söndag, maj 09, 2010

Fototriss del 93: Skyltar

Om allt gått som det ska bör jag nyss ha landat på Arlanda när det här schemalagda inlägget publiceras, natten till söndag den 9 maj, efter en veckas semester i Italien. När jag sitter och skriver det här har jag ännu inte påbörjat resan, men är mitt uppe i resebestyren och därför har jag inte hunnit tänka ut något nytt tema, så jag kör med återanvändning.

VECKANS TEMA
Det tema jag tycker tål en upprepning är SKYLTAR. Jag hoppas att jag kommer hitta några roliga och kanske, för mig, annorlunda skyltar på Sicilien som jag kan bidra med. Men vad hittar du för skyltar som du vill visa upp? Ta med dig kameran och bege dig ut på skyltjakt! Om du tycker en skylt är trist och ful, så kan du ju fundera på hur du kan fotografera den för att göra den lite mer intressant...

Förra gången vi hade skyltar som tema var hösten 2008.

REGLERNA ÄR SOM VANLIGT
1. Visa 3 bilder på veckans tema
2. Länka tillbaka till Fototriss, helst direkt till detta inlägg
3. Länka till ditt trissinlägg i MrLinky-formuläret nedan, INTE till din bloggs startsida

För mer information om Fototriss och reglerna - läs här eller i högerspalten.

Tack på förhand!

Hälsar Helena på Bildbloggerian

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Deltagare i Fototriss del 93: SKYLTAR
  • Theme of the week is SIGNS
  • Fototriss = show 3 photos on the given theme, then sign in to Mr Linky below. For more information in english, CLICK HERE
1. Gammelsmurfen i Nyehusen
2. Hedwig
3. En Autografsamlares Värld
4. Eemeliiee
5. Carina@PocoLocoCreativo
6. Den Passionerade Trädgårdsturisten
7. Lena Rollmar Kårén
8. isis
9. foto CHIP - Birgitta
10. Marie Leya
11. Misswhatsit
12. Kerstin
13. Erik "Semlan"
14. Gunsside, Norway
15. Jah Hollis
16. Hanna
17. Monica o Jacob
18. Kjell E/Flanören...
19. Lasseivomma
20. Nukke
21. Rantamor-På Näthinnan
22. Johanna (en liten paus)
23. Carina/sinneskatten
24. Pillargontanten
25. Eva-Lena´s Photo
26. CamillasFoto.se
27. Anna
28. Anette
29. Lenas Röda Fotoram
30. Camilla-Bilder Av Livets Lust
31. DAHLARNA
32. DANIELA
33. Barbro S
34. Mattias
35. MIN FOTODAGBOK
36. Ingrid
37. Tinas Photoblog, Sweden
38. Goldiesmatte
39. Shannara
40. Pialotta
41. Bettan
42. Solvarma Irene
43. Hasse A.
44. Sarahs Bildbloggeria
45. Special K
46. Halloj världen!/ Inger
47. Mad World
48. Tant Otto
49. Bittens bilder
50. Cecilia/svengland
51. Louise Alexandersson
52. Toves Sida
53. Hans af Ekenstam
54. Glitterboden
55. BP
56. Ladyinblue Sweden
57. ElinsPhoto
58. PUMITA
59. Chris & Jonas
60. Mamma Emma
61. Photos by Storm
62. Nollan
63. BOKHUNGER
64. Monica S
65. The one and only Nettan
66. ormbunke
67. Gärdsmygen
68. Monkan
69. Hero
70. Ninnie
71. Bella's Web
72. Långt borta och nära
73. Annika
74. Mia/Skåne
75. Bokmalen
76. skogsfrun på dal
77. Lena
78. Beppan
79. Maigiz
80. emma
81. akson foto
82. mindag-k
83. Lisa's Fotoblogg
84. Malo
85. Fhinn
86. Christina, Sweden
87. Gunillas Blogg mellan himmel och jord
88. Jenny
89. Mona
90. Axart
91. Malin
92. Anni
93. Cecilia Wiklund
94. Monika
95. Vildvittra
96. Cai - Photos By Cai - Hälsningar från Australien!
97. Mrs Andie
98. The House Of Wise
99. WOJTAN
100. Kvasthilda
101. Nilssons blogg, ytterligare ett familjeliv
102. YnnejE
103. BertaStinas foton
104. Shanghai Sigrid
105. LaDolceVita
106. Christer
107. Heidihoo
108. Susannes fotoblogg
109. Maria Eriksson
110. Lena
111. Craxyknas

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

12 kommentarer:

Erik "Semlan" sa...

Vet inte hur roliga mina skyltar är, men nu finns de att beskåda. Undrar om det kommer att regna hela söndagen också? Hur som helst, ha en skön söndag!

Jah Hollis sa...

Här har ni mina skyltar.
Arkivbilder, visst, men den yngsta har bara legat i arkivet några timmar.
Ha en bra söndag (regn eller ej)!

Unknown sa...

Morrn.

Mina skyltar "sitter" uppe nu för allmänt beskådande, jag tog bilderna nu i veckan i Prag.

(Det blev en för mycket) Flåt...

Ha de bra.

Hasse A

Pialotta sa...

Skyltar finns det gott om av alla de slag.. jag har nu gästat de fyrtio första här.. får se om alla eller i alla fall hälften tittar in på återbesök.. tycker det kan vara rätt dåligt med det där ibland.. men klart alla kan man omöjligt hinna eller ha en tanke på att hinna med;)
Det finns otroligt många fotoutmaningar nu var dag och flera stycken om dagen om man vill och har tid.
Ha de fint..

Tove sa...

Är med för första gången. Inga nytagna foton precis, men jag gillar dom iallafall.

Pumita sa...

Det var länge sedan jag deltog i Fototriss så det är riktigt kul att vara med idag, speciellt eftersom jag gillar roliga skyltar. Min triss kommer från Påskön.

Beppan sa...

Härligt med fotoutmaningar!!! Dagens triss är för första gången tagen fån arkivet.

Gunilla sa...

Välkommen hem!

Sjuk som jag är så letade jag upp mina tre skyltar här hemma.
http://gunillasblogg-gunilla.blogspot.com/2010/05/skyltar-i-mitt-hem.html

Anni sa...

Dagen efter, men man hinner ju inte allt jämt...

Craxyknas sa...

Bra ämne det här tycker jag! Finns så många bra skyltar där ute som verkligen är värda mer uppmärksamhet än de får :) Jag har själv stött på ett par stycken jag gillar som jag la upp i mitt bidrag. Nu ska jag kolla på andra bidrag!

Angeline sa...

Hej! Är helt ny på detta! Och undrar om det är försent att lägga upp bilder i skyltkategorin? Eller var det enbart till midnatt på lördagen man hade på sig?
Tacksam för svar.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Angeline: Egentligen så stänger jag formuläret när jag lagt upp ett nytt tema, men eftersom formuläret är öppet fortfarande kan du vara med om du vill på skylt-temat.