söndag, april 18, 2010

Fototriss del 91: Metall


Stort tack till alla er som hittills bidragit insamlingen till förmån för UNICEF under förra veckans tema! Jag lovade ju dessutom att bidra med en krona per deltagare och kronorna lade jag i Gåvoshopen och de gick till en kylväska för vaccin.

Men insamlingen och UNICEFs kampanj För varenda unge fortsätter och om du inte lagt ditt bidrag än, tycker jag du ska gå till insamlingen och välja ett sätt att hjälpa till. En tjuga till en UNICEF-nål märks inte i plånboken, men alla kronor är desto mer värdefulla i det här sammanhanget. Jag hoppas på lite fler bidrag än vad som hittills kommit in (och att vi ska närma oss resultatet i Rosa Bandet-insamlingen där vi samlade in 2000 kr), så snälla - fortsätt hjälpa UNICEF att hjälpa barnen!


VECKANS TEMA
Från mjuka värden går vi till något hårt, veckans tema är METALL (se Wikipedia). I inspirationsbilden ovan visar jag på en ädel metall, men vad hittar DU för metaller i din omgivning? Fram med kameran och fotografera!

REGLERNA ÄR SOM VANLIGT
1. Visa 3 bilder på veckans tema
2. Länka tillbaka till Fototriss, helst direkt till detta inlägg
3. Länka till ditt trissinlägg i MrLinky-formuläret nedan, INTE till din bloggs startsida

För mer information om Fototriss och reglerna - läs här eller i högerspalten.

Tack på förhand!

Hälsar Helena på Bildbloggerian

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Deltagare i Fototriss del 91: METALL
  • Theme of the week is METAL
  • Fototriss = show 3 photos on the given theme, then sign in to Mr Linky below. For more information in english, CLICK HERE

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


23 kommentarer:

Misswhatsit sa...

Vilket snyggt foto du har lagt in!
Lämnar ett bidrag till temat METALL och ser fram emot att titta på övrigas inlägg.
Ha en bra helg!

Marie sa...

Jag hittade inte några bra metallobjekt så här blir det avsaknad av metaller...

Jah Hollis sa...

Vackert foto som inledning på omgången.
För min del väntar en järnhård söndag, så håll till godo med dessa bilder av ganska nytt och något äldre datum.

Erik "Semlan" sa...

Snyggt foto du visar upp Helena. Alltid skojigt att delta. Jag valde betydligt större metallföremål än något för ett finger. :-)

Camillasfoto.se sa...

God morgon! Har nu summerat min insamling (som jag hade med inspiration till ditt bidrag förra veckan)förra veckan och det blev 28 doser poliovacin.

Beppan sa...

Äntligen söndag och ny utmaning!! Har jobbat en stund med kameran och resultatet ligger nu på min blogg.
:-)

Axart sa...

Väldigt bra tema, metall. Jag hittade massor, blev svårt att välja.

http://axart.bloggsida.se/konst/foto-triss-nr-91-metall

anki sa...

vilken underbar vacker bild :) så himla snyggt fotat ....

ha en skön söndag

Unknown sa...

Morrn.

Mina bilder på plats...

Jag har också en ring-bild några år gammal, inte så "glittrig" som din....

Ha de bra.

Hasse A

Gunilla sa...

Det blev bilder på metaller i hemmet:
http://gunillasblogg-gunilla.blogspot.com/2010/04/metaller-i-mitt-hem.html

Anonym sa...

Ett jättestiligt foto med bra skärpa, färg och ljus. Kompositionen är också bra. SUPER!! :D

Ingrid ♥ sa...

Snygg bild på ringen.
jag har lite andra bilder på metall.
Längre upp på armen, något man använder varje dag och till sist en skojig gubbe.
Trevlig söndag på dig
Kram Ingrid

Gbgmamman sa...

Jag fotade tre saker som jag älskar!

Kerstin sa...

Så snyggt foto! Det blev stor variation i mitt bidrag.
Ha en fin söndag. :)

Kvasthilda sa...

Snygga ringar :-))

Jag har valt några presenter från juniorerna. Hjärtligt välkomna att kika in :-)

AnnCathrine sa...

Verkligen ett snyggt foto (och snygga ringar) i inledningen!
För första gången, tyckte jag det var ett lätt tema :-)

Raz sa...

Äntligen hann jag fota till trissen! :)

johanna på UNICEF sa...

Hej Helena!

Vill bara dubbelkolla så att du fått mitt mail angående Humorgalan!

Om ej maila mig på jcelion(at)unicef.se

Ha de gott

Anonym sa...

Puh… jag fick till en triss till slut. :-)

Min metalltriss är hämtad från Axmar hytta. Samtliga fotografier togs den 18 april 2010 i Axmar Bruk.

Anna sa...

Jag tycker fototriss är en jättekul idé och är den här veckan med för andra gången. För min del är en stor grej med detta att ställas inför utmaningar som fotograf och utvecklas och bli bättre. Därför hade jag uppskattat jättemycket att få konstruktiv kritik på mina bilder. Fototriss-kommentarerna generellt idag kännetecknas av att alla tycker allting är jättefint. Personligen hade jag gärna varit mer konstruktiv, men undviker det litegrann eftersom det kanske skulle uppfattas som otrevligt bland alla supersnälla kommentarer.

Så, mer konstruktiv kritik tycker jag! Vad tycker ni?

Tuvstarr sa...

Hejsan, det är första gången jag är med i utmaningen. Förlåt, hade länken till min startsida bland 120 i länklistan, men via länken bland nummer 121 kommer man direkt till mitt fototriss-metall-inlägg.
Hälsningar från Tyskland.

P.K sa...

Ser att jag länkat två gånger. Den första länken (nr 129) är dock felaktig.

Eva-Marie sa...

Nästen en vecka för sent - men so what! metall var det här!