

NYA BANNERS
Eftersom jag uppdaterat layouten lite på sidhuvudet finns också nya banners att ladda ner för den som vill - klicka här.

REGLERNA (förutom det som står ovan)
1. Visa 3 bilder i din blogg på det tema du själv valt
2. Länka tillbaka till Fototriss, helst direkt till detta inlägg
3. Länka till ditt trissinlägg i MrLinky-formuläret nedan, INTE till din bloggs startsida

För mer information om Fototriss och reglerna - läs här eller här.

Gissa temat har vi haft två gånger tidigare i Fototriss, här finns omgång 1 och omgång 2.

Hälsar Helena

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

DELTAGARE I FOTOTRISS DEL 120: Gissa temat

1. Gammelsmurfen i Nyehusen
2. Milla
3. Vild-rosen
4. Carina´s Fotoutmaningar
5. LEna Norgren
6. PUMITA
7. Piaöottas Foton
8. Barbro S
9. Maboe, Norway
10. Anni
11. HelenJ
12. Thorgun, Sweden
13. Tinezza
14. ett Maxat ställe
15. Annelie
16. Mia/miloa
17. ormbunke
18. Birgitta - foto CHIP
19. Eva-Lena's Photo
20. Marie Leya
21. Pysselfarmor
22. Anna Danielsson
23. Maria G
24. Maboe, rett link
25. Misswhatsit
26. Annelie, Singapore
27. Monica o Jacob
28. Helena
29. Leena - Utomhusliv
30. Monica S
31. En kopp kaffe
32. emma
33. Anna
34. Tankebubblor
35. Agneta
36. Lasseivomma
37. Elisabeth,
38. Hans af Ekenstam
39. Pillargontanten
40. Nina Sommar
41. Nukke
42. Kjell E/Flanören...
43. Erik "Semlan"
44. Nettan
45. akson foto
46. Carina
47. anki-itte
48. banglacissi
49. Mad World
50. Bittens bilder
51. Camilla Olsson
52. LissenTo
53. Wickan
54. The one and only Nettan
55. Ma.links
56. Hero
57. blindstyre.se
58. Gunsside, Norway
59. mindag-k
60. ElinsPhoto
61. Axart
62. Rantamor-På Näthinnan
63. BP
64. isis
65. Agnetha
66. fotomaria
67. Kerstins foto
68. cat
69. Hannapanna
70. Rajson
71. Mia's Pearls
72. 3vligheter
73. Barnens Hjältar
74. Mimmiones bilder
75. Halloj världen! /Inger
76. Lenas Röda Fotoram
77. Ingridspotpurri
78. Lisa's Fotoblogg
79. Nattsyrran
80. Bildgatan
81. Gärdsmygen
82. Livsnjutaren
83. Miklos / mimofoto
84. Bibbi
85. Anneli - A'la Foto
86. Maria-Thérèse ♥~ www.afiori.com
87. Yvonne
88. skogsfrun på dal
89. Evas enkla bloggande
90. Menageriet
91. Rosa Tulpan
92. Ulla Laiho
93. Bettan
94. Fhinn
95. Louise's fotoblogg
96. Carola - Bahamasblogg
97. Malo
98. Jah Hollis
99. Hanna
100. LIWet och vardagen
101. EvasSvammel
102. Lena Krumilurfoto
103. IsabelR
104. Sister Moonshine
105. Lusthuset
106. Bilden i fokus
107. VinterVild
108. Jan Halvard, Bolivia
109. miss_cat
110. bagarbruden
111. Jenny
112. Pia
113. Christina

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.

Avslutningsvis vill jag lägga in en angelägen länk. Jag fick ett mail från en trissdeltagare som undrade om jag ville uppmana till att stödja en insamling som en vän till henne startat till förmån för Barncancerfonden. Som mamma till en dotter och med en till bebis på väg, vill jag naturligtvis göra det! Så vill ni vara med och stödja Barncancerfonden - gå till hennes insamling eller någon annan och se hur ni kan bidra!
Tack!

Andra om , , , ,

10 kommentarer:

Camilla Olsson sa...

Så roligt det här var. Jag har äntligen hittat glädjen i att fota igen och mina bilder för dagen är helt nytagna, bara för temats skull.

Anonym sa...

Tack Helena för länken. Tyvärr har min ork inte kommit tillbaka ännu... men lovar att återkomma til fototriss.. Paula

agnetha sa...

Jag har ingen "fin" kamera men jag hänger på som jag gjort förut. Det var kul med detta temat men Guuud vad svårt då man skulle bestämma själv. Men men jag har gjort mitt bästa......

Mitt bästa jag sa...

efter att ha blivit nekad att få ladda ner mina bilder som jag har i min dator.... (har ni varit med om det???) så fick jag välja av de jag hade i kameran... håll till godo!

Ingrid ♥ sa...

Så var mina bilder på plats.
Hoppas att de duger. Inte helt lätt att tänka ut själv men nyttigt.
Så roligt att vara med.
Kram Ingrid

Bildgatan sa...

Gör ett nytt försök med trissen när jag nu lagt många andra teman bakom mig.

Intressant ämne.

Menageriet sa...

Hej och God fortsättning!
Nu var det ett tag sen jag var med, men nytt år och nya tag, eller hur

Jah Hollis sa...

Det känns tryggt att Fototriss är tillbaka så det blir ordning på tillvaron. Kanske kom jag lite sent med mitt bidrag, eftersom jag hamnade nästan på plats 100. Men nu finns mitt bidrag med och det är garanterat nyfotat.

Anonym sa...

Mitt tema är resa.

/ IsabelR

Jan Halvard sa...

Godt nytt år!

Kjekt å prøve noko nytt no som det er nytt år... Mitt første bidrag til Fototriss!

Jan Halvard,
Bolivia