söndag, januari 25, 2009

Veckans Fototriss: Ätbart



Nu är vi framme
vid det 30:e temat i Fototriss och denna vecka ska ni få fresta varandra med saker man kan äta, för ordet som gäller nu är ÄTBART! Ni väljer själva om ni tar tre bilder av samma ätbara motiv eller om ni fotograferar tre olika saker. (Och fresta och fresta... allt ätbart är ju inte alltid gott, så det ska bli kul att se vad ni hittar för ätbara saker att visa upp på era bloggar... =)

Vill också passa på att tacka för alla vackra frostiga bidrag från förra veckan! Det fanns verkligen många naturliga små konstverk bland era bilder. Och tack för alla kommentarer ni lämnar både här och i min fotoblogg! Jag blir jätteglad för era kommentarer, men jag hinner tyvärr inte svara eller skriva något hos er alla.

Hälsar
Helena på Bildbloggerian (Psst... var gärna med i min bildomröstning...)

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Reglerna att tänka på är tre:
1. Du ska visa 3 olika bilder på veckans tema i din blogg
2.
I ditt inlägg ska du länka tillbaka till Fototriss
3.
Skriv direktlänken till ditt trissinlägg i formuläret nedan

(länka inte till din bloggs startsida)

Utförlig information finns här och i högerspalten.

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Deltagare i Fototriss del 30: Ätbart

1. millarocker
2. Samlaren
3. Hasse
4. Marie
5. eva b\'s bildfavoriter
6. Princexswe
7. Isabels värld
8. Trebarnsmamman
9. dahlarna
10. Cecilia
11. Kurator Pia
12. Annies Fotoblogg
13. Carpe Diem
14. Mats
15. Lillmonster
16. Znogges album
17. Fia
18. Solvarma Irene
19. Frida funderar
20. hea
21. Jah Hollis
22. Lissen
23. Ninni/fotografia
24. Irrhönan
25. Hanna
26. Pialotta:-)
27. veronica-ifokus
28. Eemeliie
29. Bo på Ormberget
30. MUMARI.se
31. marie roxbro
32. Pysen73
33. trivago
34. Australien Ina
35. Kimaneros Fotoblogg
36. Anette
37. lilalili
38. MammaRussin
39. Trädgårdsturisten
40. ELLAS INSPIRATION
41. Amonazon
42. Fröken Mita
43. carina
44. Camilla - Rabarbermarmelad
45. SyStEr EvA
46. Maria Berg
47. Pernilla
48. solgudinna
49. Cissi
50. akson foto
51. petralin
52. Kadermo
53. Anki N
54. Artlover
55. andré
56. Nettan
57. Towe
58. WHATTHEFUCKDOTCOM
59. HelenJ
60. Tildé
61. Marie
62. Emsvardag
63. Ingalill
64. Saker och Ting
65. Ane Lagerqvist
66. Ingrid
67. Mia
68. Photos by Storm
69. Gunvor
70. Kerstin
71. Mikaela
72. Tankebubblor
73. Hannas vardag
74. Anna
75. XRob
76. KerstinJ
77. Sue
78. Sarahs Bildbloggeria
79. Linda P
80. Cecilia /Svengland
81. Famos/Menageriet
82. Cattis
83. Fotocilla
84. AkroGirl
85. Emma
86. Anna Hammar
87. Monkan
88. Megera
89. Proforma
90. Angelfish
91. En Autografsamlares Värld
92. Annelie
93. Guldlock
94. Baronessan
95. TIINDRA
96. Cecilia Artista
97. Equaltonone
98. Bokmalen
99. Mad World
100. SysterLilli
101. Jo
102. -Anne-
103. Jonas
104. saravillfara
105. pauliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiine (:
106. Ulrica
107. Hem ljuva hem-Helena
108. Vickans fotoblogg
109. Amanda Andersson
110. Moas
111. Carro5344
112. Rijo
113. ämmas fotoblogg
114. Blogfian - godis för småtibbar
115. Jasmine
116. TiniTott
117. Hönsakadorran
118. Bella\'s Web
119. AKO
120. Wickan
121. isis
122. Ida
123. Bengavoice
124. Lindaen
125. Mi Casa
126. Boel_L
127. Synne.
128. Fundera grönt
129. Paula
130. marrimoster
131. LOTTAM
132. Karin
133. viktoria
134. Maria
135. Metalmaid
136. Lillaviola
137. Born Into This
138. Vindvirvel
139. Skjutgalen
140. LOTTA
141. Karins fotoblogg
142. Lusthuset
143. Signes Window
144. Epithimia
145. Hemma hos Kikan
146. jeanette//photogalen
147. MITT LILLA LIV
148. imsy
149. Marina
150. Milla
151. Avsändare Margareta
152. AnnaKK
153. Karin
154. Fru_Vår
155. Danielsgården
156. Hannas objektiv
157. MMS
158. Pz2
159. Sol
160. winnerhorse
161. mittfönstermotskogen
162. Inasliv - Ina
163. A Galaxy Near You
164. Ida | 85kvadrat
165. Hedera Helix
166. IreneL
167. Hero
168. Maria Hero
169. hmkron
170. KnittaFairy
171. Vella
172. Lena
173. Saras land
174. zensuell
175. Herr D
176. Jeepinger
177. Petra C
178. Tovan
179. RAZ - Första fototrissen!
180. Stormhatten
181. Susanne Lindén
182. Frida tänkte till...
183. tjusigt
184. Michaelsson
185. Kristinas foto
186. Sofia
187. Helena
188. ormbunke
189. Bobo
190. DaisyAndMe
191. kalltkaffi
192. Svenssonliv
193. Sallys Planet
194. louiiiiiiiiiiiseeeeeeeeeeeeeeee: :)
195. Sandra
196. 70 % Garn
197. Fia- neverkeso
198. Glesbygdssafari
199. Trissette
200. Kreativa Drömmar
201. BellaLinda
202. Anna - livsfokus

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Theme of the week is: EATABLE
For information in english - CLICK HERE

Andra bloggar om: , , ,

38 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Jag har lagt in mina bilder med ätbara saker. Lika bra att få det gjort nu mitt i natten, för i morgon lär jag inte hinna eftersom jobbet kallar.

Anonym sa...

Och jag nattsuddar efter att ha festat... Lite lekfullt blev det - dock i allra högsta grad ätbart!

Veronica sa...

Godmorgon...eller!?
Klockan är bara 04.30 och ni sover väl gott under era varma täcken, själv har jag varit vaken en timme nu och stått och fotat dock med trötta ögon så det bästa bilderna blev det väl inte men ätbart är det =)

Amonazon sa...

Lite blandat ätbart hos mig, både gott och mindre smakligt, men definitivt ätbart.

Mita sa...

Även jag försöker bjuda på en god måltid idag, dagen till ära är det säkert många restauranger som får tänka till.

Maria Berg sa...

Vad sugen jag blir! Gott ser det ut.
Jag lade in fel länk först. Finns det möjlighet att ta bort 46?

MB

Anonym sa...

Mina ätbara bilder är tagna i Thailand.

Anonym sa...

Oj, vad mycket ätbara bilder jag hittade... Hoppas det blir fler ätbara teman i år!

Anonym sa...

God förmiddag där! Nu har jag lagt upp mitt inlägg till omgångens fototriss "Ätbart".
Välkommen!:-)
Hade

Anonym sa...

Nu är jag också med. Ätbart och egenodlat. :-)

Photos by Storm sa...

Det var inget lätt tema för mig men nu så.../Lis

HelenJ sa...

Mitt bidrag till ätbart - det sas väl inget om VEM som skulle äta det?

/Helen

Anonym sa...

Hej jag råkade lämna 2 kommentarer då första blev fel =/
Roligt med foto triss detta är min första jag är med i.
Semlan ser så himla god ut =)
Ha en trevlig Söndag allihopa.
MVH/Marie

Photos by Storm sa...

Tack Jah Hollis för att då berättade att jag länkat fel. Nu är det rättat/Lis

Anonym sa...

Detta är smaskigt, men inte som Du tror!

Anna Hammar sa...

Nu har även jag massor av frosseri på sidan av olika sort.. Välkommen in att läskas.

Anonym sa...

Middagsförslag finns hos mig!
Ha en bra söndag!

Baronessan sa...

Visst var jag uppe i natt som vanligt, men jag tycks alltid glömma bort att efter lördag kommer söndag. Nu ar jag i.a.f. lagt upp tre bilder med ätbart.

Anonym sa...

Min första länk blev tokig...Men klicka på nummer två..den är rätt.
Idag bråkade wordpress med mig så jag höll på att bli tokig innan jag blev klar.

Bitten sa...

Det är första gången jag är med i detta. Hoppas jag gjort rätt. Huvudet är inte riktigt med i dag.

Jo sa...

Ätbart finns nu hos mig. Jag valde färgglada arkivbilder för att pigga upp i det grå vädret! :)

Bengavoice sa...

Man blir hungrig när man spanar efter bilder av det ätbara. Men jag hittade några mer eller mindre aptitliga bilder.

Husbilen Credo sa...

Även denna vecka blev jag sen in med min triss i ätbart men BÄTTRE SENT ÄN ALDRIG!!!
Ha en fortsatt fin vecka alla fototrissare.
KRAM :-) LottaM ..ღ

Vickiehickietorian sa...

Hej! nu har jag hittat hit. jag har fått en ny kamera så jag vill vara med i allt som har med foto att göra just nu.
välkommen att bli frestad på min sida!
viktoria

Anonym sa...

Detta var svårt, men tillslut så fick jag till det :lol:

Karins fotoblogg sa...

Hugg in! :)

Anonym sa...

Hoppas det smakar.

Anonym sa...

Hmmm... Min diet är nog lite annorlunda...

Anonym sa...

Jag hann i alla fall vara med och göra mitt inlägg idag, trots att jag inte trodde det.

Kul med ätbart, ska försöka honna med att kolla runt lite i slutet av veckan när jag har kommit till Linköping. IStockholm blir det inte mycket ledig tid.

Godnatt till er alla från Avsändare Margareta G

Hanna sa...

På min sida finns en ätbar triss med sommarsmak.

Sol sa...

Ja, da har også jeg lagt inn bilder av noe ätbart....Eller vel,jeg vet ikke om man kan kalle det ätbart lenger.... ;-}

Petra C sa...

Nu finns det något ätbart hos mig.

http://petrasfoto.blogspot.com/2009/01/fototriss-atbart.html

Anonym sa...

Kul med ärbart! I löööve food.

Anonym sa...

Åh, vilken tid jag tog på mig för att lämna bilder den här gången!

Per sa...

Mer ätbart (men kanske inte för alla) finns nu hos Glesbygdssafari

Anonym sa...

Herrej*vlar, 200 bidrag (hittills) den här veckan. Rekord? :-)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Ojojoj, du har rätt Robert - detta är rekord! Den magiska 200-gränsen har passerats - skitkul!! Heja heja alla deltagare =)

Anna sa...

Hej,

Jag är tillbaka efter ett litet uppehåll och jag har precis publicerat mina 3 ätbara bilder 5 i 12.
Med ny och fräsch dator hoppas jag att inspirationen att deltaga ska infinna sig igen. :-)
Fortsatt trevlig helg önskar jag alla fototriss-deltagare!
/Anna