söndag, mars 15, 2009

Veckans Fototriss: Spegelbilder


En spegelbild som förutom att visa en härligt vintrig vy, visar mig själv och Mattias när jag fotar denna trafikspegel som står i en byvägskorsning hemma i Hälsingland.

Omgång 37 av Fototriss är här och uppdraget den här veckan är att ni ska fotografera på temat SPEGELBILDER! Fram med kameran (och kanske en spegel...) och tänk till kring hur ni kan tolka det här temat på bästa sätt.

Använd gärna Fototriss som en fotoutmaning på riktigt och som ett sätt att hitta nya motiv och ny inspiration kring fotograferandet. Visst har man klockrena bilder ibland i arkivet som passar perfekt till temat, men annars är det bara att fotografera nytt för att få till en bra triss =).

Jag vill också passa på att sända ett tack till Tvspelsweb.se som skänkte priset i fototävlingen och som lovat att ställa upp igen med andra användbara fotoprylar, t ex uv-filter, om jag ordnar fler tävlingar. Jättekul!

Jag ser fram emot att se era spegelbilder den här veckan!
hälsar Helena på Bildbloggerian & Bildbloggerians dagliga

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :
Reglerna för att delta är:
1. Du ska visa 3 bilder på veckans tema
2.
I ditt inlägg ska du länka tillbaka till Fototriss
3.
Skriv direktlänken till ditt trissinlägg i formuläret nedan

(länka inte till din bloggs startsida)

Utförlig information om Fototriss finns här och i högerspalten.
: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Deltagare i Fototriss del 37: SPEGELBILDER

Theme of the week is MIRROR IMAGES.
For information in english -
CLICK HERE

1. majalovisahärnqvist - photo
2. norrlänning i fjollträsk
3. Marie Leya
4. lilalili
5. Hasse
6. Hero
7. Carpe Diem
8. Kadermo
9. Mats
10. Samlaren
11. Princexswe
12. Mitt i Fågelsången
13. Solvarma Irene
14. eva b\'s fotofavoriter
15. Baronessan
16. foto CHIP
17. Znogges album
18. Bo på Ormberget
19. Mari
20. Kimaneros Fotoblogg
21. Trebarnsmamman
22. Bobo
23. Fröken Mita
24. SyStEr EvA
25. ELLAS INSPIRATION
26. Mamma Russin
27. Nukke
28. BlackCat
29. akson foto
30. sinneskatten
31. pysen73
32. Cecilia /Svengland
33. NatureFootstep
34. JohannaDesign
35. Photos by Storm
36. Ninni
37. Paula
38. Metalmaid
39. Megera
40. Sarahs Bildbloggeria
41. FruL
42. Lissen
43. Carlbom Photography
44. Annika Lund
45. TIINDRA
46. Ingrid
47. Cissi1
48. Idas foto
49. WHATTHEFUCKDOTCOM
50. Marina
51. TigerHjärta - Jenny
52. Kristallena
53. Mad World
54. Rajson
55. Guldlock
56. Kerstin
57. millarocker <3
58. Erik "Semlan"
59. Zippo
60. Lindha
61. Nettan
62. OverdramatiC
63. @nemonen
64. Proforma
65. Fotocilla
66. Artlover
67. Pialotta:-)
68. Camilla - Rabarbermarmelad
69. Mia
70. Solgudinna
71. Annasphoto blogg
72. EnviroSheila
73. Monkan
74. Birgittas blogg ;);)
75. KerstinJ
76. Vita Stunder
77. Cecilia Artista
78. Ananda, Fotomix fungerar
79. Milla
80. Evas enkla bloggande
81. Dahlarna
82. Fia- neverkeso
83. NatureFootstep-Fotsteg
84. Bokmalen
85. Moas
86. LOTTAM
87. lenawik
88. Ninna
89. Vella
90. A Galaxy Near You
91. Vera in Toscana
92. Bella\'s Web
93. Lairama
94. A\'la Foto
95. Maja - fotografimani
96. Oppa bergåsa
97. Tankebubblor
98. Nollan
99. RAZart
100. TOKMORSAN
101. SysterLilli
102. Sofi H
103. Catherina.SE
104. Valley Girl
105. petralin
106. Goldiesmatte
107. vigfus
108. Ida | 85kvadrat
109. Tekri
110. Ulrica
111. Mattias
112. Hurryville
113. XRob
114. Saras land
115. Vickans fotoblogg
116. Amanda med bilder
117. Duffy
118. Thorgun
119. Lusthuset
120. Maria Berg
121. Anna Hammar
122. Rijo
123. Malin
124. RedPaint
125. Kreativa Drömmar
126. Bollebygdsbo
127. Lena
128. Jah Hollis
129. Nillasblogg
130. Yksi
131. Christer
132. elmida.se
133. TrädgårdsTuristen
134. Epithimia
135. AKO
136. cecbers blogg
137. ormbunke
138. CiliaH
139. Nattsyrran
140. isis
141. Karro
142. Equaltonone
143. Lottie
144. Fröken Fröjdh & CO
145. Emsvardag
146. Kristina - skogsro
147. Millasfoto
148. Ingridspotpurri
149. LottaS
150. PL Funderar
151. Lina
152. Susanne Lindén
153. Johanna M.
154. DaisyAndMe
155. Maria
156. Foto Emil
157. PhotoXpress
158. IQ Badboll
159. Maria
160. monazon
161. Angelica
162. Navelludd
163. CanonFredrik
164. Eva-Marie
165. Petra C
166. Christine
167. Madeleine

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.

Andra bloggar om: , , ,

33 kommentarer:

Unknown sa...

Morrn.
Trafikspegel, jag har inte härmat.
Kul tema
Jag hade tur och fann 3 bilder i
arkivet.

Ha de bra
Hasse

Anonym sa...

Riktigt snygg spegelbild. Önskar att jag hade en sån blå himmel att fota. Hos mig finns nu en katt och två speglar i tre bilder.

B i r g i t t a sa...

Jag plockade fram en spegel och ... det blev ... ja iaf fisk och mittimellan ... fågel var värre :)

Anonym sa...

Ohh. utmaning. Blir till att plocka fram en spegel och kamma sig nu, haha. Kan nog ta ett par timmar innan jag har nått ett resultat denna gång. Hold your horses! :)

Anonym sa...

Det blev bilder jag tog från kajaken i somras. Vackra Näckrosor som speglar sig i vattnet.

Photos by Storm sa...

Välkommen till en plats med naturlig spegel/Lis

Anonym sa...

Nu är bilderna klara, tog bara lite över två timmar, och då hann jag äta frukost under tiden också :)

Välkommen in och kika.

Bitten sa...

Spegelbilder är kul. Bra tema. Svårt bara att hitta bra bilder, som vanligt.

Anonym sa...

Kul tema du hade den här gången!
Jättesnygg bild på trafikspegeln. Där fick
du till det bra.

Ha det så gott // Nettan

anemonen sa...

Mycket klar och tydlig bild på en trafikspegel. Kul motiv.

Anonym sa...

Spegel, spegel på väggen där...

Mina bilder är på plats!
Ha en bra söndag!

Anonym sa...

Tack för att du utmande mig att fota nytt. Lärde mig en hel del på det.

Kristallena sa...

Jätteroligt tema, jag hade redan två bilder och sen kunde jag inte hejda mig utan fotade husets alla speglar.

Anonym sa...

Hej Helena. Vägspeglar finns det inte så många, men visst behövs de. Efter allt strul med bloggar, datorer, så fortsatte det i dag. Jag kom inte in på bloggsida.se och support sa som vanligt att det var min dator. Jag la in mitt bidrag från min gamla Metroblogg som nummer 56. Efter ytterligare en timme med min nätleverantör och avstängd dator. Loggade jag in och nu fungerar Bloggsidas server igen. Jag vill ha mina bidrag i Fotomix och samma bilder finns med två gåger. Fotomix bidrag 79. Du kan kanske ta bort Metrobloggen.
Jag är helt slut efter veckans datorstrul och lusten att ha en blogg har mattats något. Men nu är jag igång igen. Temat den här veckan var roligt. Jag tog två nya bilder och använde en naturbild. Det var svårt att inte själv komma med på fotona. Amanda

Anonym sa...

Nu har jag varit ute & fotat dagsfärska bilder till dagens fototriss! Hoppas att ni alla får en skön söndag! Välkomna till mig!

Husbilen Credo sa...

Snyggt foto Du fått till.
Har varit i Kungälv och fotot mina bilder.
Ha en fin söndag!

Anonym sa...

Vilken underbar bild!! Skoj tema......
/Vella

Veronica sa...

Jag gillar veckans tema och som du säger är det en bra inspiration att ta nya, annorlunda bilder och leta motiv är inspirerande :)

Ha det så bra!

/Vera

Anonym sa...

Man hade kunnat tro att det är utmattning sedan förra veckan men det är faktiskt helt andra skäl bakom att det inte blir någon fototriss från mig den här veckan.

Som referens; Förra veckan: http://onasut.tumblr.com/post/84581497

Anonym sa...

Tack tack tack för veckans ämne, nu fick jag äntligen tummen ur och provade lite saker jag gått och grunnat på. :D

Anonym sa...

Spegelbilder är ett härligt tema, sådana är man ofta ute efter när det ska fotas. Mitt bidrag är en del av ett helt Fotogalleri på 12 nattbilder. Ja jag vet, är lite insnöad på nätter och månar för tillfället. Men det är så kul.

Anna Hammar sa...

en salig blandning av spegelbilder med temat vatten.. välkomna in

Jah Hollis sa...

Två gamla spegelbilder och en ny. Men bara en som är tagen via en spegel. Nu är det strax läggdags inför en hård arbetvecka. Godnatt!

Anonym sa...

Riktigt roligt tema. Har det senaste två trissarna beslutat mig för att försöka ta nya foton, och du har rätt: det är ju mycket roligare! :D
Men det kommer trots det säkert dammas av något gammalt foto från arkivet till trissen någon gång...... ;)

Anonym sa...

Nu ligger dagsfärska triss-bilder i bloggen :)

Anonym sa...

3 speglande bilder ifrån mig...

http://yksi.blogg.se/2009/march/fototriss-spegelbilder.html

Anonym sa...

Har precis hittat hit och hade tre bilder från fjolårets semester i Florens som passade in på temat!

Anonym sa...

Spegelbilder finns hos mig nu!

Angel sa...

Gjorde min debut på fototriss precis.. Mina spegelbilder finns på min blogg. Tack för en grym blogg!

Unknown sa...

jättekul sida det här! jag råkade lägga upp mitt 2 ggr varav en länk är fel. nr 151 är det som är felfelfel.

Susanne Lindén sa...

Jätteroligt tema! Som vanligt får jag "beslutsångest" för vilka bilder jag skall lägga upp! Men nu finns det iaf. färska spegelbilder hos mig.

Amonazon sa...

Sent som attan, men nu är jag också med, (i dubbel bemärkelse), för det slank med några självporträtt.

Petra C sa...

Nu har jag tagit lite spegelbilder och lagt in på fotobloggen min.