söndag, juni 27, 2010

Fototriss del 100 - TÄVLING

Nu startar den hundrade omgången av Fototriss, nästan på dagen två år sedan jag startade trissen. Det har varit fantastiskt kul och jag har fått så mycket positivt tillbaka från alla er deltagare. Så nu ställer jag till med en jubileumstävling med riktigt fina priser! Och inte bara vinnaren får ett pris, utan både tvåan och trean kammar också hem vinster värda namnet.

Läs historien om Fototriss i Foto för allas stora artikel här >>

VINSTERNA
Jag kan stolt presentera min samarbetspartner i den här tävlingen - Photowall - som bidrar med tre toppenfina priser:

1:a pris. Ett presentkort, värde 2 500 kr
2:a pris. Ett presentkort, värde 1 500 kr
3:e pris. Ett presentkort, värde 1 000 kr
Ev vinstskatt betalas av vinnaren.

Fototapeter,   tapeter & canvastavlor - Photowall.se
Hos Photowall kan du t ex beställa fototapeter och canvastavlor från dina egna foton eller låta deras konstnärer och grafiker förvandla din bild till ett konstverk! Besök deras hemsida och se allt de har att erbjuda. Perfekt för fotointresserade trissare!


TÄVLINGEN
Tävlingen är öppen fram till tisdag 29/6, så alla som lägger upp sina bidrag och länkar senast under tisdagen har en chans att gå till final. (Det går som vanligt bra att vara med utom tävlan resten av veckan.) Jag väljer ut ett tiotal finalister och därefter blir det omröstning där vinnarna koras av er som röstar.

Jag har inga ambitioner att bedöma bidragen professionellt, utan jag väljer de finalbidrag jag personligen tilltalas lite extra av. Det kan vara att bilderna är vackra och snyggt fotograferade eller att hela trissen känns genomtänkt och genomarbetad. Eller kanske att det är en triss fylld av humor. Så var kreativa och ge mig variation :)


TÄVLINGSREGLER
1. Lägg upp tre bilder på temat i din blogg

2. Länka tillbaka till detta tävlingsinlägg

3. I ditt inlägg ska du även länka till Photowall som bidrar med vinsterna: www.photowall.se
(gäller inte om du är med utom tävlan). Du kan t ex kopiera bilden på deras logga här ovanför och sedan länka via dem, eller länka bara i text. (Photowall länkar också tillbaka till alla via Twingly, se länk på deras förstasida)

4.
Slutligen skriver du in länken till dina trissbilder i Mr Linky-formuläret nedan. OBS - enbart direktlänkar!


Lycka till alla jubileumstrissare!

Helena på Bildbloggerian

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Deltagare i Fototriss del 100: Ett, två, tre
  • Theme of the week is One, two, three
  • Fototriss = show 3 photos on the given theme, then sign in to Mr Linky below. For more information in english, CLICK HERE

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Andra om , , , ,

29 kommentarer:

Kjell E sa...

Trevligt med lite spänningsmoment.
Kul att gå in till alla kreativa fotografer.
Hoppas du håller ut till nästa jubileum- 1000 trissar!

B i r g i t t a sa...

Grattis till de första 100!
Strongt och för oss jättetrevligt :)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Kjell: Haha, jag vet inte riktigt om jag orkar hålla liv i Fototriss till omgång nummer 1000 :)

>>Birgitta: Tack snälla du!

Pillargontanten sa...

Jag är med.
Tack för ett härligt söndagsnöje, jag, som vaknade tidigt idag, av en fluga.... Behövde någa härliga trissar att kika på :O)
Tack, för att du gör det möjligt!

Monica sa...

Söndag är veckans bästa dag :)

Ann sa...

Hakar på Fototriss efter att ha varit borta ett bra tag.

Axart sa...

Självklart är jag med!

Boel sa...

Så kul och så svårt!

Ingrid sa...

Så kul med en jubileumstävling, den vill man ju inte missa!

Kram och tack för att du orkar hålla igång trissen.

Kram Ingrid

Pialotta sa...

Trevligt Helena.. Valde mellan två så olika triss, men till slut så blev det denna jag visar:)
Lille Wilmers upptäcksfärd hade oxså passat.. men han var med i bilduppdraget i går:)
Så roligt med många olika fotogrupper, men din och Tisdagstema har jag följt längst:)
Ha de fint det är ju Sommar:)

ormbunke sa...

Kul med en jubileumstävling. Började 2008 då jag var med i Trädgårdsbloggen. Har tyvärr ingen statistik från den tiden.
Mina fototriss då var oftast collage. Men de har jag som väl är sparat. Det är inte många fototriss jag missat. Ha de gott och en god fortsättning.Anita

Pia sa...

Hoppas det funkade! Har totalt missat detta tidigare så i helgen fixade jag en blogg för att kunna delta. Super bra idé och initiativ.
Ha de gôtt
Pia

Ingrid ♥ sa...

Hej !!
Har inte varit med på någon vecka.
Men nu är mitt bidrag på plats.
Alltid härligt med tävlingar.
Kram Ingrid

Halloj världen! /Inger sa...

Jag missade först att länka till Photowall också, men nu är det gjort!

Jag måste erkänna att jag inte läste tävlingsanvisningarna först men när jag såg att alla andra länkade började jag misstänka något...

Hoppas att det inte är försent. Jag vill ju ha chansen att vara med i tävlingen. Att jag sedan knappast har en chans är ju en annan sak! :)

Anonym sa...

Hej Helena kul med en till triss...jag valde en repris i Rumptrissen när jag var i spanien.
Men min första inlägg blev fel skriv två me å...men sen när jag skulle lägga in nytt så "skjuter" d bara bort d som är rätt...

Ha d gott och tack för att du orkar hålla på med din fototriss...alldeles förbaskat kul.

Rantamor På Näthinnan.

http://rantamor.blogspot.com

Nilla sa...

Kul med tävling igen. Jag har ju inte varit så flitig på trissen, men det är mycket med jobb, barnbarn och pappa. Nu ska vi dessutom flytta snart. Men sen hoppas jag att det ska bli mer tid över för både trissen och bloggen. Missade att länka till Photowall i går, men nu är det gjort. Så jag hoppas att jag får vara med i tävlingen.

Hoppas att ni hade fina dagar uppe i Hälsingland.

Gbgmamman sa...

Vad kul med en tävling. Har försökt att vara kreativ när det gäller mitt bidrag. Har fått försöka att övervinna min rädsla också, så jag är ganska nöjd och framförallt stolt! =)

Erik "Semlan" sa...

Mitt bidrag dröjde lite... Men såklart jag vill fira jubileumet och delta i den spännande tävlingen. :-)
Snyggt jobbat, hålla liv i temat 100 ggr. Grattis!

Jah Hollis sa...

Nu är mitt bidrag till högtidsdagen inne. Tyvärr blev det inte riktigt som jag tänkt mig, men det blir inte bättre.
Hoppas du vill och kan fortsätta att hålla Fototriss igång, för det är en inspirerande utmaning. :-)

Kerstin sa...

Grattis till 100! Du gör ett kanonjobb och har alltid inspirerande teman och utmaningar till oss. Tack för att du håller igång och hoppas att du fortsätter länge till. :)

Artlover sa...

Efter en lång tids frånvaro ställer jag upp i 100 ggr. jubileumstävlingen. Här har du mig igen som vill fira din triss. Grattis!:-)

Maria C. Dunder sa...

Första gången jag är med eftersom jag inte fotat (förutom "vardagsbilder" med kompaktkamera) på ungefär 10 år. Nu har mitt gamla intresse blommat upp igen och ni kommer se mig här fler gånger.

DAHLARNA sa...

Nu har jag äntligen hunnit med att göra mitt bidrag till Fototrissen & till tävlingen! Det firas bröllop hos mig! Välkomna!

Monkan sa...

Grattis till en lyckad idé! Jag deltar igen efter att ha "fallit bort" de senaste gångerna. Hoppas att du orkar fortsätta ett tag till i alla fall! :-)

@Receptomaten sa...

I skrivande stund är det 118 deltagare! *VåGeN*
Grattis till omgång 100 och tack för det enorma jobb du lägger ner på detta!

Jah Hollis sa...

Jag är ingen strandmänniska (det är 26 grader i Malmö i dag annars) så jag lade in en ny variant på min tidigare triss. Om någon nu orkar kolla in den.

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

I sita minuten kom jag på att jag hade glömt bort att göra fototrissen. Men nu är den klar :)

Susanne sa...

Näpp, trots att jag var först (det vet du Helena vad det gäller) så var jag försenad för att kunna delta i tävlingen. Men vad gör det? Jag publicerar som vanligt mina trissbilder långt efter den stora ruschen och är nöjd med det. Dessutom blev det bilder från det förtida firandet på ett annat jubileum: det från min egen hemstad som är på gång att fylla hundra år.

Susanne sa...

Och jisses vad mycket du har att göra nu! Så många bidrag att kolla igenom och av dem välja ut tio. Antar det tar sin rundliga tid.