lördag, februari 14, 2015

Fototriss del 291: Se upp!

Välkommen tillbaka! Nu är det dags för en fotoutmaning där ni får vända blicken uppåt och detta tema kommer ni kunna trissa på flera gånger, då jag ska ha semester i ett par veckor.
 
VECKANS TEMA...
... är SE UPP! Vänd kameran uppåt och fotografera det du ser när du höjer blicken. Eller kanske din tolkning av temat spelar på uppmaningen att se upp, en varning för något? Tolkningen är som vanligt fri -  så var kreativ, passa på att ta en fotopromenad och ta nya bilder och se vad resultatet blir.

Fototriss finns som vanligt även på Instagram. Använd hashtaggen #fototriss om ni lägger upp bilder på aktuellt tema på ert Instagramkonto. Följ @Fototriss där för att läsa mer.

REGLERNA
  1. Visa 3 bilder på temat i din blogg
  2. Länka till Fototriss, direkt till detta inlägg
  3. Skriv in direktlänken till ditt inlägg i formuläret nedan
Lycka till med fotograferandet och glöm inte bort att besöka varandra och titta hur andra har tolkat temat!

Den 7 mars återkommer jag med nästa tema och då har jag både hunnit med att förbereda för en resa till Karibien, att njuta av semestern där och komma hem igen till gamla Svedala. Den som vill se resbilder får följa mig på Instagram (@helenafri), där jag förmodligen kommer lägga upp en och annan bild :)

Hälsar Helena

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

DELTAGARE I FOTOTRISS DEL 291: SE UPP
 

7 kommentarer:

Nacka 144 sa...

Härligt tema :) Jag skall sitta och vänta tills jättefåglarna flyger förbi på 10 tusen meters höjd ;) Trevlig semester Helena ;)

Stare Ström sa...

Ha en fin semester!

Spanaren sa...

Alla som får lite kommentarer måste tänka på att de inte har lagt till alla fält så att vi alla kan kommentera.

Hittat så många fina trissar men det finns inget fält för mitt namn och min hemsida. Snälla ni tänk på det och ni kanske till och med kan lägga till dessa fält? /kram

Musikanta sa...

Vore tacksam om du kunde ändra bilden på länken till Facebook till den som är aktuell för veckan. Jag har fått utstå många ironiska kommentarer till trappbilden som några trodde var från min egen se upp-promenad...
Hälsningar Ingrid/Musikanta

Helena på Fototriss sa...

@Musikanta: Jag förstår faktiskt inte vad du menar att jag ska ändra. Är det på Fototriss FB-sida eller något här på bloggen? Facebook har jag inte använt på ett tag för Fototriss, så där finns inget aktuellt innehåll. Sen är jag ju utomlands nu och har ingen dator, så kan tyvärr inte göra så mycket nu.

Musikanta sa...

När jag länkar till FB får jag ständigt upp trappbilden som header. (Vi hade ju trappor som ämne förra året någon gång.) Det kanske bara är jag som får upp den?

När jag har skrivit in min länk hos dig får jag ju meddelande om att jag kan länka till FB och diverse andra sajter som jag inte använder.

Jag glömde att skriva att bilden inte har något med inlägget att göra den här gången och fick frågan var någonstans i Söderköping man hittar denna trappa. Hoppas du förstår vad jag menar. Inget som helst fel på bloggen eller fototriss för övrigt. Bara trevlig och rolig att vara med på.
Ingrid

M sa...

Jag säger som Spanaren. Vissa bloggar kan jag inte kommentera eftersom inte alternativet "namn/URL" finns med.