söndag, september 27, 2009

Veckans Fototriss: Utblommat


Det här var det tema jag hade i min blogg när alla valde sin egen röda tråd i Gissa temat-omgången, men jag tycker det vore kul att se det hos alla er andra deltagare också.

VECKANS TEMA

Nu när vi är mitt i hösten ska ni leta efter det vackra i något som egentligen haft sin tid. Ni ska fotografera resterna av sommarens blomning, inne eller ute - för temat som gäller denna vecka är UTBLOMMAT. Ett tema jag ser fram emot, för på något sätt blir blommorna nästan ännu vackrare och intressantare på bild när färgerna bleknar och de börjar vissna och torka. Håller ni med mig?

REGLERNA
1. Visa 3 bilder på veckans tema
2. I ditt inlägg ska du länka tillbaka till Fototriss, gärna direkt till detta inlägg
3. Skriv DIREKTLÄNKEN till ditt trissinlägg i formuläret nedan EFTER att du publicerat dina trissbilder

För mer information om Fototriss och reglerna - läs här eller i högerspalten.

Hälsar Helena på Bildbloggerian & Bildbloggerians dagliga

: : : : : : : : :

PS. Nu är det sista chansen att vara med i septembers Tillbakablick i Bildbloggerian. Den 1 oktober lägger jag upp nästa Tillbakablick, för den som vill vara med. Uppdatering: oktober finns nu här, välkommen!

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Deltagare i Fototriss del 64: UTBLOMMAT
  • Theme of the week is FADED FLOWERS
  • Fototriss = show 3 photos on the given theme, then sign in to Mr Linky below. For more information in english, CLICK HERE.
1. Marie Leya
2. Kadermo
3. Vivianne Dupont
4. Helena Kulle
5. Gunvor
6. Thorgun
7. Pialotta
8. Dahlarna
9. foto CHIP
10. Princexswe
11. Johanna - Fotoblogg!
12. Bokmalen
13. Eva B, med bonus
14. A'la Foto
15. Bo på Ormberget
16. Flisan
17. Monkan
18. Nukke
19. Kimaneros Fotoblogg
20. Anette
21. Pia
22. JohannaDESIGN
23. SebbeSula
24. cat
25. Barbro S
26. akson foto
27. LissenTo
28. ElinsPhoto
29. Helén
30. Ulrica
31. Kerstin
32. Magdalena
33. Mad World
34. Jack
35. Anni
36. Mia
37. Pärleporten
38. CamillasFoto.se
39. Lasseivomma
40. Tankebubblor
41. jeanette
42. 3kärlekar
43. isis
44. Hero
45. kaxi
46. Zippo
47. Ingridspotpurri
48. Annika
49. Cumulunimbus
50. BP, Sweden
51. Denise
52. oboymaria
53. veronica-ifokus
54. ELLAS INSPIRATION
55. Grått bo
56. Photos by Storm
57. twiggy
58. Tuss / Omkring
59. Lilett
60. sinneskatten
61. Cecilia/svengland
62. HelenJ
63. Emma Van Dutch
64. Rick J
65. Wickan
66. Moas lovely..
67. Erikas Foton :)
68. Krister Book
69. Gärdsmygen
70. vita villan
71. @nemonen
72. Landinskan
73. Mia
74. Fröken S
75. Mitt i Fågelsången
76. Frida
77. Erik "Semlan"
78. Ingrid - London
79. Saras land
80. Carina
81. Mia
82. WHATTHEFUCKDOTCOM
83. Charlotta
84. anne-lie
85. Signes window
86. Doglady
87. AKO
88. Inne&Ute
89. elena cn
90. Fairy
91. Emma
92. NattSyrran
93. misswhatsit
94. Ninni/fotografia
95. NatureFootsteps vägkant
96. Ina
97. Bildgatan-Avs. Margareta
98. Anna
99. Maria Berg, Sweden
100. Bilderisten
101. Helena/Bildbloggerian
102. Lusthuset
103. christina
104. Wicca
105. Margareta-Fotomix
106. Mikabella
107. Trebarnslandet.se
108. AnnA
109. Miccar
110. Majsan
111. Solvarma Irene på nattkröken
112. Bluewhiskey
113. Sara
114. Hasse A
115. Kristallina
116. ormbunke
117. Bibbi
118. Joella
119. ALiCE med ICE
120. Lena Norgren
121. photosfromFRIDA (:
122. Lottabloggen
123. Lottabloggen
124. Mona
125. Kjell E, Flanören...
126. Helena/Pysen73
127. Vildvittra
128. christina
129. Erika-foto-mode-pyssel
130. Lillmonster
131. Pysseltimmen
132. Karolina
133. Fotonissa
134. Milla
135. |k a t t i s d a g a r|
136. Artlover
137. MMS
138. Emsvardag
139. Birgitta
140. AH
141. Kvasthilda
142. Tobholm
143. LaDolceVita
144. Wojtan
145. Vardagen enligt Anna
146. Lelin
147. skatemariah
148. Sandra
149. Mathew
150. Sommarfröken
151. Susannes fotoblogg

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.

Andra bloggar om , , , ,

12 kommentarer:

Pialotta sa...

Underbart blomfoto fast den är lite så där utblommad:-) /Pialotta

Barbro S sa...

Tack Helena för att du väckte min blick för skönheten hos allt överblommat. Det finns ju hur många motiv som helst, upptäckte jag.

Anni sa...

inser att det blev mer fröställningar hos mig, men vad sjutton, det får väl duga?

jeanette sa...

Kan du ta bort mitt namn 41 jeanette. Råkade länka tillbaka till triss, blev helt enkelt fel.
Vacker utblommad blomma hos dig.

Denise sa...

Hej.
Råkada posta fel adress till mitt inlägg, adressen blev till bloggen och inte till enbart Fototriss inlägget.
Jag ät nummer 52 - Denise och rätt adress ska vara
http://deniiisel.blogg.se/2009/september/fototriss-utblommat.html

vet inte om du har möjlighet att ändra de, ville bara rätta till felet.

Rester till middag sa...

Utblommad var ett perfekt tema såhär i slutet av september. Själv tycker jag att trädgården på många sätt är som vackrast just nu!

Margareta-Fotomix sa...

Äntligen eller om det är för sent att jubla. Bloggen ska nu vara uppdaterad och gå att använda. Nu har jag ett utblommat inlägg också.

Jag vill gärna göra reklam för en viktig sak. Rosa Bandet. 20 kvinnor i vårt land får dagligen diagnosen bröstcancer. En oacceptabel siffra och en massa lidande. För tredje året har jag en nätinsamling tillsammans med cancerfonden. I år heter min insamling "Flera Liv ska Räddas" På Youtube finns ett litet klipp med samma namn. Länken till min insamling är:
http://www.cancerfonden.se/sv/Rosabandet/Stod-oss/Olika-satt-att-ge/Starta-en-insamling/Insamlingar/?collection=1380
Alla uppgifter finns på bloggen.
/Margareta

Unknown sa...

Morrn.

Flott bild, kul tema.

Jag var borta i går så kom lite "efter".
Ha de bra
Hasse A

Mona sa...

Hej Helena! Jag har följt fototriss en tid genom min väninna Christina. Nu har jag precis startat en blogg och känner att jag vill försöka vara med på utmaningarna i fototriss. Förut har jag alltid tyckt att vissna blommor varit fruktansvärt trista, men genom kameraögat har jag upptäckt skönheten. Det är minst lika roligt att fota utblommade som att fota knoppar på våren!

christina sa...

Helena! Jag hade länkat helt fel i mitt inlägg tidigare. Nu är det rätt!

Artlover sa...

Hej Helena! Efter en tids uppehåll är jag med den här gången. Kom med en kommentar vad du tycker på mina vissna blommor, med både ris och ros :-)
Hade fint
Artlover

12 sa...

Картер моста КАМАЗ
Автозапчасти на SKODA
Download programs and games
Info Linking
Linking links
Bitcoin faucet
Auto BLOG