söndag, oktober 04, 2009

Veckans Fototriss: Inspirationskälla


Ja, den här veckan hade jag ingen inspiration alls när jag skulle fundera på vilket tema jag skulle ge er. Jag har funderat och funderat och tittat på min lista med tänkbara teman, men inget kändes bra. Så då blir det just inspiration det får handla om den här gången.

VECKANS TEMA
Ledordet för den här omgången blir INSPIRATIONSKÄLLA. Bilden här ovanför visar något som ger mig fotoinspiration - min lilla flicka. Men vad ger dig inspiration? Fotografera och dela med dig till oss andra, så kanske även jag kan få mer av den varan till nästa vecka :).

REGLERNA
1. Visa 3 bilder på veckans tema
2. I ditt inlägg ska du länka tillbaka till Fototriss, gärna direkt till detta inlägg
3. Skriv DIREKTLÄNKEN till ditt trissinlägg i formuläret nedan EFTER att du publicerat dina trissbilder

För mer information om Fototriss och reglerna - läs här eller i högerspalten.

Hälsar Helena på Bildbloggerian & Bildbloggerians dagliga

: : : : : : : : :

::>> En ny TILLBAKABLICK för oktober är nu upplagd i Bildbloggerian. Vill du vara med - klicka här!

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Deltagare i Fototriss del 65: INSPIRATIONSKÄLLA
  • Theme of the week is INSPIRATION
  • Fototriss = show 3 photos on the given theme, then sign in to Mr Linky below. For more information in english, CLICK HERE.
1. En Autografsamlares Värld
2. Princexswe
3. Bokmalen
4. Den Passionerade Trädgårdsturisten
5. Helena Kulle
6. Marie Leya
7. Kadermo
8. Cumulunimbus
9. isis
10. Margareta-Fotomix
11. foto CHIP
12. Jah Hollis
13. Mona
14. A'la Foto
15. Susannes fotoblogg
16. ElinsPhoto
17. Anette
18. cat
19. Pärleporten
20. Gärdsmygen
21. Annas Photoblogg
22. CamillasFoto.se
23. Anna
24. Gunvor
25. Carina/sinneskatten
26. Paula
27. Amanda
28. Bildgatan-Avs. Margareta
29. Sigfrid
30. Gammelsmurfen
31. Maria Berg, Sweden
32. Kimaneros Fotoblogg
33. Kjell E, Flanören...
34. Frida
35. Mamma Russin
36. Tankebubblor
37. Sarahs Bildbloggeria
38. Barbro S
39. Mia
40. akson foto
41. LissenTo
42. Mad World
43. Saras land
44. Helén
45. Bruno Beige
46. Fotonissa
47. Hasse A
48. Sandras konst
49. misswhatsit
50. Munin
51. GOLDIESMATTE
52. Rajson
53. anne-lie
54. photosfromfrida
55. hem ljuva hem helena
56. Vardagstugg
57. Pialotta
58. Kerstin
59. Lasseivomma
60. AnnaKK
61. veronica-ifokus
62. Cecilia/svengland
63. ormbunke
64. Marie Carpe Diem
65. Ingrid - London
66. Grått bo
67. Nina Xi Fotoblogg
68. Kaxi
69. Ingrid
70. Hannas vardag
71. Anna
72. Signes window
73. Emma
74. 3kärlekar
75. Erik "Semlan"
76. Fotocilla
77. ELLAS INSPIRATION
78. LEna Norgren
79. BP
80. Charlotta
81. Bilder Av Livets Lust
82. Irrhönan
83. TiniTott
84. Jack
85. ALiCE med ICE
86. Lusthuset
87. Lena
88. Mia
89. Photos by Storm
90. Vivianne Dupont
91. Anni
92. Rebecca
93. Moas lovely..
94. Rijo
95. Ninni/fotografia
96. Anna Hammar
97. Magdalena
98. Lillaviola
99. Kvasthilda
100. LaDolceVita
101. Yksi - för god att kolsyra...
102. Birgitta
103. Mikabella-Vägen till lycka...
104. miccar
105. Erika-foto-mode-pyssel
106. Annika på Rubinara
107. Ingridspotpurri
108. Stina
109. Eva-Marie
110. Helena/Pysen73
111. Monika
112. Nukke
113. Trebarnslandet.se
114. Sofia
115. Kullagulla
116. Sue
117. Bibbi
118. Lelin
119. AnnA
120. Bluewhiskey
121. twiggy

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.

20 kommentarer:

En Autografsamlares Värld sa...

Min dator hackade och krånglade när jag skulle posta min länk så jag kanske har råkat posta den så där 50 gånger nu. Förlåt isf

NatureFootstep sa...

vilka ögon på din inspirationskälla, så stora o fina. :)

Margareta sa...

Visst blir man uppfylld av sina barn de värmer hela kroppen. En stor glädjebägare och inspirationskälla. Margareta

foto CHIP sa...

Det var den näpnaste lilla inspirationskälla man kan tänka sig :)
Poserar redan :)

Jah Hollis sa...

Det var en söt bild på dottern.
Efter att ha stått över förra veckan kommer jag tillbaka denna veckan med några inspirationskällor.

Paula sa...

Vilken fin bild.

Lusthuset sa...

Det kan jag gott förstå, för underbarare inspiration kan man knappt hitta. Vilken fin bild på din lilla flicka. Ha en skön helg så skall jag tänka efter vad som inspirerar mig mest...Hrm som om det vore svårt....ja, du får väl se. Kram!

AKO sa...

Så otroligt charmig! Jag tror att du har fått en liten tänkare till familjen! ;)

Unknown sa...

Morrn.

Mina bilder på plats.....

Man kan få inspiration av så mycket...

Ha de bra.
Hasse A

Pialotta sa...

Så klart din lilla goa tjej tar all din uppmärksamhet och får dig att knäppa massor av minnen för livet:-)

Veronica sa...

Så otroligt söt bild på din lilla goa dotter =)

OF SPRING AND SUMMER sa...

Så otroligt söt. Jag förstår att hon är en stor inspirationskälla! Här är mitt bidrag till temat. Ha det så bra. Ingrid

Erik "Semlan" sa...

Först när jag tittade in och såg den söta bebisen och veckans tema i morse tänkte jag, lätt, lämnar snart in. Så började jag tänka på begreppet inspiration och då blev det knepigare... Blev en triss till slut ;-)

Charlotta sa...

Åhh, den ljuvliga bebisen förstår jag är en fantastisk inspirationskälla. Inte bara till fotografering. Småbarnsåren är fantastiska men jobbiga, sen blir det bara bättre och bättre. Utom när det gäller posering. Det är min ringa erfarenhet. Om femton år kanske du också har en trulig tonåring som alls inte vill vara med på bild. ;) Och då får man låta sig inspireras av annat runt omkring - eller hur?
Önskar dig och din flicka en underbar vecka.

ViDu sa...

Jättebra tema. Det var svårt att välja bara tre.

Anna Hammar sa...

Det finns så mycket som inspirerar till att fota vålkommen in och kolla mina favoritinspirationer..

Eva-Marie sa...

veckans tema är fantastiskt bra! Gillar när man kan tänka efter lite. Ha en bra vecka.

Lina sa...

söööt!

AnnA sa...

Hej Helena!
Jo, det är klart att barnen är en källa till inspiration, men när de blir lite äldre flyr de gärna kameran - iallafall mina.
Så jag valde ut tre damer, som följt mig genom livet och inspirerat mig med bilder och i trädgården och annat.
Det blev rätt så mycket text också, men det hoppas jag inte gör så mycket.
Ha det bra!
hälsn
AnnA

maria sa...

snygga bilder :)