torsdag, november 25, 2010

Omröstning i restävlingen!


Jag undrar vem ska få resepresentkortet när tävlingen är över? Vem som ni tycker har tolkat temat EN RESA bäst av de tio finalister jag valt ut? På söndag kväll får vi svaret, för då stänger jag omröstningen. Men först måste ni börja rösta, och jag förklarar härmed omröstningen öppnad!

Svårt har det varit och in i det sista har jag flyttat ett antal trissbidrag till och från finalistlistan, men slutligen är det dessa tio trissar som jag placerar i finalen. Jag uppmanade er att vara kreativa och tolka temat fritt och jag ville ha variation på bidragen, och när jag tittar på finalisterna nu är det verkligen en härlig mix av hur en resa kan illustreras! Ett plus vill jag också ge till alla fina ord som ackompanjerat många av fotona, text och foto i kombination lyfter ofta hela intrycket, så njut av bilder och läs orden!

VINSTEN
Vinnaren får ett presentkort från Solresor, värde 3.000 kronor.

FINALISTERNA
Varsågod och rösta, här är de lyckliga tio!

  • 14. Beppan
    En resa i tanken som med de vackraste vykort tar oss med till tre skilda resmål. Klicka upp bilderna i större format, för att göra dem rättvisa.

  • 48. Bilder av livets lust
    En stämningsfull själens resa i soluppgången på en fjärran strand. Jag vill vara där!

  • 51. BP
    En rolig och speciell tolkning som tar oss med på en resa från råvara till matbit - äggets resa!

  • 58. Photos by Storm
    En sann fototrissare som beger sig ut på en resa i busväder, allt för att få dagsfärska bilder. Bra jobbat, med vackert ruskiga bilder! En fysisk resa till Öland.

  • 62. Mikabella
    Vackra bilder som symboliserar drömresan till en grönskande ö, som även blev en själslig resa. Låter underbart, tycker jag som åker till samma ställe själv om ett par veckor :)

  • 65. Hans af Ekenstam
    Ett smart och roligt (och lite nostalgiskt) sätt att symbolisera resandet. Denna attiralj hade ju förr en viktigare funktion än vad det har idag.

  • 80. Vinterhagen
    Fint redigerade bilder från en drömresa till pyramider i främmande land och jag är imponerad av avsaknaden av turister i bilderna, trots att motiven är enormt populära turistmål!

  • 82. LissenTo
    En resa till ett ny värld med ett nytt språk - den underbara fotografins värld! Illustreras naturligtvis av underbara foton och fina ord.

  • 107. Mia/Mina reflektioner
    Livets resa, från början till slut i en triss vars bilder hänger ihop fint med de tänkvärda orden.

  • 113. Sol
    Som hon skriver själv, vem behöver sydligare stränder när man kan njuta av dessa fantastiska vyer på denna resa till vårt grannland. Vackert!

Vilken av finalisterna är DIN favorit?
När du surfat runt bland de tio deltagarna lägger du din röst i formuläret här nedanför. Omröstningen pågår fram till söndag kväll kl 21.00.




LYCKA TILL PÅ OMRÖSTNINGSRESAN!

Hälsar Helena

=>> Psst, på Twitter kommer jag skriva lite statusrapporter, utan att avslöja exakt vem som leder så klart. Så följ gärna @Fototriss där!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer:

Barnens Hjältar sa...

Bra val! Själv röstar jag på Lissen to. Så fin och fräsch blogg och toppen tematolkning!

Pialotta sa...

Jag röstar oxså på Lissen tooooooo meeee:) Måste va hur svårt som helst att vara egen domare för så många bloggsidor.
Trevlig Advent till dig:)