söndag, oktober 31, 2010

Fototriss del 112: Så här ser det ut där jag är idag, del 9

Ja, då kör vi igen, och jag ser fram emot att få följa med er på en resa genom ett höstigt Sverige (och kanske på en och annan tripp utanför landets gränser också) den här veckan! En liten vink om vad som kommer nästa vecka vill jag också ge er - då är det nämligen dags att tävla igen...

VECKANS TEMA
Hur ser det ut hos dig? Är höstlöven gula, eller har alla löv redan fallit? Kanske har den första snön kommit? Det vill jag att ni visar i era fototrissar, för temat är ju det återkommande SÅ HÄR SER DET UT DÄR JAG ÄR IDAG.
Det här är den 9:e gången vi kör temat och
här hittar ni alla tidigare omgångar.

VAR ÄR DINA BILDER TAGNA?
Speciellt vid det här temat är det jättekul att se var alla foton är tagna, så glöm inte bort att fylla i var du befinner dig i undersökningen längre ner. Förra gången var faktiskt alla Sveriges landskap representerade för första gången! Skriv också gärna landskapet efter ditt namn, när du skriver in din länk nedan. T ex Helena, Södermanland Då blir det extra kul att klicka sig runt hos alla och ta en virtuell resa genom landet.

REGLERNA ÄR SOM VANLIGT
1. Visa 3 bilder på veckans tema i din blogg
2. Länka tillbaka till Fototriss, helst direkt till detta inlägg
3. Länka till ditt trissinlägg i MrLinky-formuläret nedan, INTE till din bloggs startsida

Hälsar Helena på Bildbloggerian

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Deltagare i Fototriss del 112: Så här ser det ut där jag är idag
Fototriss Participants
1. @Receptomaten
2. Kjell E/Flanören...
3. Carina@PocoLocoCreativo
4. Gammelsmurfen i Nyehusen
5. isis
6. Axart
7. Glitterboden
8. Maboe, Norway
9. Hedwig
10. LissenTo
11. foto CHIP - Birgitta
12. Barbro S, Västerbotten
13. LaDolceVita
14. Karin, Östergötland
15. Vild-rosen
16. Toves Foton, Tenerife
17. LEna Norgren
18. Nukke
19. Monica o Jacob
20. Photos by Storm
21. Ingrid
22. Milla
23. Vinterhagen
24. Anette
25. Anna
26. Tankebubblor
27. Barnens Hjältar
28. Annelie
29. Jah Hollis, Skåne
30. Princexswe
31. Jack
32. Hans af Ekenstam. Västragötaland
33. Lena på Nygårds/Gästrikland
34. Mia/miloa
35. Pysselfarmor
36. Marmeladen
37. Misswhatsit
38. emma
39. Qehenne
40. Skogsfrun i Dalsland
41. akson foto - Skåne
42. Dagarna - Stockholm
43. Fossing - Blekinge
44. Mias Sida, Skåne
45. Hedwig - rätt länk
46. Misswhatsit
47. Yvonne
48. Kerstins foto
49. Rantamor-På Näthinnan
50. Bella
51. Rantamor-På Näthinnan
52. BP - Östra Svealand
53. Rajson
54. MosterMa Bohuslän
55. Carpe Diem
56. Johanna (en liten paus)
57. Lena Rollmar
58. Pia - Stockholm
59. Var Dag ett Äventyr
60. Cecilia Artista
61. Annika Persson
62. mindag-k Medelpad
63. SoF - Västergötland
64. Cecilia/svengland
65. Tant Otto
66. Hasse A. Norway
67. marrimoster
68. Ingridspotpurri
69. Anneli - A'la Foto
70. Kvasthilda, Lappland
71. annamis
72. Ann på livsbloggen
73. Yvonne i Sörmland
74. Gärdsmygen - Halland
75. Monkan
76. PierrePox
77. Yevonde
78. Mikabella
79. Anna-Karin-flottebo-västergötland
80. Beppan - Norrbotten
81. imsy
82. Nattsyrran
83. Mimmione; Halland
84. Lenas Röda Fotoram - Gästrikland
85. Pialotta
86. Anette74
87. PixelpajPhotoblog
88. infing funderar
89. Anni
90. Micke Värmland
91. Saras land
92. ett Maxat ställe
93. MosterMaBohuslän
94. Nina Sommar, Västergötland
95. Jeckan
96. BirgittaB
97. Marie Leya - Småland
98. JennyH Värmland
99. Limeblossom - Värmland
100. Anne-Lie
101. Inne & Ute
102. MMS - Västmanland
103. Mad World
104. Bittens bilder
105. Anna - Ångermanland
106. Gunsside, Norway
107. Skogstrollettycker
108. Veronica - Gästrikland
109. Tinezza
110. VinterVild
111. Lisa's Fotoblogg
112. Monika
113. Ulla Laiho
114. Erik "Semlan"
115. Frida - Fremantle, Australien
116. Tantalla, Bagarmossen
117. Lotta
118. Långt borta och nära - Dalarna
119. vargkatt - lilla stockholmsförorten
120. banglacissi
121. Bokmalen/V-botten
122. Lusthuset
123. Irkirk
124. Cina Dalarna
125. Bilder och Babbel
126. Halloj världen! /Inger
127. Hanna, Värmland
128. JennyH Värmland
129. Verografen
130. Carola - Bahamas
131. Jenny, strax norr om Stockholm
132. Gunvor
133. VinterVild - Stockholm
134. Marina Kreta
135. Anki-itte
136. Mia / Mina reflektioner / Norrbotten

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

VAR HAR DU TAGIT DINA BILDER? Svara här nedanför.



18 kommentarer:

Annelie sa...

ÅÅåååååååååååh vad kul att Fototriss är tillbaka!Återkommer med foton, jag har ett "uppdrag" idag...... kul!

Anonym sa...

Kul att Fototriss är tillbaka.
Återkommer med bilder från dagens äventyr.
En reflextion! Veckans tema är "SÅ HÄR SER DET UT DÄR JAG ÄR IDAG", det blir missvisande då folk lägger bilder från lördagen, eftersom fototrissen börjar på en söndag.
Ha en underbar söndag alla

Tove sa...

Vad roligt att Fototriss är igång igen! :)
Cina ovan har ju rätt! Fast nu är det försent eftersom jag redan lagt upp min triss... eller !?
Trevlig söndag!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>> Annelie: härligt att du är glad över att trissen är igång igen :)

>> Cina och Tove, eftersom jag avslöjar temat på lördagen kan man ju ta sina bilder redan då, så det är helt okej att det blir bilder från lördag och framåt :) Man kan egentligen säga att trissen börjar på lördagar numera, då temat offentliggörs, men att man inte kan börja lägga upp sina bidrag förrän på söndagarna. Man har ju dessutom hela veckan på sig, så det kommer ju även att finnas bilder från andra dagar den kommande veckan. Huvudsaken är att man tar nya bilder just för temat.

Barnens Hjältar sa...

Kul med omröstningen :-)

Jah Hollis sa...

Då har jag lagt in några snapshots från nattens festligheter.
Nu måste jag snabbt som ögat ta mig till stationen för att ta tåget till dagens jobbande.

Misswhatsit sa...

Så roligt att trissen är igång igen!:)
Jag har lagt in två inlägg eftersom jag länkade fel första gången.:(
Ha en riktigt skön söndag!

Unknown sa...

Morrn.

Synd att du visar temat "för tidigt"
det syns ju på bilderna att det finns sådana som inte är tagna I DAG.

Då är ju hela ide´n fel eller?

Mina bilder togs i dag vid kl. 14.30 ca.

Ha de bra.

Hasse A

Ann sa...

Roligt med Fototriss igen och nu finns bilder från mitt skåne att beskåda.

Jeckan sa...

Första gången jag hänger på. Kul grej!

Birgitta sa...

Ett tag sedan jag var med. En triss från Norrbotten blir mitt bidrag.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>> 08-an i exil: Fast inte blir väl idén fel om det finns bilder från andra dagar än söndagen? Temat gäller ju inte enbart söndag utan en hel vecka, från lördag när jag berättar om temat, fram till nästa lördag. Så det kommer ju även komma bilder från mån, tis, ons, tors osv också och de är ju inte mindre rätt än söndagsbilderna. Som jag skrev här ovan - det som är viktigt är att bilderna ska vara nytagna för temat. Sen vilken dag under gällande vecka bilderna är tagna spelar ingen roll :)

VinterVild sa...

Första gången jag har hittat hit, kul!

Erik "Semlan" sa...

Roligt att Fototriss är tillbaka! Fick ihop en lite annorlunda triss från söndagen... ;-)
Ska "vässa" kameraögat för den kommande tävlingen. :-)

Jenny sa...

Nu finns det ett mitt i veckan-bidrag hos mig!
[Jag förstår för den delen inte riktigt diskussionen kring vilken dag bilderna är tagna, temat pågår ju under hela veckan. För mig blev "idag" en onsdag men jag tror inte någon hade kunnat säga emot om jag hade påstått att bilderna togs i söndags... :)]

VinterVild sa...

Nu har jag lagt upp mina bilder, länkar direkt till inlägget.

Kom gärna förbi!

Marina pa Kreta sa...

Första gången jag är med i en tävling med mina bilder. Åhh, vad spännande!

Maria sa...

Bilder här: http://www.13september.se/fototriss-sa-har-ser-det-ut-dar-jag-ar-idag