söndag, juli 05, 2009

Veckans Fototriss: Se upp!



Uppdatering söndag kl 22.10: Röstningen är nu avslutad i förra veckans tävling och det kom in totalt 314 röster. Vinnaren avslöjas i morgon måndag! Men raskt vidare till det nya temat som är en lek med ord och som kan ge olika sorts bilder beroende på hur ni tolkar det.

Veckans tema
Temat kallar jag SE UPP! Man skulle kunna tolka det som att titta uppåt, ta bilder ur ett underifrån-perspektiv, eller kanske se upp är en varning för något? Hur tolkar du veckans nyckelord? Visa i dina bilder!

I min exempelbild här ovanför så lade jag mig på gräsmattan och fotograferade uppåt, mot toppen av stegen. (Och nu när jag tittar på bilden och ser var jag befann mig när jag fotograferade, inser jag att jag kanske måste se upp - för att gå under en stege betyder ju otur... Se upp i dubbel bemärkelse alltså :))

Reglerna
1. Du ska visa 3 bilder på veckans tema
2. I ditt inlägg ska du länka tillbaka till Fototriss, gärna direkt till detta inlägg
3. Skriv DIREKTLÄNKEN till ditt trissinlägg i formuläret nedan EFTER att du publicerat dina trissbilder (snälla, länka inte till din bloggs startsida!)

För mer information om Fototriss och reglerna - läs här eller i högerspalten.

Hälsar Helena på Bildbloggerian & Bildbloggerians dagliga

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Deltagare i Fototriss del 52: SE UPP!

Theme of the week is LOOK UP
For information in english - CLICK HERE

1. Camillas foto
2. En Autografsamlares Värld
3. 70%Foto
4. whatthefuckdotcom
5. Dahlarna
6. kadermo
7. Sindri Bloggar
8. Hanna
9. Princexswe
10. christina
11. strömma
12. Jah Hollis
13. Mad World
14. Gärdsmygen
15. Megera
16. Bruno Beige
17. lilalili
18. Kimaneros Fotoblogg
19. akson foto
20. sinneskatten
21. Pärleporten
22. Maria Berg, Sweden
23. Nukke
24. Birgitta
25. Lissen
26. Ormbunke
27. NatureFootstep
28. Ingrid
29. Mia
30. Kerstin
31. Kerstin
32. Cecilia /Svengland
33. Marmeladen
34. Erik "Semlan"
35. Barbro S
36. BP
37. Sarahs Bildbloggeria
38. Nillasdagar/Fotobloggen
39. XRob
40. Samlaren
41. Bella's Web
42. MMS
43. Majsan
44. Kaxi med action
45. Solvarma Irene
46. HelenJ
47. foto CHIP
48. Linda Elm
49. Amanda
50. Photos by Storm
51. HANNAS OBJEKTIV
52. Anne-Lie
53. Lovisas guldkorn
54. Christer
55. twiggy
56. Bokmalen
57. Sladden
58. PhotosbyKarolina
59. @nemonen
60. Tankebubblor
61. Moa
62. Gunvor
63. Milla
64. millarocker
65. Mats
66. Nollan
67. Joella
68. AKO
69. Goldiesmatte
70. Lotta 8`)
71. Grått bo
72. Avsändare Margareta
73. Rijo
74. Kulle Fotoblogg
75. 3Egon - Jeanette
76. Overdramatic!
77. Monkan
78. Bo på Ormberget
79. Maria
80. Yksi - för god att kolsyra...
81. cat
82. tintin67
83. Special K
84. isis
85. Eva-Marie
86. ToVe
87. Cumulunimbus
88. La Dolce Vita
89. ALiCE med ICE
90. AnnA
91. Loppan Lorum
92. Anna-Karin -Flottebo
93. Pialotta:-)
94. Artlover
95. La Dolce Vita
96. Ingridspotpurri
97. Sneaky
98. kalltkaffi
99. Emmas fotoblogg & pyssel
100. ALiCE med ICE (samma bidrag, rätt länk)
101. Receptomaten
102. Krokodilrumpan som bloggar
103. PitbullQueen- Thess
104. AnFo
105. Marie Leya
106. Shaker
107. Hundgården
108. Hundgården
109. Lilett
110. Susannes fotoblogg
111. Lelin
112. Simpan blogg
113. Skjutgalen
114. Indiehoran
115. Bibbi

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.

Andra bloggar om: , , , , ,

10 kommentarer:

En Autografsamlares Värld sa...

Mitt bidrag är uppe men datorn hängde sig när jag skulle lägga in det här så vet inte om jag lyckades skicka iväg det flera gånger eller inte =(

christina sa...

Det här temat är kul! Ha det gott! /christina

Jah Hollis sa...

Ja, här kommer mitt bidrag på veckans tema. Jag har en känsla av att det inte blir mycket fotat i morgon, söndag. Så det blev en blandning av gammalt och tämligen nytt.

Bitten sa...

Man blir lite uppåt av ett sånt här tema.

Birgitta sa...

Se upp var ordet!

Amanda sa...

Inget för den höjdrädda. Här ska man se upp. /Amanda

anemonen sa...

Trevligt tema. Mitt bidrag finns inne med purfärska bilder som togs strax innan skyfallet.

AnnA sa...

Jag fick fundera ett tag, men så var det där med min ros som farit för mycket i höjden, som gör att jag måste vrida nacken ur led för att se den...Man får verkligen se uppåt...
Ha det bra!
Hälsn
AnnA

Loppan Lorum sa...

Perfekt tema för några av mina gamla favoritfoton. Välkomna att kika in!

Artlover sa...

Hejsan! Nu får du se upp hos mig:-)