söndag, september 25, 2011

Fototriss del 150: Fönster

 Tänk, det är faktiskt den 150:e omgången av Fototriss den här veckan, lite halvt jubileum! Det är över tre år sen jag startade det här och jag hade aldrig förväntat mig att ni skulle vara så många som skulle tycka om min fotoutmaning, och så länge! Tack alla ni gamla och nya deltagare som förgyller mina dagar genom att visa er uppskattning!

Jag firar det här själv genom att njuta lite extra här där jag är i Italien på semester, i sol och värme som resereporter för Solresor. Hur det är att vara utomlands med två små barn kan ni se och läsa om i reseinläggen som jag lägger upp varje dag i min blogg >>

VECKANS TEMA...
...är FÖNSTER. Fönster av alla de slag vill jag se - vackra, fula, gamla, nya, konstiga, roliga!

Och extra passande känns temat denna jubileumsvecka eftersom Veckans fönster är något man kan delta i på Susannes fotoblogg varje vecka och Susanne var nämligen den som väckte idén hos mig att starta trissen en gång i tiden :) Så får ni mersmak av fönsterfotograferandet kan ni ju alltid vara med där också :)

REGLERNA
1. Visa 3 bilder på veckans tema i din blogg
2. Länka tillbaka till Fototriss, helst direkt till detta inlägg
3. Länka direkt till ditt trissinlägg i MrLinky-formuläret nedan, INTE till din bloggs startsida

Hälsar Helena på Bildbloggerian


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

DELTAGARE I FOTOTRISS DEL 150: FÖNSTER

Show 3 photos on the given theme, this week it's WINDOWS.
And don't forget to link back to Fototriss!

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :
 
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

12 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Stort Grattis på 150-gångersdagen! Det är verkligen ett beundransvärt jobb att hålla detta igång så länge. Och jag hoppas vi så småningom får fira 200, 250, 300 och ännu fler gånger.
Mitt bidrag ligger för övrigt inne nu.

Åke Blomqvist sa...

Fira på du i Italien, vi håller ställningarna i Svedala med trissandet. Otroligt bra gjort att hålla i detta i 150 omgångar! Stort grattis!

Anna tassar in.. sa...

Men så kärligt med tjänsteresa i solen...jag har ju just varit där och samlat fönster eftersom jag är en hängiven veckans fönstervän.

Ha det ha det ciao ciao// Anna

Erik "Semlan" sa...

Vilket jubileum, snyggt att hålla i temat 150 gånger. :-) Grattis!
Fortsätt fira under semestern, ser trevligt ut. ;-)

Kerstins foto sa...

Grattis till 150! Mycket bra jobbat av dig att hålla igång en fotoutmaning så länge. Hoppas att du förstår hur uppskattad den är. :)
Ha en fin söndag.

Yvonne L sa...

Oj! har du hållit igång det här så länge! Grattis!! Själv har jag rätt nyligen börjat delta lite mer aktivt än tidigare.

Susanne sa...

Hehe, det var ju ett temaval jag absolut inte kunde motstå: fönster och Italien! Mina favoriter - speciellt kombinationen. :)

Den där sommaren 2008 trodde du väl knappast att det skulle bli så många deltagare och en så långvarig fotoutmaning. Men det blev det och jag hoppas att det blir åtminstone lika många omgångar till. Grattis till de 150! Och under tiden har du ju också hunnit med att sätta två barn till världen. Inte dåligt. :)

Unknown sa...

Det här är min första triss och jag tycker det verkar roligt och inspirerande.

Unknown sa...

Blev lite fel, jag har lyckats länka in mig på tro hopp och kärlek, där är jag inte med.
Paul Crnic.

Anni sa...

Otroligt! 150 gånger! Och så populärt det är med trissandet!

Jag var bortrest i helgen, men har kunnat lägga in ett alldeles färskt bidrag!

Tina´s PicStory sa...

I hope, I´m not too late. I changed my blogname and had two tough days :) Have a great week!

Mariane sa...

I am late this time - but I haven't been at home all weekend so hopefully you forgive me :)