söndag, mars 22, 2009

Veckans Fototriss: KRAFT

Ett exempel på något som är fullt av kraft: Kraftledningar

Vad roligt att så många av er tog fasta på min uppmaning förra veckan och fotograferade nya bilder till temat! Det kändes som det var ovanligt många som plockade fram kameran och lät arkivet vila - ett plus i kanten till alla er som tog er tid till det =)

Men nu är det en ny utmaning och det ni ska illustrera med era foton den här veckan är det tävlingsvinnaren Annika på Rubinara som valt. Hennes uppmaning till er är att ni i era trissar ska visa bilder på tema KRAFT. Vad hittar ni som symboliserar kraft? Här finns det tolkningsmöjligheter, så tänk till och Fototrissa av hjärtans lust! Ni har som vanligt på er ända fram till nästa söndag att delta, så ni behöver inte stressa fram några bilder.

Så har jag ett litet tips att avrunda med. Jonas på Bildkanalen håller på att starta upp ett forum för fotointresserade och hans tanke är att forumet ska vända sig till hobbyfotografer/nybörjare som vill lära sig mer och ha möjligheten att ställa frågan som de kanske inte vågar ställa på större forum. Läs hans eget inlägg om forumet >>
Till Hobbyfotografernas forum >>

Ja, det var allt för denna vecka. Lycka till med veckans tema och må kraften vara med er! =)

Hälsar Helena på Bildbloggerian & Bildbloggerians dagliga

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Reglerna för att delta är som vanligt:
1. Du ska visa 3 bilder på veckans tema
2.
I ditt inlägg ska du länka tillbaka till Fototriss
3.
Skriv direktlänken till ditt trissinlägg i formuläret nedan

(snälla, länka inte till din bloggs startsida)

Utförlig information om Fototriss finns här och i högerspalten.

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Deltagare i Fototriss del 38: KRAFT

1. Birgittas blogg :):)
2. Marie Leya
3. eva b
4. Princexswe
5. Kadermo
6. Samlaren
7. Proforma
8. veronica-ifokus
9. Kurator Pia
10. Jah Hollis
11. Fotsteg i Rabatten/NatureFootstep
12. foto CHIP
13. 70% Foto
14. strömma
15. Kimaneros Fotoblogg
16. Trebarnsmamman
17. Anette
18. N som i Norrland
19. Carlbom Photography
20. Carpe Diem
21. Var Dag ett Äventyr
22. Annika Lund
23. lilalili
24. Marina
25. Linda P
26. Photos by Storm
27. Mari
28. Amanda
29. Mad World
30. Villa Sciacca
31. Dahlarna
32. Irrhönan
33. millarocker <3
34. akson foto
35. Lars Johansson
36. Ingrid
37. Finatina
38. Nettan
39. Maria Berg
40. Zippo
41. DuffBlog
42. sinneskatten
43. Hannas vardag
44. Kristallena
45. Fröken Mita
46. Bobo
47. Cissi1
48. Mia
49. Catherina.SE
50. Nukke
51. NatureFootstep
52. Lissen
53. Goldiesmatte
54. Boel_L
55. Metalmaid
56. KerstinJ
57. Wickan
58. Camilla - Rabarbermarmelad
59. WHATTHEFUCKDOTCOM
60. Karin
61. Kerstin
62. Millhunter
63. Randi
64. LouiseWikander :-)
65. Cecilia /Svengland
66. Bollebygdsbo
67. Johan Dalenius
68. Vita Stunder
69. Cecilia Artista
70. Ulrica
71. Erik "Semlan"
72. imsy
73. Solvarma Irene
74. Pialotta:-)
75. Sindri bloggar
76. En Autografsamlares Värld
77. Rajson
78. Lone Wolf
79. Lillmonster
80. A\'la Foto
81. TIINDRA
82. Hero
83. NinnaO
84. Bella\'s Web
85. Saras land
86. ELLAS INSPIRATION
87. Monkan
88. Black Cat
89. Annika på Rubinara
90. FruL
91. Ingridspotpurri
92. A Galaxy Near You
93. LOTTA
94. Anna Hammar
95. Baronessan
96. Fotocilla
97. Idas foto
98. Ylva
99. Herr D
100. CiliaH
101. Jon
102. Fröken Fröjdh & CO
103. Ninni/fotografia
104. Monica
105. Paula
106. Amanda med bilder
107. Famos/Menageriet
108. Avsändare Margareta G
109. elmida.se
110. norrlänning i fjollträsk
111. Nattsyrran
112. Lena
113. Skjutgalen
114. Artlover
115. Navelludd
116. Mamma Russin
117. Margareth Osju
118. Nillasdagar
119. isis
120. Nillasblogg
121. Lokio
122. Mitt i Fågelsången
123. HelenJ
124. Jonas
125. Petra C
126. Lusthuset
127. ursula
128. Blomman
129. Hemma hos Kikan
130. Kreativa Drömmar
131. Christine
132. Maria
133. Sorina
134. kan du blogga johanna?
135. vigfus
136. Confessions of a lovely borderline
137. ormbunke
138. ZimZalabim.se
139. Eva-Marie
140. CanonFredrik

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.


Andra bloggar om: , , ,

28 kommentarer:

Anonym sa...

Kraftfulla bilder finns hos mig! Titta gärna in och kommentera!
Ha en go söndag alla!

Veronica sa...

Nu har jag samlat lite kraft =) Välkommen in.
Ha en fin söndag.

Jah Hollis sa...

Det är inte mycket kraft kvar i mig nu trots min lediga lördag. Snart ska jag lägga mig och sova för att hämta kraft till jobbet i morgon. Tre kraftbilder ur arkivet är allt jag mäktar med denna gången.

Anonym sa...

Hej! Jag gillar kraftledningar som din och kanske blir det liknande sådant från mig till min triss. Jag hittar inte din kontakt här på din sida, så jag skriver här så får du kontakta mig. Jag har ett förslag till tema till fototriss med pedagogiska aspekter inom foto och bild. Du har haft färgkontrast. Det skulle vara kul med lite färglära och jag tänkte på om man kunde ha ett tema om simultankontrast. Jag har en kontaktlänk på min blogg om du vill ta kontakt med mig så berättar jag mera.
Ha en fin söndag!

B i r g i t t a sa...

Jag hade lite krafter kvar - både tankekraft och bildkraft - denna lördagsnatt/söndagsmorgon. Jag bjuder på krafter som givit mig väldigt mycket kraft.
Annars har jag en fin kraftledning också:)

strömmas sida sa...

Nu har jag lagt in mitt bidrag till temat.

Nu ska jag samla kraft och lägga mig *ler*.

Natt/morgonhälsningar
strömma

Photos by Storm sa...

För mig blir det bilder som visar var jag får kraft/Lis

Anonym sa...

"I blommor finns en vänlig blomsterpraktmakt
en skaftkraft
som ger nytt rosenknopphopp
åt gullvivelive.

Flower power."

Min Fototriss tillägnas min husgud, Tage Danielsson.

Maria Berg sa...

KRAFT - vad mycket det finns.
Det var svårt att välja idag.
Hästkraft,
Kraft vad gäller el och energi.
Kraft - som i styrka
En högre kraft ... fast det kanske skall vara högre makt..
Kanske ett nytt tema - HÖGRE MAKT.
Makt är svårt, måste jag fundera lite själv på.
På fotokursen jag var skulle vi fotografera BESVIKEN jag kan avslöja att jag ännu inte lyckat få till det.

Oj, vad jag skriver, skriv-kraft kanske, hihihi
Nej nu har jag i alla fall bestämt mig och lägt ut Växtkraft hos mig.
/MB

Anonym sa...

Klantiga jag har lagt in din länk till mitt inlägg, har lagt upp ett nytt inlägg...så det kan bli...

Anonym sa...

Tack Helan för inspiration att fota för temat. Det är super kul, tycker jag.

Idag blir det foton med min nya kamera, tagna i mitt fönster.

Ha en bra söndag

Anonym sa...

Kraftiga krafter hos mig! Fototriss är en väldigt inspirerande utmaning! Tack för ni finns!

Anonym sa...

Jag säjer som så många fotointresserade.. det här är "skitkul" eller ja så kanske de inte uttryckte det, men så är det;-) bara så svårt att välja ut "bara" TRE.. det finns så mycket, men det är ju TRISS.. så så får det bli:-)
I alla fall finns det lite kraft inne hos mig nu:-) Ha de så gott.. det här ger KRAFT.

Anonym sa...

Det är otroligt så många olika bilder vi har fått sett på temat kraft. Vilken fantasi och så många vackra och bra foton vi har tillsammans.
Amanda

Anna Hammar sa...

Nu har även jag laddat med kraft..välkomna in att kika..ska nu kolla in och samla kraft och inspiration av alla bilder av andra trissare.. ha en härlig söndagkväll

Baronessan sa...

Den kraftbilden här ovan var verkligen kraftfull! Nu har jag kraft på min sida också. Skön söndag!

Jag sa...

Ja, var hämtar jag Kraft ifrån?

Monica sa...

Min tolkning av kraft ....
Tjingeling
Monica

Anonym sa...

Jag är helt kraftlös nu!

Anonym sa...

Hej! Nu är min tolkning uppe för beskådan på min blogg. Nu är jag kraftlös efter alla dessa exponeringar på temat kraft:-)
Hade

Anonym sa...

Jag antar utmaning i kraft...:)

Anonym sa...

Min blogg är uppdaterad - 2 nya och en gamling (nåväl, februari)

HelenJ sa...

Vilken kraftmätning! =)

Petra C sa...

Nu finns det tre kraftbilder hos mig. Välkomna in och kika och kommentera gärna :)

http://petrasfoto.blogspot.com/search/label/Fototriss

Anonym sa...

Det är härligt med kraft och i vilka former de kan porträtteras.

Nu har jag fått en egen bildgata och dit har jag nu flyttat min fototriss och övriga utmaningar inom foto och bild.

http://bildgatan.wordpress.com/category/fototriss/

Avsändare Margareta G

Anonym sa...

Det här var en riktig utmaning, hjärnan har gått på högvarv och ändå är bara 33% av finalbilderna plockade ur mitt eget huvud. :o

Tack för fortsatt bra utmaningar. :)

Anonym sa...

Vilka roliga utmaningar:) Få nog anta en snart:) Ha en fin torsdag!

Unknown sa...

emo-kraft finns att hämta hos mig!