söndag, december 21, 2008

Veckans Fototriss: Mina små juldetaljer 2008


Klicka på bilden för att se vad detaljerna är hämtade från.

Det är dan före dan före dan före dopparedan... och jag hade egentligen inte tänkt ha jultema i Fototriss, det är så mycket fokus på jul ändå överallt. Men sen kände jag att det vore roligt att få se små detaljer av er jul. Nytagna bilder av julen i det lilla.

Julveckans Fototrisstema blir MINA SMÅ JULDETALJER 2008. Var snäll och läs instruktionerna om temat nedan innan du lägger upp dina bilder.

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :
Gör så här: Du ska fotografera tre detaljer av det som du tycker är jul hos dig just nu - alltså inte hela motivet, utan en närbild på en liten detalj av det. Välj själv om detaljerna är hämtade från samma motiv eller flera olika. Om du vill kan du lägga upp en bild av hela motivet/motiven i ett annat inlägg, som du länkar till. Det kan bli en kul extragrej för besökarna som kan då se om de kunnat lista ut vad detaljerna var hämtade ifrån.

Reglerna att tänka på är tre:
1. I ditt inlägg ska du visa 3 bilder på veckans tema
2.
I ditt inlägg ska du länka tillbaka till Fototriss
3.
Skriv direktlänken till ditt trissinlägg i formuläret nedan

(länka inte till din bloggs startsida)

Mer info om Fototriss och direktlänkar finns här och i högerspalten.

God jul på er allesamman!
önskar Helena på Bildbloggerian

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Deltagare i Fototriss del 26: Mina små juldetaljer 2008
(var snäll och läs instruktionerna ovan innan du lägger upp dina bilder)

1. XRob
2. Marie - God Jul
3. Kurator Pia
4. Samlaren
5. Gunvor
6. Bo på Ormberget
7. TIINDRA
8. Proforma
9. DaisyAndMe
10. FotoMolle
11. Karin
12. Veraintoscana
13. veronica-ifokus
14. Bild och Foto\'s fotoblogg
15. Valley Girl i Kalifornien
16. marie roxbro
17. annette
18. Kimaneros Fotoblogg
19. sinneskatten
20. ELLAS INSPIRATION
21. Hurryville
22. Irrhönan
23. åsa gillar rosa
24. Ane Lagerqvist
25. Megera
26. Tankebubblor
27. Paula
28. SyStEr EvA
29. Fia
30. Goldiesmatte
31. Mamma Russin
32. lilalili
33. ela
34. Carro5344
35. Sarahs Bildbloggeria
36. akson foto
37. Karin
38. Jea
39. Erik "Semlan" Kling
40. N som i Norrland
41. Amanda "Mou"
42. Golfhustrun
43. Pialotta:-)
44. Kerstin J
45. Jah Hollis
46. Kerstin
47. Carpe Diem
48. -Anne-
49. Annape
50. Znogges album
51. Fröken Fröjdh & CO
52. Annica
53. Epithimia
54. Camilla - Rabarbermarmelad
55. Ingalill_S
56. Fröken Mita
57. ämmas fotoblogg
58. Amonazon
59. Linda P
60. Rajson
61. Bokmalen
62. Guldlock
63. Annasphoto blogg
64. Ganska lagom tjej
65. Trebarnsmamman
66. Zippo
67. MagicMushrooms foton
68. Monkan
69. AmeliaWatson
70. Zensuell
71. Photos by Storm
72. Solgudinna
73. Emsvardag
74. Cecilia /Svengland
75. Maersta
76. En Autografsamlares Värld
77. Ninni/fotografia
78. UllaMona
79. Karin
80. Kadermo
81. Bella\'s Web
82. Maria Berg
83. petralin
84. Maria Berg
85. Nettan
86. Artlover
87. alacs - Mitt i Fågelsången
88. Hönsakadorran
89. millarocker
90. Anna Hammar
91. Jeepinger
92. Nordqvist.cc - Fotoblogg
93. Helena/Bildbloggerian
94. WHATTHEFUCKDOTCOM
95. Overdramatic
96. gaspedal.blogg.se
97. Photogalen//jeanette
98. Signes Window
99. ursula
100. Nukke
101. Lusthuset
102. Photomix
103. Hannas objektiv
104. Towe
105. Hemm hos Kikan
106. Wickan
107. FruL
108. malin
109. Milla
110. Avsändare Margareta
111. Söndagsbarn84
112. Veronica
113. Jonas
114. Trädgårdsturisten
115. Lairama
116. Elin, elinphoto
117. Ina
118. Amonym
119. Rijo
120. Sess
121. Jo
122. Susannes fotoblogg
123. Karin A
124. Fotocilla
125. ormbunke
126. Petra - i ord och bild
127. Jasmine
128. MMS
129. Princexswe
130. evas fotofavoriter!
131. Linda-Marie
132. Bengavoice
133. Himmel eller Helvete
134. Sarasland
135. | k a t t i s d a g a r |
136. LisaT
137. Cissi
138. Jamie
139. Gunilla
140. marrimoster
141. kalltkaffi
142. AnFo
143. Cina
144. Fröken S
145. Boel_L
146. kan du blogga johanna?
147. MillaLi
148. Kristina
149. Fotobloggen
150. isis
151. Eemeliie
152. Tilde
153. Sol
154. phoebe
155. dahlarna

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Theme of the week is: My christmas details 2008
For information in english - CLICK HERE

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



I del 8 av Fototriss var det också detaljer som tema: Tre detaljer.
Andra bloggar om: , , , ,
,

31 kommentarer:

Proforma sa...

Oj, vad det strulade med att lägga in bilder idag! Ny äntligen gick det så nu har julen kommit till min blogg! God Jul!!!

Veronica sa...

Jag har fortfarande inga riktiga julkànslor hàr i Italien. Bara nàgra smà detaljer som jag fick med i veckans fototriss!!

God jul!!!

Anonym sa...

Hos mig önskar tomtefarfar en god jul till alla fototrissare!

Anonym sa...

Dagens tema var svårt, men roligt! Vi har inte särskilt mýcket julpynt hemma, så jag hade svårt att hitta detaljer, men riktar man in sig på det ät- och drickbara så blir allt enklare.:)
Jag önskar alla en riktigt god jul!
//Fia

Anonym sa...

God jul!
Nu finns mitt bidrag uppe. Den här veckan var det lite svårt

Mandy sa...

Min mamma har tagit ned alla julsaker pga renovering, men jag lyckades fixa till det ändå med tre bilder! Hoppas ni gillar dom.

Anonym sa...

Nu finns det detaljer från min Jul:-)
Välkommen in/Pialotta

Jah Hollis sa...

Svåraste tema hittills för en som knappt har en antydan av julighet hemma. Men visst, ett och annat på temat lyckades jag skrapa ihop.
God jul!

Anonym sa...

jag har ju ingen bra kamera!
GOD JUL!

Photos by Storm sa...

Nu finns lite juldetaljer hos mig. God Jul vill jag önska er alla/Lis

Anonym sa...

Nu har jag också lagt upp bilder.

Maria Berg sa...

Här blir det en doftande blommande jul med ovanliga sorter. Titta gärna in, MB

Anonym sa...

God jul alla!

Anonym sa...

Mitt första bidrag till fototriss - kände inte till konceptet förrän häromdagen!

Anna Hammar sa...

Klurigt tema när man knappt julpyntar men några detaljer blev det. Välkommen att titta in!

Anonym sa...

Inte helt lätt att ta närbilder. Det jag har lagt upp får duga. Men många här har lyckats jättefint med sina bilder.

Hanna sa...

Jul i vårt hus

The Primetime family sa...

Mycket inspirerande tema!

Anonym sa...

Seg dator och en massa strul :(. Missade min adress första gången jag och fick testa igen. Har du möjligt kan du väl plocka bort mig från plats 112 där länk saknas.

Kul tema förresten :)
God Jul!

Elin, Elinphoto.se sa...

Jag är sen så sen men jag VILL vara med.
Så här kommer mina bidrag; Bättre sent än aldrig... hoppas jag :-)!

Julkramar // Elin

Anonym sa...

Nu har jag lagt upp bilder....fast en är nog egentligen diskvalificerad med tanke på att det skulle vara detaljer som gäller.....men men man tager vad man haver...=)

Anonym sa...

Nu ligger mitt första bidrag uppe!Kika gärna in och säg hej

Jo sa...

Vi firar första julen ute i vår sommarstuga och har av förklarliga skäl inte så mycket pynt ännu, men tre detaljer lyckades jag få till ändå!
God jul! :)

Anonym sa...

Hux flux kan jag inte se alla som lagt upp sina trissar - alltså alla länkar är puts väck. Vet du vad som har hänt???

Anonym sa...

Nu är dom där igen...

Bengavoice sa...

Julstökigt värre hos Bengavoice. Men skam den som låter stress och stök hindra en fototriss. Nu är även mina juldetaljer på plats.

Gunilla sa...

Mitt första försök med fototriss. Hoppas att det blir rätt.
Första andra och tredje= klar
Vet inte om det funkar.

Gunilla sa...

Ta bort 139 , 140 det är inte rätt länkat- Jag finns på 141.
Det var svårt att hitta rätt.

Anonym sa...

Bättre sent än aldrig.
Här kom nu mina jul detaljer.
Hälsningar
Cina

Sol sa...

Bedre sent enn aldri sier jeg også.... ;-} Jeg har lagt inn mitt juledetaljbilde.....

Anonym sa...

Bättre sent än aldrig... Hoppas att er julhelg har varit superskön & mysig!