lördag, februari 28, 2009

Ära och reflexskärm att vinna!



Jag har ju flaggat för att det ska bli tävling här i Fototriss och nu på söndag 1 mars är tiden inne för det! Vill ni inte tävla kan ni vara med precis som vanligt hela veckan, tävlingsmomentet pågår bara under söndagen.

Flera har frågat om Fototriss är en tävling och det är det ju normalt inte, men nu tyckte jag det vore kul att köra en omgång som har ett tävlingsinslag som en rolig krydda, mer än att det blir en regelrätt fototävling. Det är inte heller enskilda bilder som ska bedömas, utan trissen som helhet.

För att ni ska vinna något mer än äran att bli utsedd till Månadens Fototrissare, så sponsras tävlingen med en reflexskärm från tvspelsweb.se. En reflexskärm är användbar för att förstärka det befintliga ljuset, för att lätta upp skuggor eller jämna ut kontraster.

På söndag avslöjar jag temat som gäller och trissinlägg som kommer in till och med kl 23.00 den dagen är med i tävlingen. Sen är det gamla vanliga Fototriss resten av veckan.

Att ordna en tävling där man kan rösta på alla trissdeltagare har jag inte möjlighet till, därför kommer jag att göra ett urval och välja ut de trissar som jag fastnar för och tycker är genomtänkta och bra. Sen blir det en omröstning här bland dessa bidrag där alla kan rösta på sin favorittriss.

Jag hoppas ni tycker det här blir kul och att jag får många fina och roliga trissar att titta på!

(Och så måste jag lägga in en brasklapp... Jag kommer att befinna mig på landet i helgen och vis av tidigare erfarenheter vet jag att det mobila bredbandet inte är att lita på där, så jag har kanske inte tillgång till internet då. Jag kommer att schemalägga publiceringen av söndagens triss och hoppas verkligen att det ska funka, men dyker det inte upp något inlägg då så vet ni orsaken.)

Hälsningar Helena
Bildbloggerian & Bildbloggerians dagliga

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Andra bloggar om: , , , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul med en tävling. Ser med spänning fram till söndag och vad det blir för utmaning för mig och min kamera. =)

Anonym sa...

Åh, så kul! :D Jag har slarvat lite på sistone, men nu måste man ju försöka :D

Petra C sa...

Så spännande!

Anonym sa...

Det låter både kul och spännande. Jag ska ha kameran laddad. Sedan får jag se om jag kan åstakomma en triss på ditt tema. Ha en skön dag på landet. Amanda Andersson

anemonen sa...

Det skall blir kul även om jag är nybörjare på foto.

Anonym sa...

Vad kul & spännande med en tävling! Jag har lagt ut ett länk om just tävlingen bara på min blogg - klicka på länken i denna kommentar! Ha en skön söndag!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Vad roligt att ni tycker tävlingen ska bli kul! Och tack Dahlarna för att du gör lite reklam för den hos dig =)

Alldeles strax kommer temat att publiceras... och bredbandet på landet fungerar! I alla fall just nu...