söndag, november 30, 2008

Veckans Fototriss: Trappor


Den här trappan återfinns på sanddynen Dune du Pilat i Frankrike.

Ny söndag och nytt tema i Fototriss. När min egen fantasi tryter är det bra att ta hjälp av andra för att komma på roliga teman och den här gången är det min mamma Gunvor som ger er veckans uppdrag. Det tema hon valt och som blir det 23:e i ordningen är TRAPPOR.

Så koppla på er trappradar och leta trappor som kan bli huvudmotivet i bilden när ni tar era foton. Sen väljer ni ut de tre bilder ni gillar bäst och deltar i veckans Fototriss, så att jag och alla andra kan få surfa runt och titta på trappor från alla möjliga hörn av Sverige och världen!

Hälsar Helena på Bildbloggerian

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Theme of the week is STAIRS.
For information in english - CLICK HERE

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Tre saker att komma ihåg om du vill delta:
1. I ditt inlägg ska du visa 3 bilder på givet tema
2. Du ska länka tillbaka till Fototriss
3.Skriv direktlänken till dina trissbilder i formuläret nedan

Mer info om Fototriss finns här och i högerspalten.


Deltagare i Fototriss del 23: TRAPPOR

1. Marie Leya
2. Trebarnsmamman
3. Proforma
4. Sindri bloggar
5. Zippo
6. dahlarna
7. Avsändare Margareta
8. Hanna
9. Susaannes fotoblogg
10. Bild och Foto\'s fotoblogg
11. Erik "Semlan" Kling
12. Ninni/fotografia
13. Bosse på Ormberget
14. Mats
15. ONE SMALL DREAM
16. Samlaren
17. akson foto
18. FruL
19. Anette
20. Pysen73
21. sinneskatten
22. vi-fem
23. lilalili
24. trivago
25. ELLAS INSPIRATION
26. N som i Norrland
27. WHATTHEFUCKDOTCOM
28. Rajson
29. Ann på livsbloggen
30. sickan
31. Megera
32. Lissen
33. Black Cat
34. Sarahs Bildbloggeria
35. Irrhönan
36. photogalen
37. Amonazon
38. Valley Girl i Californien
39. DaisyAndMe
40. Kurator Pia
41. Carro5344
42. SysterLilli
43. Kerstin J
44. Var Dag ett Äventyr
45. Ingrid
46. Ingalill_S
47. Gunvor
48. millarocker
49. LOTTAM
50. åsa gillar rosa
51. Josephine
52. Hurryville
53. Karro
54. Kerstin
55. Maria i Sennan
56. Guldlock
57. Synne.
58. Veronica
59. Bokmalen
60. Lillmonster
61. Anna Hammar
62. Herr Nilssons Fru
63. Cissi
64. Annica
65. ursula
66. A\'la Foto
67. petralin
68. Equaltonone
69. Hasse
70. Pialotta:-)
71. Helena/Bildbloggerian
72. ämmas fotoblogg
73. Famos/Menageriet
74. Bengavoice
75. Photos by Storm
76. Tankebubblor
77. Karin
78. TIINDRA
79. Emma
80. marrimoster
81. ela
82. Goldiesmatte
83. Cecilia /Svengland
84. Veronica-ifokus
85. Jegor - Skate
86. Overdramatic
87. Bella\'s Web
88. maria_6909
89. Lusthuset
90. Laila
91. FotoMolle
92. Vera
93. Hönsakadorran
94. Wickan
95. Fotocilla
96. Baronessan
97. Ninnie
98. Helena
99. Kangas
100. Anitha
101. Millan
102. Fröken Fröjdh & CO
103. Syster Eva
104. MMS
105. AmeliaWatson
106. kan du blogga johanna?
107. Petra - i ord och bild
108. MITT LILLA LIV
109. Australien Ina
110. Skjutgalen
111. En Autografsamlares Värld
112. Jeepinger
113. Anna-Carin
114. Mia\'s Pearls
115. Zensuell
116. solgudinna
117. Mikaela
118. Caroline
119. XRob
120. isis
121. Karin
122. Rijo
123. Eva´s Verkstá
124. Jah Hollis
125. Kin@ 2.0
126. Paula
127. Limeblossom
128. phoebe
129. Saras land
130. imsy
131. Lantlivet - Lime
132. Jamie
133. Fia
134. Petra C
135. lina i fokus
136. ormbunke
137. AngelPearls
138. Milla
139. kalltkaffi
140. Boel_L
141. Stormhatten
142. cz
143. Kallt som is
144. Lottie
145. Anna - livsfokus

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.


Andra bloggar om: , , ,

39 kommentarer:

Anonym sa...

Nu kan ni få springa i mina trappor, 3 bilder med 5 trappor. Upp och ner...
Trevlig advent till alla "trissare"

Anonym sa...

Min kommentar kom tydligen inte med.. Men nu är den det...

Anonym sa...

Välkommen till mina trappor! Hoppas att ni alla får en mysig första advent!

Susanne sa...

Hmmm, hörrudu Helena, bara så du vet det så gillar jag inte trappor sedan en vecka tillbaka! :)

Anonym sa...

Rolig utmaning med trappor.

Anonym sa...

Tre vackra trappor finns hos mig

Anonym sa...

Hoppas du får en mysig första advent

Anonym sa...

kul tanke det där med trappor och nu har jag lagt ut mina

Anonym sa...

Jag har lekt lite på lekplatsen...
:-)

Anonym sa...

Den där trappan ser grymt jobbig ut. Ha en fin första advent

Husbilen Credo sa...

Så är mina trappor med Ha en fin advent ALLA
Önskar LottaM

Anonym sa...

Hej hej. Jag har precis hittat hit till fototriss. Väldigt kul grej tycker jag. Jag ska försöka vara med varje vecka =) Trevlig första advent.

Milla

Anna Hammar sa...

Du finns även mina trappor att beskåda, välkomna in och kolla och tyck till. Nu ska jag botanisera bland allas bidrag..

Benita sa...

Kinesiska trappor hos mig.

Anonym sa...

Älskar trappor! Här är tre trappor jag mött...

Anonym sa...

Fick leta en stund men hittade tre trappor till slut. Jag går i trappor varenda dag, bor på tredje våningen utan hiss... plus att vi har trappor på jobbet. Valde dock inte dessa trappor för min triss.

Anonym sa...

Nu trappar jag upp tempot hemma och trappar ner på hemsidan inför julen!
Ha en riktigt skön jul och ett gott nytt år allihop!

Bengavoice sa...

Trippetririppetripptrapp. Nu är även jag på väg upp. Eller ned.

Anonym sa...

Mina trappor på plats.. nu är det upp till var och en att bestämma sig för vilken som kameraögat känner mest för:-)/Pialotta

Photos by Storm sa...

Ja, det var min svåraste triss hittills. Men skam den som ger sig..../Lis

Anonym sa...

Det var ju en riktig häftig trappa här.
Har nu 3 tyska trappor hos mig. En fin första advent önskas / ela

Anonym sa...

Konstigt att jag inte har fotat fler trappor! Men jag hittade några i alla fall...

Veronica sa...

Hej! Kul tema och jag fick en bra anledning att kika runt bland mina "reskort".
Hoppas alla har haft en trevlig första advent!

Baronessan sa...

Ja, jag hann innan 100-strecket var passerat. Hos mig finns nu trippel-trapp. Ha det bra!

Ninnie sa...

Första gången jag är med här. Trappor var ett lockande tema, hade många bilder att välja bland. Det blev trappor från tre olika länder hos mig. Välkommen!

Anonym sa...

Så nu är mina bidrag uppe! Svårt tema tyckte jag, för såå intressant är det inte med trappor men jag lyckades få ihop 3 iallafall..

Anonym sa...

Nu finns det trappor på min sida, plus några bonusbilder ;-)

Mia sa...

Då var mina trappor också upp.

Välkomna att kika!

Anonym sa...

Roligt att jaga trappor i Norrköping! Hoppas ni gillar dem!

Jah Hollis sa...

Dessvärre finns det just nu (tisdag 2 december kl 11.46) inte något formulär på sidan där man kan lägga in sin länk.
Så det blir väl att avstå den här veckan då. :-(

Paula sa...

Trappor att skåda även hos mig.
http://lill-paula.blogspot.com/search/label/fototrisst

Anonym sa...

Här är mina trappor:) Ledsen att den sista bilden är två...blogg.se krånglade när jag gjorde inlägget i morse. Mina trappor leder 423 (?)steg mot Kvarntorpshögens topp.

http://pz2.blogg.se/2008/december/fototriss-trappor.html

Jah Hollis sa...

Sådär! Nu var det ordning på torpet igen och mina bidrag är inlagda. :-)
Den ena bilden verkar kanske vara tagen i en kolkällare. Men det är ett försök att få lite Hitchcock-stämning.

Anonym sa...

Bättre sent än aldrig - trappor finns hos mig nu!

Ett roligt tema tycker jag skulle vara "Krokiga träd".

Anonym sa...

Tack Helena för din kommentar om min länkning. Men jag klickade på min rad hos dig nu, och kom direkt till trappor.. Strange. Men hoppas det rättar till sig till nästa gång=). Kram

Petra C sa...

Nu är mina trappor på plats!

Anonym sa...

Nu har jag äntligen haft tid att lägga in mina bilder på trappor. Jag planerade att åka hem till ett par goda vänner och fotografera en gammal sliten trätrappa de har i sitt hus, men tiden vill inte riktigt räcka till, så nu har jag gjort ett annat urval.

Angel.Pearls sa...

Här kommer ännu en Foto-trissare som är ute i sista sekunden..Roligt tema den här gången!!

Njut i din trädgård sa...

trappor - kul tema - här kommer mina bidrag!